Betatesta SweClockers nya hemsida

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Betatesta SweClockers nya hemsida

Välkomna till det publika betatestet av SweClockers responsiva hemsida!

https://beta.sweclockers.com

Här hittar ni betatestet som kommer att pågå i cirka två veckor.

Att den är "responsiv" innebär att vi tar bort vår mobilspecifika hemsida och istället går all trafik till en och samma hemsida: som anpassar sig för den typ av enhet du besöker sidan med.

I samband med att vi slagit "ihop" mobil- och skrivbordsversion har vi också gjort några designjusteringar. Men vi har också försökt hålla det så nära sin föregångare som möjligt. Den största skillnaden är navigeringen som nu ersatts av en meny.

Inget material har tagits bort i och med den nya designen.

För att underlätta feedbacken ser vi gärna att ni får med följande information i er rapport. Givetvis välkomnar vi dock all feedback så om ni inte kan/vill/orkar förse oss med all information vill vi gärna att ni skickar er feedback ändå.

Enhet: (Mobil, Desktop, Laptop, Surfplatta, TV, Konsol etc.) Operativsystem: (iOS, Windows, Android, Linux etc.) Webbläsare: (Opera, Chrome, Edge, Safari, Samsung Internet Browser etc.) Upplösning: (1920x1080, 4K, WHQD etc.) Orientering: (Landskap eller porträtt) Typ av problem: (Prestanda, Utseende, Buggar, Avsaknad funktion etc.)

Vad vi inte vill ha feedback i samband med betatestet:
Nya funktioner som efterfrågas (t.ex. "ni borde ha en prisjämförelsefunktion", däremot vill vi ha "galleriet är försvunnet")
Feedback om redaktionellt innehåll (t.ex. "ni borde testa fler grafikkort", däremot vill vi ha "menynavigeringen till tester leder till en 404")
Feedback om kommersiellt innehåll (t.ex. "ni borde ha färre sponsrade artiklar", däremot vill vi ha "annonserna klipps på hälften på min Iphone 4")

Feedbacken här ska alltså till våra designers och utvecklare, inte till redaktionen eller vårt kommersiella team.
Har ni annan feedback till oss är ni varmt välkomna att lämna in den som vanligt i Feedback till SweClockers-forumet.

En sista sak som är viktig att poängtera:
Testmiljön är "live". De inlägg som skrivs, annonser som läggs upp etc. kommer att synas både på betan och på live-sidan.

Skicka in er feedback genom något av följande:
Svara i denna tråd.
Maila: webmaster@sweclockers.com (Skriv "Beta" som första ord i rubriken följt av vad feedbacken handlar om)
Använd kontaktformuläret: https://www.sweclockers.com/kontakt (Skriv "Beta" som första ord i rubriken följt av vad feedbacken handlar om)

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Inaktiv

Det här var väl inte allt för snyggt.

Enhet: PC
Operativsystem: Windows 10
Webbläsare: Chrome
Upplösning: 2560x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Välkomna till det publika betatestet av SweClockers responsiva hemsida!

https://beta.sweclockers.com

Här hittar ni betatestet som kommer att pågå i cirka två veckor.

Att den är "responsiv" innebär att vi tar bort vår mobilspecifika hemsida och istället går all trafik till en och samma hemsida: som anpassar sig för den typ av enhet du besöker sidan med.

I samband med att vi slagit "ihop" mobil- och skrivbordsversion har vi också gjort några designjusteringar. Men vi har också försökt hålla det så nära sin föregångare som möjligt. Den största skillnaden är navigeringen som nu ersatts av en meny.

Inget material har tagits bort i och med den nya designen.

För att underlätta feedbacken ser vi gärna att ni får med följande information i er rapport. Givetvis välkomnar vi dock all feedback så om ni inte kan/vill/orkar förse oss med all information vill vi gärna att ni skickar er feedback ändå.

Enhet: (Mobil, Desktop, Laptop, Surfplatta, TV, Konsol etc.) Operativsystem: (iOS, Windows, Android, Linux etc.) Webbläsare: (Opera, Chrome, Edge, Safari, Samsung Internet Browser etc.) Upplösning: (1920x1080, 4K, WHQD etc.) Orientering: (Landskap eller porträtt) Typ av problem: (Prestanda, Utseende, Buggar, Avsaknad funktion etc.)

