Var kan man köpa en windows 10 home nyckel som fungerar billigt?

Permalänk
Inaktiv

Var kan man köpa en windows 10 home nyckel som fungerar billigt?

Hej. Jag är ute efter en windows 10 nyckel, var kan man köpa det här billigast och lagligast ?

Permalänk
Vila i frid

T.ex. https://pcmac.se/produkt-kategori/windows/windows-10/windows-... om du vill vara säker på att licensen är korrekt och inte slutar fungera efter ett tag.

Permalänk
Inaktiv

@hasenfrasen: Finns det inga billigare ?

Permalänk
Medlem

https://gamekeys.se/?s=windows+10&post_type=product&product_c...

annars finns ebay men där finns en del scam så ska du ta ebay se till att säljaren har många positiva referenser.

Permalänk
Medlem

@anon321431 kika här: https://m.sweclockers.com/forum/trad/1581844-billig-windows-1...

Jag har provat premium cd keys ett antal gånger till vänner/familj och det har inte strulat.

Permalänk
Inaktiv

@Blub: Men den du länkade nu är inga scams ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon321431:

@Blub: Men den du länkade nu är inga scams ?

Jag har aldrig handlat därifrån, men dom verkar bra enligt trustpilot. Jag köpte min win10 från ebay för ett par år sen för 30 spänn och den funkar än utan problem. Men som sagt, ska du köpa från ebay se till att säljaren har många positiva referenser (minst ett par 100).

Permalänk
Skrivet av anon321431:

@Blub: Men den du länkade nu är inga scams ?

Det är nog ingen scam men handlar om sk grålicencer hämtade från skrotade datorer, volymlicenser, och ev från början kanske köpta med stulna betalkort ingen riktigt vet då Microsofts pris för en licens är många gånger högre än vad dessa vill ha för dom oavsett ursprungsland licensen är köpt i.

Nackdelen med dessa billiga licenser är att du helt plötsligt kan få din licens blockerad om du har otur.

Volymlicenser: Får ej säljas vidare brott mot eula så microsft kan med all rätt banna din licens.
Kortstöld: Olagligt i de flästa länder och microsoft kan med all rätt banna licenser som kommer fram att de är köpta med stulna kort
Licenser från skrotade datorer: är väl egentligen samma som volymlicens och bryter väl mot eula om den flyttas från datorn den från början tillhörde.

personligen anser jag att köpa en riktig licens och stödja uppdateringen med säkerhetspatcher osv är en väldig liten kostnad även för 1000:- speciellt med tanke på hur länge man genomsnittligen kommer använda licensen tror alla licenser jag köpt xp, vista, win 7 har levt iaf 7-8 år innan de pensionerats vilket ger en summa på ca 130:-/år.

annars kan man ju lika gärna köra oaktiverat gratis hur länge du vill med win 10 om du ändå inte tänker stödja vidareutvecklingen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Inaktiv

@Rouge of Darkness: Kan man använda Chrome och Mullvad på en Linux? Hört att linux ska vara gratis att använda.

Permalänk
Skrivet av anon321431:

@Rouge of Darkness: Kan man använda Chrome och Mullvad på en Linux? Hört att linux ska vara gratis att använda.

ingen aning.

chrome finns väl linuxstöd för iaf delvis hur mullvad och vpn funkar under linux vet jag ej då vpn är inget jag använder.

Men även windows 10 är gratis att köra oaktiverat hur länge du vill mot kostnaden att lite mindre estetiska funktioner är nedlåsta så som möjligheten att byta bakgrundsbild.

så kan du leva med att ha en enfärgad bakgrundsbild så kan du köra win 10 gratis.

bara att hämta ned deras verktyg för att skapa bootbar media och installera den version du vill ha och inte ange någon licensnyckel under installationen

https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon321431:

@Rouge of Darkness: Kan man använda Chrome och Mullvad på en Linux? Hört att linux ska vara gratis att använda.

Ja!

Chrome finns för linux men Chromium som är open-source versionen är vanligast på linux. Annars finns även Firefox, Opera, Brave, och andra webbläsare.

Mullvad finns för Linux Ubuntu och Linux Fedora.

Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Medlem

@anon321431: Är det något i Windows du vill använda som kräver nyckel?

https://www.howtogeek.com/244678/you-dont-need-a-product-key-...
https://winaero.com/blog/change-windows-10-desktop-wallpaper-...

Finns ingen tidsgräns för hur länge man kan köra 10 utan nyckel. Vissa saker under anpassa menyn kräver nyckeln men alla andra sätt att byta tex bild funkar fortfarande.

Hur mycket man kan ställa in varierar mellan olika sätt. Öppnar bilden med det förvalda bildprogrammet eller webbläsare Firefox och högerklickar på bilden ger flera val.

