Köpa ny tv, har 0 koll och behöver hjälp

Permalänk
Medlem

Köpa ny tv, har 0 koll och behöver hjälp

Har inte köpt någon ny tv på 9 år så har verkligen 0 koll, tänkte jag skulle väntat tills min nuvarande gick sönder, men den verkar outslitlig;)

Så jag skulle behöva lite vägledning, med storlek och vilka funktioner som är värt att lägga pengar på.

Lite info om.

*Mitt vardagsrum är väldigt ljust.
*Sitter 3.7m från tvn.
*Har en sonos playbase och sub som jag vill använda.
*Kollar mest på netflix och hbo via chromecast ( när det blir ny tv kommer det bli 4k blueray också)
*Oled går tyvärr bort, då tvn ofta är på med stillbild.

Hur hanterar ny tv apparater panorering? så trött på hackande bild, vet inte om det räcker med ny tv eller om man borde köpa en nvidia shield också ?

Budget: Det som behövs för att få en trevlig hack fri upplevelse i soffan ( men på ett ungefär 0-20k )

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem

https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/tv/70tumochstorre/samsu...

Här har du bioupplevelse! Jag tycker storleken 82" går jättebra på 3m+, men andra kommer tycka jag är en galning

Ljusstark, optisk utgång till din Sonos, QLED (alltså inte OLED). Gällande panorering så är det nästan bäst att gå till butik o kolla, det är så subjektivt.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Spatten:

Har inte köpt någon ny tv på 9 år så har verkligen 0 koll, tänkte jag skulle väntat tills min nuvarande gick sönder, men den verkar outslitlig;)

Så jag skulle behöva lite vägledning, med storlek och vilka funktioner som är värt att lägga pengar på.

Lite info om.

*Mitt vardagsrum är väldigt ljust.
*Sitter 3.7m från tvn.
*Har en sonos playbase och sub som jag vill använda.
*Kollar mest på netflix och hbo via chromecast ( när det blir ny tv kommer det bli 4k blueray också)
*Oled går tyvärr bort, då tvn ofta är på med stillbild.

Hur hanterar ny tv apparater panorering? så trött på hackande bild, vet inte om det räcker med ny tv eller om man borde köpa en nvidia shield också ?

Budget: Det som behövs för att få en trevlig hack fri upplevelse i soffan ( men på ett ungefär 0-20k )

Skrivet av Zachtionman:

https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/tv/70tumochstorre/samsu...

Här har du bioupplevelse! Jag tycker storleken 82" går jättebra på 3m+, men andra kommer tycka jag är en galning

Jag har en 65" TV och sitter ungefär på samma avstånd och med en Sonos Soundbar och tyckte TV:n var helt enorm när jag fick hem den men efter en vecka så kändes den nästan liten och skulle absolut kunna ha ett par tum till men jag hade istället satsat på en 75:a i 7-serien för samma peng. Tänk på att båda våra tips är apparater från 2019 men fortfarande en rejäl förbättring mot vad du gissningsvis har idag. Ska du ha årets modell i större storlek så får du lyfta budgeten lite till eller klara dig på en 65" eller 70".

https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/tv/70tumochstorre/samsu...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/tv/70tumochstorre/samsu...

Här har du bioupplevelse! Jag tycker storleken 82" går jättebra på 3m+, men andra kommer tycka jag är en galning

Ljusstark, optisk utgång till din Sonos, QLED (alltså inte OLED). Gällande panorering så är det nästan bäst att gå till butik o kolla, det är så subjektivt.

Skrivet av Stefflo:

Jag har en 65" TV och sitter ungefär på samma avstånd och med en Sonos Soundbar och tyckte TV:n var helt enorm när jag fick hem den men efter en vecka så kändes den nästan liten och skulle absolut kunna ha ett par tum till men jag hade istället satsat på en 75:a i 7-serien för samma peng. Tänk på att båda våra tips är apparater från 2019 men fortfarande en rejäl förbättring mot vad du gissningsvis har idag. Ska du ha årets modell i större storlek så får du lyfta budgeten lite till eller klara dig på en 65" eller 70".

https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/tv/70tumochstorre/samsu...

Tack För hjälpen:) Tänkte att jag ska åka och kolla på dom i butik nu till helgen, men lutar åt den i 7 serien. Hur som helst lär det ju bli ett lyft från min gamla sony 46EX503

Var det så att ni båda hade Samsung qled tv ? Läste en recension på Webhallen att "Kortfattat: Funkar inte med Netflix Premium (4k/UHD)"

Är det något ni märkt av? (om det nu var så att ni hade samsung tv, somnade på soffan med lill grabben så lite deg i skallen:p )

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem

@Spatten: Jag har en Samsung TV. Och jag är rätt säker på att den visar 4K material, det är jävligt snyggt iaf.