Vad vi inte vill ha feedback i samband med betatestet:
Nya funktioner som efterfrågas (t.ex. "ni borde ha en prisjämförelsefunktion", däremot vill vi ha "galleriet är försvunnet")
Feedback om redaktionellt innehåll (t.ex. "ni borde testa fler grafikkort", däremot vill vi ha "menynavigeringen till tester leder till en 404")
Feedback om kommersiellt innehåll (t.ex. "ni borde ha färre sponsrade artiklar", däremot vill vi ha "annonserna klipps på hälften på min Iphone 4")

Feedbacken här ska alltså till våra designers och utvecklare, inte till redaktionen eller vårt kommersiella team.
Har ni annan feedback till oss är ni varmt välkomna att lämna in den som vanligt i Feedback till SweClockers-forumet.

En sista sak som är viktig att poängtera:
Testmiljön är "live". De inlägg som skrivs, annonser som läggs upp etc. kommer att synas både på betan och på live-sidan.

Skicka in er feedback genom något av följande:
Svara i denna tråd.
Maila: webmaster@sweclockers.com (Skriv "Beta" som första ord i rubriken följt av vad feedbacken handlar om)
Använd kontaktformuläret: https://www.sweclockers.com/kontakt (Skriv "Beta" som första ord i rubriken följt av vad feedbacken handlar om)

Skrivet av anon42512:

Det här var väl inte allt för snyggt.
https://i.imgur.com/sYQdu4r.png

Enhet: PC
Operativsystem: Windows 10
Webbläsare: Chrome
Upplösning: 2560x1440

Nej nej, varför göra om?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Sötast

Härligt med responsiv design! Det är på tiden!
Tidigare mobillösning var redan vid release i min mening..... en hemsk nödlösning.
Testar nu sweclockers på mobilen för första gången på vääääääääääääääääääääääääääääääääääldigt lång tid.
Roligt att se att den renderar som förväntat. (Endast ett litet test dock! 🤭)

Edit:
Mycket skönt med en statisk nav-bar, det behövs verkligen

Skrivet av anon42512:

Det här var väl inte allt för snyggt.
https://i.imgur.com/sYQdu4r.png

Ja, lite extra padding mellan navbar och nästkommande div hade nog passat bra.

Edit:

https://imgur.com/a/ZTLG50l
Kolla hur redigera inlägg menyn ser ut.
Har jämförelsebild, med och utan betan, det ser verkligen.... tomt ut i betan, kanske en vanesak, men hade gärna sett någon form av synliga ramar.

Edit:
Citera / in-ut-loggning har alla gråa bakgrunder, endast redigera som saknar. Antar därför bugg.

Upplever detta i:
W10 2560x1440 chrome
Linux (eOS) 1920x1080, epiphany, firefox, chrome

Permalänk
Medlem

nej, vad är det här? en mobilanpassad hemsida som standard?
Varför fästa sidhuvudet så det följer med hela vägen? ett forums huvudsakliga syfte är att visa text! alldeles för mycket yta försvinner med sidhuvudet.
Ser ju betydligt bättre ut på mobilen, tråkigt att sidan är anpassad för stående skärmar och inte horisontella...

denna raden ska väl försvinna när man scrollar ner? Firefox och win10

den nya raden under foruminlägg känns onödigt splittrad, ha allting på samma sida, inklusive gillaknappen, nu ser det ut som någon från en signatur där någon lärt sig koda in html
Måste dock säga att den ser clean ut datoranpassad på mobilen

Jämförelsebilder

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Betyder det här att ni tar bort möjligheten att på ett vettigt sätt använda hemsidan på mobila enheter eller finns det en opt-out-knapp?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Har aldrig gillat reklam som tar upp plats på höjden då det tar bort för mycket information och pixlar på höjden är värda mer, hade hellre sett "bannern" flyttad till en av sidorna eller iaf göra den mindre, på nya sidan är bannern större än på gamla så den tar upp ännu mer plats.

Permalänk
Medlem

Nej, fy.