Permalänk
Medlem

Kan alltid använda en windows 7 nyckel vid installationen av windows 10 och det kommer funka, ifall du nu har tillgång till en gammal win 7 nyckel dvs.

Permalänk
Medlem

Jag har nog köpt iaf 10 nycklar på ebay och alla funkar bra än idag. Äldsta är nog 4 år gammal. Brukar ta en billig med bra omdöme. om den kostar 20 eller 27 kr spelar mindre roll om man slipper problem.

Permalänk
Inaktiv

@monoleg: Kan man använda OEM windows 8 nyckel till 10an om det är på samma dator?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon321431:

@monoleg: Kan man använda OEM windows 8 nyckel till 10an om det är på samma dator?

Ska funka. Du kan to m testa köra Uppgraderingsassistenten för Windows 10 direkt och se om det funkar att uppgradera din nuvarande installation, var et tag sedan jag testade själv (i slutet av 2019) men funka bra då iaf.

Edit: Du ska inte behöva köpa en win 10 nyckel om du har en win 8 nyckel redan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

Jag har nog köpt iaf 10 nycklar på ebay och alla funkar bra än idag. Äldsta är nog 4 år gammal. Brukar ta en billig med bra omdöme. om den kostar 20 eller 27 kr spelar mindre roll om man slipper problem.

Ja för du undrar säkert inte var din nyckel kommer från

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

T.ex. https://pcmac.se/produkt-kategori/windows/windows-10/windows-... om du vill vara säker på att licensen är korrekt och inte slutar fungera efter ett tag.

Hur vet man att pcmac är en seriös aktör?

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av maweric:

Hur vet man att pcmac är en seriös aktör?

Antagligen är de seriösa eftersom de är certifierade av Trygg E-handel samt omfattas av PriceRunner Köpgaranti.

Jag personligen vet bara att firman har ett danskt organisationsnummer och de prylar som köpts från 2016 och framåt fortfarande fungerer.

Permalänk
Inaktiv

Jag använde precis gamekeys.se för att köpa windows 10 home retail (retail kan återanvändas men endast på en dator åt gången) och nu har jag en digital licens kopplad till mitt microsoft konto allt för 179 kr. Återstår att se om nyckeln blir obrukbar i framtiden men det tvivlar jag på, 4.5/5 på trustpilot.se

Permalänk
Skrivet av anon259487:

Jag använde precis gamekeys.se för att köpa windows 10 home retail (retail kan återanvändas men endast på en dator åt gången) och nu har jag en digital licens kopplad till mitt microsoft konto allt för 179 kr. Återstår att se om nyckeln blir obrukbar i framtiden men det tvivlar jag på, 4.5/5 på trustpilot.se

Hur har det gått?

Permalänk
Skrivet av Lars-Erik-Per:

Hur har det gått?

Köpte min Windows 11 PRO där också och än så länge har det fungerat hur bra som helst .. behövde bara aktivera över telefon annars inga konstigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lars-Erik-Per:

Hur har det gått?

Tror inte du kommer få något svar, eftersom kontot är "Inaktiv".

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lars-Erik-Per:

Hur har det gått?

Jag köpte en Microsoft Office 2019 Professional Plus licence där för 199:- när jag började plugga för 2 år sen och den funkar finfint.

Permalänk
Skrivet av Swehunter88:

Köpte min Windows 11 PRO där också och än så länge har det fungerat hur bra som helst .. behövde bara aktivera över telefon annars inga konstigheter

Okej, och man kommer kunna uppdatera till 12 när den kommer osv?

Permalänk
Skrivet av Blub:

Jag köpte en Microsoft Office 2019 Professional Plus licence där för 199:- när jag började plugga för 2 år sen och den funkar finfint.

Okej så man kan säga att dessa keys ger exakt samma sak som en "vanlig" key?

Permalänk
Inaktiv

Köpte några billiga Windows 10 nycklar till 5 dator för många år sedan från en random Ebaysäljare, alla nycklar fungerar än idag.

30SEK kan man undvara om den nu råkar låsas om 50år eller nåt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lars-Erik-Per:

Okej så man kan säga att dessa keys ger exakt samma sak som en "vanlig" key?

Jag har inte sett några begränsning alls, vare sig i min office nyckel från gamekeys eller från min 30 spänn windows 10 nyckel från ebay som har en 4 år på nacken nu.

Permalänk
Skrivet av Blub:

Jag har inte sett några begränsning alls, vare sig i min office nyckel från gamekeys eller från min 30 spänn windows 10 nyckel från ebay som har en 4 år på nacken nu.

Okej, ska nog köpa mig en på Gamekeys då också. Men tänkte ifall man t.ex inte kunde uppdatera till 11 från 10 osv ?