Permalänk
Medlem

Uppgradera 1080 ti

Funderar på att uppgradera datorn i min signatur med ett nytt grafikkort.

Är det värt det om jag köper t.ex. Geforce 2080 ti eller 3080 ti och räcker övriga komponenter.

Är raytracing värt pengarna?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Har inte själv uppgraderat ännu från 1080Ti men känner att ett 2080Ti inte är ett tillräckligt stort lyft för att kännas som en uppgradering, trots RT kärnorna.

Personligen väntar jag på 3080/3080Ti/3090 eller vad det nu än kommer heta innan jag tar ställning till om uppgradering känns aktuellt.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

Ett 1080ti är i stort sett ett top 5 grafikkort just nu. Är en ~30% ökning i FPS, strålspårning, DLSS och diverse annat krimkrams till ett nästan 70% högre pris än kortet du har värt det? Jag hade varit väldigt nöjd och väntat till Nvidia och AMD släpper nytt som förhoppningsvis leder till något bättre prisläge för de nya korten och/eller bättre priser på de nuvarande.

Permalänk
Medlem

I dagsläget hade jag hellre köpt ett begagnat 1080ti än ett nytt 2080ti.

Permalänk
Medlem

Jag hade helt klart väntat, om inte pengarna finns i överflöd då såklart. Det handlar om några ynka procent.

Permalänk
Medlem

Om pengarna inte är något problem så absolut. Nu var ju TS fråga om det var värt pengarna. Nej säger jag, men det är min åsikt.

Permalänk
Medlem

nej köp inget nu, vänta tills nvidia och amd släpper sina nya, det gör jag och många andra