Herman Miller och Logitech presenterar ergonomisk spelstol

Permalänk
Melding Plague

Herman Miller och Logitech presenterar ergonomisk spelstol

Med ergonomi i första rummet gör nu Logitech sin första visit i möbelsvängen, där priser och komfort har Herman Miller-stämpel.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Alltså wow, en sån stol vore inte fel. Sitter för närvarande på ett Secret Labs titan, men tror inte den slår Herman Miller på nån front.

Kommer nån i forumet införskaffa?

Visa signatur

Bildskärmar - Asus ROG PG278Q | Asus ROG PG279Q
Stationär - NVIDIA 3080 | 9900K @ 5,2 GHz | 32 GB DDR4
HTPC- GTX 1070 | i5 6400 | 8GB DDR4
Glorious GMMK Pro / Logitech G Pro

Permalänk
Medlem

ergonomisk utan nackstöd? nej tack

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakeemzo:

Alltså wow, en sån stol vore inte fel. Sitter för närvarande på ett Secret Labs titan, men tror inte den slår Herman Miller på nån front.

Kommer nån i forumet införskaffa?

Jag hoppas det så vi får en review eller nåt liknande.
Min DXracer King är snart 4 år gammal och håller än men en riktigt bra kontorsstol (Herman Miller) som exempel brukar ju rekommenderas och bara för att den har en "gamer" klädsel ska inte påverka mer än utseendet.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Räddar stolen dig från allehanda hälsoproblem så är inte 13 000kr så mycket.

Själv kör jag en begagnad Kinmarps 6000, vill inte riskera att pajja ryggen för att man har Ikea.

Permalänk
Medlem

Går ju inte ens beställa hit. Åhhhhhhh

Permalänk
Musikälskare

Såg väldigt lovande ut, har en Kinnarps 9000 som jag dock inte byter ut i första taget

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Lego Master

Kör nån noname gamingstol från Jysk tror jag. 2000 spänn. Helt okej, men nu nåt år in börjar sitsen bli lite "torr" i stunsen.

Det hade ju helt klart varit nice med en sådan lyxkudde att sitta på, men den kostar mer än hela min burk under skrivbordet.

Undrar om jag kan tvinga jobbet att pitcha in eftersom de tvingar mig att jobba hemifrån..?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Herman Miller är legendariska, detta blir intressant

Permalänk
Medlem

Har en Herman Miller på jobb, hade supergärna köpt denna om de funnits alternativ för att inte ha med det blåa accenter på den! Hade fått byta ut min Noble chair!

Visa signatur

10900K @ 5.3GHz || Asus Maximus XII Hero || Custom Loop || EK-CoolStream RAD XE 360 + Alphacool Nexxos XT45 || EK Quantum Velocity CPU Block || EK FLT 360 D5 || Asus Strix RTX 3090 OC || 32GB g.skill Trident-Z CL16 @ 4000MHz || 1TB Samsung 970 EVO Plus - 1TB WD SN750 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || Asus PG27VQ ||

Permalänk
Medlem

Kör en begagnad Kinnarps köpt för 3000 kr från ett lokalt företag som köper in inventarier från kontor och företag. Helt klart värt varenda krona. Min gamla DXRacer stol gav mig till slut väldigt stora problem i nacke och axlar.

Mitt råd är att skippa gamingstolar och fokusera på att hitta en ergonomiskt kontorsstol istället.

Permalänk
Medlem

Bra styrketräning har gett mig en stark rygg som gör att jag inte behöver köpa stolar för 13000.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Synd att dessa stolar kostar så mycket, om en generation eller två (så kallade gamer generationen) så kommer alla ha snea ryggrader

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Räddar stolen dig från allehanda hälsoproblem så är inte 13 000kr så mycket.

Själv kör jag en begagnad Kinmarps 6000, vill inte riskera att pajja ryggen för att man har Ikea.

Ja, det är toppen med bra stolar men när du kan köpa Kinnarps för hälften av priset...

Min nuvarande IKEA stol är annars rätt bra för mig. Fick den av farsgubben när det blev dags att slänga den förra stolen. Av någon anledning har just den här stolen hjälpt med en bättre hållning. Dock inte så bekväm att sitta i längre stunder.

Har Kinnarps på jobbet och det är grymt bra stolar. Vet inte vad det är för modell men rätt lik 6000. När jag pensionerar nuvarande stol ska jag ha en sån.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av pi:

Bra styrketräning har gett mig en stark rygg som gör att jag inte behöver köpa stolar för 13000.

Styrketräning är bra sen behöver du inte en stol för 13000, speciellt inte "gaming"-stolar som oftast bara är skräp, köp en begagnad Kinnarps för 3-4000 sen är du hemma och sitter bekvämt i många år

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

hade en embody i ca 7år, skön stol.

finns att få tag som "refurbished", oftast i väldigt bra skick. Till ex via denna länk: https://www.designcabinet.biz/swivel-chairs/herman-miller/662...

sitter nu på en steelcase leap v2. Vilket är något skönare enligt mig, sitter bättre på den. denna stol går att få tag på för ca 4-5kSEK (refurbished).