Jag tycker ni bör behålla sidan som den är och ta bort mobilsidan.
Folk har så bra telefoner och surfplattor så vanliga hemsidan fungerar utmärkt i en mobil.

Laga inte något som inte är sönder som man brukar säga.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av LemonIllusion:

Betyder det här att ni tar bort möjligheten att på ett vettigt sätt använda hemsidan på mobila enheter eller finns det en opt-out-knapp?

Hej. Vi kommer inte att erbjuda en opt out-möjlighet när det lanseras skarpt så har du feedback på saker du inte tycker funkar bra vill vi jättegärna ha feedback på det!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Att ha en statisk navigationspanel i toppen av sidan är ett satans otyg som tack och lov få sidor implementerar, och jag hoppas innerligen att swec också omvärderar detta. Beroende på var jag är tar det mig en till två sekunder att nå toppen av sidan, att byta bort yta som kan visa innehåll mot yta som är statisk och menlös då jag ändå kan nå det busenkelt är ett redigt nerköp för mig.

Desktop, Fönster 10, Pale Moon, 1920x1200

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Första jag lade märke till var att färre gallerier syns direkt på förstasidan när man går in på galleriet. 4 i varje kategori istället för 6. I gengäld är där fler nya gallerier som visas. Gillar att fler nya syns, men hade gärna även sett fler av övriga kategorier, bubblare, klassiker, populärast etc. Alt hur de är kategoriserade?

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Jag saknar knappen "oläst" i forumtrådarna väldigt mycket
Det var nog den mest använda funktionen i hela forumet för mig.

Visa signatur

Intel Core i7 6700K | Gigabyte Z170X-UD3 | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2400Mhz | EVGA GTX 980Ti Hybrid | Samsung 950 PRO 256GB | Noctua NH-D15 | EVGA G2 750 | Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

classic.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

På den gamla sidan får jag plats med hela Allexz och nästan hela moonblases inlägg på samma skärm (enbart knapparna under saknas, hela signaturen syns).
På den nya når jag bara ner till halva bilden i inlägget, så både mellanrummet innan signaturen och hela signaturen ryker.

Den vanligaste trenden i modernare designer tycks vara lägre informationstäthet, vilket jag aldrig gillat. Nya designen tycks vara rätt nära, men pga headern så får ju ändå mindre plats per skärm.
Därmed håller jag med om att headern inte bör följa med hela vägen.

Svårt att säga vad jag tycker i övrigt redan då jag i allmänhet har svårt för nya designer... Än så länge föredrar jag den gamla.

Testar på dator förresten. Desktop, Windows 10 (1903), Firefox 79b7, 1080p.

Edit: Nu när ovan nämnda inlägg är väldigt mycket större så stämmer ju inte det ovan riktigt längre, men poängen finns kvar.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Efter några minuters surfande på nya SweClockers tycker jag redan om den nya sidan. (glad gubbe här) bara mörkt tema som fattas.

MEN det är två saker som jag tycker ni tänkt helt fel!

1. Fast loga och meny tycker jag är helt onödig och snor massor med plats! Om ni vill ha en så ska den bara dyka upp när man drar uppåt på sidan. Då blir det mer mobilvänligt och desktopvänligt.

2. Reklam under Menyn tycker jag inte om alls. Aldrig gjort och kommer aldrig göra! Jag ser och läser alla banners som är högst upp på gamla sidan så känns som den förstör helt.

Enhet: Dator
Operativsystem: Windows 10
Webbläsare: Edge
Upplösning: 2560x1440
Orientering: Landskap
Typ av problem: Design.

Bugg:

Enhet: Dator
Operativsystem: Windows 10
Webbläsare: Edge
Upplösning: 2560x1440
Orientering: Landskap
Typ av problem: smilies fungerar inte än. en glad gubbe försvinner, en som räcker ut tungan blir fortfarande bokstäver.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Trasig!

Låst logga och meny som äter upp massa höjd på sidan
W10 chrome 1366x768

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem

Ni som inte gillar att byta för bytandets skull, vill ni också gå tillbaka till första versionen av Swec? Den fungerar väl också.