Jag har 55", känns lite litet. 65" hade varit perfekt, större än så tror jag känns for stort och hade platsat mer i ett biorum kanske.

Permalänk
Medlem

Jag har en 82" Q70R och den fungerar naturligtvis fint med Netflix Premium.

Kan tillägga att jag är mycket nöjd med TV:n. Största minuset är troligtvis reflexfiltret som inte är särskilt bra.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/tv/70tumochstorre/samsu...

Här har du bioupplevelse! Jag tycker storleken 82" går jättebra på 3m+, men andra kommer tycka jag är en galning

Ljusstark, optisk utgång till din Sonos, QLED (alltså inte OLED). Gällande panorering så är det nästan bäst att gå till butik o kolla, det är så subjektivt.

Köpte den för två veckor sen. Då kostade den 17990. Tyckte det verkade bra. 3000 sänkning sen dess. Ja blir ju lite sur nu.

Tvn var jättefin tyckte jag

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Sweclockers TVguide.
https://www.sweclockers.com/artikel/28511-sweclockers-guide-t...

Är det så att du inte vill ha OLED så är det främst Samsung som har de bästa LCD-apparaterna. (QLED). Skulle dock rekommendera Q70R före Q60R.
https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/tv/70tumochstorre/samsu...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av thom.g:

Köpte den för två veckor sen. Då kostade den 17990. Tyckte det verkade bra. 3000 sänkning sen dess. Ja blir ju lite sur nu.

Tvn var jättefin tyckte jag

Köpte du den på Netonnet kan du begära prisskillnaden.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Sitter också ungefär 3,7 m från tvn och har 65’” i vardagsrummet vilket funkar bra tycker jag. Köpte för nåt år sen Sonys xf9005 4k 55” till ”biorummet” men den blev för liten dock väldigt nöjd med tvn. 65” - 70” är nog rekommenderat. Kör bara Sony då jag tycker de aldrig strular.

Permalänk
Medlem

Är det en hackfri upplevelse du vill ha så är det Sonys lite bättre apparater du ska kolla på anser jag. De sköter rörelser väldigt bra och i rätt bildläge tycker jag de producerar en behagligare bild än Samsungs motsvarigheter.

Sony XG9505 65"

65" är gott nog på det avståndet, men modellen finns i större versioner med filtret som ger bättre kontraster när man inte tittar rakt på. Men då blir det dyrt!

Recension:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Köpte du den på Netonnet kan du begära prisskillnaden.

Köpte den på komplett tyvärr. =( Deras prismatch försvann för en månad sen... Ska kolla med supporten.

EDIT: (sorry för viss derail) Deras sida visar dubbla budskap. Pratade med supporten. Med hänvisning till denna länk: https://www.komplett.se/kampanj/61609/kundloften-60-dagar

"Vi vill göra det enkelt för dig att välja rätt, därför lanserar vi nu fri frakt samt prislöfte, öppet köp och fri retur i hela 60 dagar.
Vi sträcker oss långt för att du ska bli nöjd, och det här är våra kundlöften till dig!"

Så kunde dom ge mig ett presentkort tillbaka. Känns psykiskt många gånger bättre nu =).

Trodde inte att en tv som gått ner från ~40k i ursprungspris ner till 17990 kunde sjunka 3000 kr till på ca 2 veckor.
Undrar vad den kommer kosta på black friday...?

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thom.g:

Köpte den på komplett tyvärr. =( Deras prismatch försvann för en månad sen... Ska kolla med supporten.

EDIT: (sorry för viss derail) Deras sida visar dubbla budskap. Pratade med supporten. Med hänvisning till denna länk: https://www.komplett.se/kampanj/61609/kundloften-60-dagar

"Vi vill göra det enkelt för dig att välja rätt, därför lanserar vi nu fri frakt samt prislöfte, öppet köp och fri retur i hela 60 dagar.
Vi sträcker oss långt för att du ska bli nöjd, och det här är våra kundlöften till dig!"

Så kunde dom ge mig ett presentkort tillbaka. Känns psykiskt många gånger bättre nu =).

Trodde inte att en tv som gått ner från ~40k i ursprungspris ner till 17990 kunde sjunka 3000 kr till på ca 2 veckor.
Undrar vad den kommer kosta på black friday...?