Permalänk
Moderator
Forumledare
Citat:

Är det inte bara kvinnor som kan lägga 13 000Kr på en stol?

Lägg ner det tramset, tack

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Knappast.
Jag klarar mig hur bra som helst med en stol för 1500kr.
Sen sitter jag knappat "ergonomiskt korrekt" heller så en super dyr ergonomisk stol är helt meningslöst i vilket fall som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Ja, det är toppen med bra stolar men när du kan köpa Kinnarps för hälften av priset...

Min nuvarande IKEA stol är annars rätt bra för mig. Fick den av farsgubben när det blev dags att slänga den förra stolen. Av någon anledning har just den här stolen hjälpt med en bättre hållning. Dock inte så bekväm att sitta i längre stunder.

Har Kinnarps på jobbet och det är grymt bra stolar. Vet inte vad det är för modell men rätt lik 6000. När jag pensionerar nuvarande stol ska jag ha en sån.

Begagnade kostar ju runt 3000kr, inte mycket mer än en ny Volmar på Ikea. Sen håller ju bra stolar mycket längre,bra för både plånboken och miljön! 😀

Permalänk
Medlem

Satt på en kontorsstol mycket länge , sen tröttna jag och köpte mig en Dxracer King " Tyg " och sitter som en King
Suverän stol både till gaming och kontorsarbete.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

@pi: En ergonomisk stol hjälper ändå, känner att min rygg är gladare när jag jobbar på kontoret och sitter i den stolen istället för min dxracer. Lallar runt på SM-nivå i mina lyft så ryggen duger nog för mig.

Mer ontopic så hade jag nog kunnat tänka mig den här ändå, lite saftig prislapp men kanske. Får se när den börjar säljas till eller i Sverige.
Nackstöd hade nog varit trevligt också men man får ju testa den hemma om man vill.
Var faktiskt påväg till en butik för att provsitta en aeron igår men det var semesterstängt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Bra styrketräning har gett mig en stark rygg som gör att jag inte behöver köpa stolar för 13000.

Slitit ut krockkudden i bilen också? För att spara in på vikten. En vältränad kille håller ju sig uppe på egen hand.
Skämt åt sido... ergonomi är inget att skämta om.

Tycker det är lite udda att nackstödet saknas. 10-11k är det värt att spendera på en bra och skön stol, om man spenderar många timmar i internets stora slukhål. Hungrig och törstig, det kan man få bli men skönt och avlastat ska man kunna sitta.

Permalänk
Medlem

Ser trevligt ut men hade velat ha ett nacktöd!

Satt precis och kolla på en Kinnarps 9000 nyare begagnad rätt dyr men skicket verkar vara riktigt bra

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Nja, jag håller mina sparade pengar till en Kinnarps istället hur som helst.
Men tack för visat intresse!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

ergonomisk utan nackstöd? nej tack

Tänker samma sak. Den är tydligen designad för att nackstöd ska vara överflödigt men jag skulle aldrig lägga 13k och chansa på att det stämmer.

Skrivet av roo:

Har en Herman Miller på jobb, hade supergärna köpt denna om de funnits alternativ för att inte ha med det blåa accenter på den! Hade fått byta ut min Noble chair!

Embody är samma stol utan gaming-accenter. Denna har ett extra lager marknadsföringsskum men annars är de identiska.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Slitit ut krockkudden i bilen också? För att spara in på vikten. En vältränad kille håller ju sig uppe på egen hand.
Skämt åt sido... ergonomi är inget att skämta om.

Tycker det är lite udda att nackstödet saknas. 10-11k är det värt att spendera på en bra och skön stol, om man spenderar många timmar i internets stora slukhål. Hungrig och törstig, det kan man få bli men skönt och avlastat ska man kunna sitta.

Har för mig att Herman Miller aldrig har det vilket också är skälet till att jag aldrig har Herman Miller.

Permalänk

Sitter man typ en arbetsdag så det väl värt pengarna att köpa en bra stol, precis som säng ska man unna sig att lägga pengar på dessa "produkter" ser man till hur många timmar per dag man använder dessas produkter. Så lägger nog de flesta ner väldigt lite pengar på dessa typer av produkter.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX Merc, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

[quote postid="18516241" userid="121211" name="RaZman"]
Tänker samma sak. Den är tydligen designad för att nackstöd ska vara överflödigt men jag skulle aldrig lägga 13k och chansa på att det stämmer.

Har ju definitivt suttit i stolar utan nackstöd (...I 30 minuter innan jag får ont i nacken)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Räddar stolen dig från allehanda hälsoproblem så är inte 13 000kr så mycket.

Själv kör jag en begagnad Kinmarps 6000, vill inte riskera att pajja ryggen för att man har Ikea.

Köpte en stol för 16 papp MED nackstöd från KAB. Riktigt bra skit! Man får det man betalar för.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det en vanlig Embody med Logitech-branding?
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=589538

Visa signatur

Nerd is the new Cool