Jag tycker det är kul när det händer lite, så länge det fungerar bra och ser åtminstone okej ut. Jag är ingen UX- eller modeperson direkt så det överlåter jag till experterna

Permalänk
Medlem

Två grejer.
Oläst i forumet bör finnas så man kan se om det kommit ett nytt inlägg i en tråd man var i för någon minut sedan i listan. Alltså öppet och stängt kuvär, även för heta trådar
Andra är att kunna rendera sidan i 16:9 på telefonen så man får zooma lite, tycker det fungerar bättre att surfa så. Även om själva sidan på mobilen är mycket bättre så låt oss iallafall rendera desktop format.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Hedersmedlem

Den statiska menyn längst upp hoppas jag innerligt är något som går att välja bort.

I nuvarande utförande är den 136px hög vilket är mer än 10% av höjden på skärmen för en ganska stor andel av läsarna. Det utrymmet vill jag mycket hellre ha för att kunna se text och bilder. Hade den varit kanske 20px hög hade jag köpt det men nu innehåller den mest tomyta och är mest ivägen.

EDIT:
I övrigt tycker jag dock det ser ganska bra ut, men fundera gärna lite över textstorleken på signaturer, tidsstämplar och övriga saker som inte tillhör inlägget. Den texten upplever jag som onödigt stor och som stjäl fokus från inläggen. Det blir inte många inlägg som syns samtidigt på skärmen och onödigt mycket skrollande för att ta sig framåt/neråt.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Välkomna till det publika betatestet av SweClockers responsiva hemsida!

https://beta.sweclockers.com

Här hittar ni betatestet som kommer att pågå i cirka två veckor.

Att den är "responsiv" innebär att vi tar bort vår mobilspecifika hemsida och istället går all trafik till en och samma hemsida: som anpassar sig för den typ av enhet du besöker sidan med.

I samband med att vi slagit "ihop" mobil- och skrivbordsversion har vi också gjort några designjusteringar. Men vi har också försökt hålla det så nära sin föregångare som möjligt. Den största skillnaden är navigeringen som nu ersatts av en meny.

Inget material har tagits bort i och med den nya designen.

För att underlätta feedbacken ser vi gärna att ni får med följande information i er rapport. Givetvis välkomnar vi dock all feedback så om ni inte kan/vill/orkar förse oss med all information vill vi gärna att ni skickar er feedback ändå.

Enhet: (Mobil, Desktop, Laptop, Surfplatta, TV, Konsol etc.) Operativsystem: (iOS, Windows, Android, Linux etc.) Webbläsare: (Opera, Chrome, Edge, Safari, Samsung Internet Browser etc.) Upplösning: (1920x1080, 4K, WHQD etc.) Orientering: (Landskap eller porträtt) Typ av problem: (Prestanda, Utseende, Buggar, Avsaknad funktion etc.)

Vad vi inte vill ha feedback i samband med betatestet:
Nya funktioner som efterfrågas (t.ex. "ni borde ha en prisjämförelsefunktion", däremot vill vi ha "galleriet är försvunnet")
Feedback om redaktionellt innehåll (t.ex. "ni borde testa fler grafikkort", däremot vill vi ha "menynavigeringen till tester leder till en 404")
Feedback om kommersiellt innehåll (t.ex. "ni borde ha färre sponsrade artiklar", däremot vill vi ha "annonserna klipps på hälften på min Iphone 4")

Feedbacken här ska alltså till våra designers och utvecklare, inte till redaktionen eller vårt kommersiella team.
Har ni annan feedback till oss är ni varmt välkomna att lämna in den som vanligt i Feedback till SweClockers-forumet.

En sista sak som är viktig att poängtera:
Testmiljön är "live". De inlägg som skrivs, annonser som läggs upp etc. kommer att synas både på betan och på live-sidan.

Skicka in er feedback genom något av följande:
Svara i denna tråd.
Maila: webmaster@sweclockers.com (Skriv "Beta" som första ord i rubriken följt av vad feedbacken handlar om)
Använd kontaktformuläret: https://www.sweclockers.com/kontakt (Skriv "Beta" som första ord i rubriken följt av vad feedbacken handlar om)

Ska det verkligen se ut så här? Alltså så som det ser ut när någon citerat, se bild nedan

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Ser ut som nya sidan använder samma reklam som gamla sidan, det används 75px på höjden extra för ingenting på nya sidan under reklamen.