Du fick alltså ett presentkort på 3000kr? Eftersom det rör sig om en utgående modell så är det inte troligt att TVn säljs i några större mängder på Black Friday. Istället är det troligt att det är 2020 års modeller som börjar reas ut då

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

hade kört på en samsung 65" Q70R eller 80/90 modellen Qled, freesync, bra smart funktioner, väldigt ljusstark. Perfekt för ljusare rum. Helt ok att se film på dunder att spela på Ända egentliga nackdelen är att där inte är lika djup svärta som OLED men man kan inte få allt tyvärr. Brukar kosta mellan 12-15 på rea

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Det brukar väl generellt vara så när det gäller TV apparater att 5/6 serien är enklare apparater som på sin höjd duger till ett sovrum eller hotellrums TV, 7-8 serien är bättre och duger hyfsat åt de flesta men har brister. 9 serien brukar vara toppmodeller med riktigt bra bild och funktioner så det brukar vara ett säkert köp. Eller har jag fel om detta Herr Ytterberg? Detta brukar i alla fall stämma med mina observationer.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Zachtionman:

Ljusstark, optisk utgång till din Sonos

För att vara tydlig här, optiska kablar (toslink) har varit oanvändbara som ljudkablar sen ARC blev en grej.
Kör ARC (eller ännu hellre eARC) mellan TVn och soundbaren så får du en bättre upplevelse. Optiska kablar stöder inte riktigt schysst 5.1-ljud, utan bara upp till tex. DTS.
För 7.1 behöver du eARC, då duger inte ens vanliga ARC.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

För att vara tydlig här, optiska kablar (toslink) har varit oanvändbara som ljudkablar sen ARC blev en grej.
Kör ARC (eller ännu hellre eARC) mellan TVn och soundbaren så får du en bättre upplevelse. Optiska kablar stöder inte riktigt schysst 5.1-ljud, utan bara upp till tex. DTS.
För 7.1 behöver du eARC, då duger inte ens vanliga ARC.

Om vi ska vara petnoga så stödjer nog själva den optiska kabeln eARC då den har närmast obegränsad bandbredd (läste någonstans att man kan skicka upp till Terabit hastigheter över optiska kablar). Där det felar avseende standarder är avkodarna i respektive ände som konverterar till elektrisk respektive optisk signal, dessa är begränsade.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Joakim Ågren:

Om vi ska vara petnoga så stödjer nog själva den optiska kabeln eARC då den har närmast obegränsad bandbredd (läste någonstans att man kan skicka upp till Terabit hastigheter över optiska kablar). Där det felar avseende standarder är avkodarna i respektive ände som konverterar till elektrisk respektive optisk signal, dessa är begränsade.

Fine. Jag menade optiska kablar i sfären för normalt bruk i hembiomiljö, dvs toslink-kablage. Dessa är som du noterar begränsade av sina respektive kretsar i vardera ände, inte av själva kabeln (även om den nog inte är av samma kvalitet som en terabit-fiberlina..).
Missförstå mig rätt, toslink var ett jäkla lyft jämfört med analog RCA-ut. Att gå från stereo till (komprimerat) 5.1 kändes riktigt fett för mig när jag först körde DTS till mitt Logitech Z-5500 (som för övrigt fortfarande funkar).

Men när nu lossless-formaten kan gå genom en HDMI-kabel och leverera Atmos, DTS-MA, Dolby TrueHD och allt det andra så känns toslinkarna rätt döda.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Du fick alltså ett presentkort på 3000kr? Eftersom det rör sig om en utgående modell så är det inte troligt att TVn säljs i några större mängder på Black Friday. Istället är det troligt att det är 2020 års modeller som börjar reas ut då

Ja det stämmer. Komplett plockade bort länken jag la direkt efteråt också...

Så vad tror du denna kommer att komma ner nånstans? Vad ligger egentligen affärernas påslag på en tv i denna prisklass? Nån som vet?

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att du kommer hitta den billigare än så här.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Slänger mig in i tråden, då jag står inför ett liknande köp.

Såg att man via Mecenat kan köpa en 65” Samsung Q80T för 14000kr. Är den värd de extra pengarna jämfört med Q70R?

Visa signatur

---

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gorian:

Slänger mig in i tråden, då jag står inför ett liknande köp.

Såg att man via Mecenat kan köpa en 65” Samsung Q80T för 14000kr. Är den värd de extra pengarna jämfört med Q70R?

Nej. Q80T är på samma nivå som Q70R då Samsung flyttade upp allt ett steg för årets modeller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

För att vara tydlig här, optiska kablar (toslink) har varit oanvändbara som ljudkablar sen ARC blev en grej.
Kör ARC (eller ännu hellre eARC) mellan TVn och soundbaren så får du en bättre upplevelse. Optiska kablar stöder inte riktigt schysst 5.1-ljud, utan bara upp till tex. DTS.
För 7.1 behöver du eARC, då duger inte ens vanliga ARC.

Onödigt att börja gaffla om högupplösta ljudformat och ARC/eARC då TS har en Sonos Playbase, den har optisk in och lirar enbart Dolby Digital.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Gorian:

Såg att man via Mecenat kan köpa en 65” Samsung Q80T för 14000kr. Är den värd de extra pengarna jämfört med Q70R?

Q80T är ännu inte prispressad eftersom den är ny. Q80T hade ett intropris som är något lägre än Q70R när den kom, så om trenden håller till reorna kommer Q80T till hösten och vintern kosta något mindre än vad Q70R gjorde vid samma tid.

Q80T är annars en förbättring med Q70R på flera punkter. Men samtidigt sämre än 2019:ns Q8xR. Det är så Samsung har fungerat. Ett halvt steg uppåt jämfört med vad den faktiskt ersätter. Eller ett halvt steg sämre jämfört med samma sifferbeteckning som föregående modell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Nej. Q80T är på samma nivå som Q70R då Samsung flyttade upp allt ett steg för årets modeller.

Skrivet av Laxpudding:

Q80T är ännu inte prispressad eftersom den är ny. Q80T hade ett intropris som är något lägre än Q70R när den kom, så om trenden håller till reorna kommer Q80T till hösten och vintern kosta något mindre än vad Q70R gjorde vid samma tid.

Q80T är annars en förbättring med Q70R på flera punkter. Men samtidigt sämre än 2019:ns Q8xR. Det är så Samsung har fungerat. Ett halvt steg uppåt jämfört med vad den faktiskt ersätter. Eller ett halvt steg sämre jämfört med samma sifferbeteckning som föregående modell.

Jag läste att Q80T skulle reflektera mindre, ha bättre färger, snabbare responstid samt bättre betraktningsvinklar, dock på bekostnad av svärta och kontrast (källa).

Angående Q8xR så anser den här snubben att Q70R ger en bättre upplevelse än 80, dock sämre än 90. Men det är alltså inget du håller med om, @Laxpudding?

Visa signatur

---

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Gorian:

Jag läste att Q80T skulle reflektera mindre, ha bättre färger, snabbare responstid samt bättre betraktningsvinklar, dock på bekostnad av sämre svärta och kontrast (källa).

Angående Q8xR så anser den här snubben att Q70R ger en bättre upplevelse än 80, dock sämre än 90. Men det är alltså inget du håller med om, @Laxpudding?

Japp - eftersom jag körde Q70R och Q80T nästan back-to-back och har Q80T uppe i vardagsrummet nu.

Och inte minst: Amerikanska Q80T skiljer sig från europeiska Q80T. Annan panel med UWA-filter och annat reflexfilter. Kanske annan FALD? Amerikanska tester eller slutsatser är sällan direkt överförbara på europeiska modeller. För 2020 år nog Q80T det mest tydliga exemplet på detta.

Amerikanska Q80T är mer som 2019:ns Q80R.

Permalänk
Medlem

@Laxpudding: Nämen! Vilket lurendrejeri!

Då blir frågan istället, vilken av dessa är mest prisvärd?
Q70R för 13,000kr
Q80R för 14,000kr
Q80T för 14,000kr (pris via Mecenat)

Om jag förstått er rätt så bör det vara Q80T som är det bättre valet? Eller finns det någon annan 65" eller 75" som är bättre än Samsungs alternativ?

Visa signatur

---

Permalänk
Bildexpert 📺

@Gorian: 2019:ns Q80R – såklart, som jag just förklarade ovanför och TV-guiden

Sedan kan Q80T ha funktioner som man vill ha, till exempel eARC som inte finns på Q80R. Men peng för peng är det alltid sämre att välja årets modeller under sommaren eftersom priserna kommer att sjunka.

Med de priserna du har idag är i alla fall Q80T ett bättre val än Q70R eftersom det är nästan samma pris.

Permalänk
Medlem

@Laxpudding: Ah, jag menade R, inte T. 🙈

Sweet, tack för hjälpen! Då får det bli en sån.

Visa signatur

---

Permalänk
Inaktiv

Samsung Qled och åtminstone 75" hade jag köpt, har själv 65" med ungefär samma förutsättningar men det har jag ångrat sedan köp.