Är tanken att göra reklamen ännu större när reklamen börjar anpassas för nya sidan eller ta bort de extra px som inte används så vi får tillbaka mer yta på höjden?

Permalänk
Medlem

Gilar inte alls Beta sidan.. Den som redan finns med svart "mod" är grymt nice. Man vet var allt finns och ser mer stilrent ut rent forum mässigt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

I haatte chaaaangeeeee!!! Nej blir bra Men som andra påpekat redan. Annonsrutan blir mycket större än annonsen så jag måste börja scrolla mer innan jag kan läsa artikeltexten.

16:10 skärm, Safari.

Tycker att framsidan med nyheter borde få en tab i menyn, framför "Forum". Otydligt att swec-loggan representerar det valet. Låt "Nyhetsbrev"-knappen stryka med om det inte ryms.

Btw ser inga emojis genom det nya.

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Hedersmedlem

Jag som ser dåligt gör en ganska påtaglig "zooma in" i webbläsaren på dator.

Gör jag det ganska mycket, så texten blir stor för att läsa enkelt, så upptar loggan och menyn halva min skärmhöjd.
Det skulle vara bra om det går att ställa in så den "fastnar högst upp" eller inte.
dvs att menyn försvinner när man scrollar nedåt. men dyker upp när man scrollar uppåt.
på så vis får jag möjlighet att ha så mycket läs yta som möjligt.

edit: såg nu att det va ju precis så som de funkade... bra man inte scrollade tillräckligt för att se det.
Bra! sidan verkar initialt vara otroligt bra för zoom möjlighet och läsbarhet. bättre än förra. ska kolla på lite artiklar o så nu med för att se mer.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem

Som många andra har sagt, menyn kan inte följa med när man scrollar. Det kan vara en av de mest störande saker som finns.
Som klipp som spelas upp automatiskt på aftonbladet och hänger med när man scrollar. Får en liten hjärnblödning varje gång detta finns på en sida.

Kan också inte riktigt sätta fingret på det men det känns som att betasidan inte är centrerad? Jag får en känsla av att saker är mera åt vänster. Vet inte hur jag ska förklara det hela, men något känns lite off.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Spontant får jag Prisjakt-vibbar över det hela men kan inte sätta fingret på känslan. Thomas verkar vara något på spåret att det är lägre informationstäthet. Min spontana upplevelse är att det är svårare att inhämta informationen. På andra håll så har saker gömts i dropdown-meny eller helt försvunnet.

+1 på att sticky headers bara är ett otyg.

Saknar den fristående menyn i forumet (aktiva trådar) som jag använder absolut mest. Utöver att klicka in i forumet och något tillfälle till marknaden så använder jag aldrig de andra alternativen så känns mest som att de stjäl onödig plats. Nyhetsbrev i huvudmenyn?

Under "aktiva trådar" så har ni tagit bort ikonen som visar vilka trådar man kommenterat?

Att separera knapparna gör att det blir tre separata block som stjäl fokus från texten:

Menyn buggade ur när jag klickade på den från startsidan. Kan inte återskapa:

Permalänk
Medlem

Det som stör mig spontant är den gälla färgen i rutan där det står hur många inlägg en tråd har. Alldeles för starkt. Hellre bara siffrorna som det är i dag som har annan färg.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Angående paddingen på översta bannern som vissa påpekat:
Detta är en temporär lösning som vi ska jobba på att komma runt.

Rent konkret:
Några annonsörer har redan köpt vissa format av oss som är större än standard.
Alternativet skulel vara att sidan "hoppar" i höjdledd beroende på vilken annons vi laddar in men efter att ha testat det kom vi fram till att det ser bättre ut med padding och utan "hopp".

På sikt så vill vi såklart inte ha varken hopp eller padding men i betan blev det så

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Diggar verkligen inte att headern följer med när man scrollar ner, och som någon annan nämnde så är citat helt trasiga. Annars såg det väl helt OK ut, även om jag verkligen önskar att ni erbjöd ett mörkt tema, tills vidare får Dark Reader duga

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

Gillar inte att menyn följer med, men om den måste det så tycker jag att det ser bättre ut såhär:

Istället för såhär:

Visa signatur

If it works, it works.