Asus avtäcker ROG Phone 3 – spelinriktad telefon med 144 Hz, tillbehör och högt pris

Permalänk
Melding Plague

Asus avtäcker ROG Phone 3 – spelinriktad telefon med 144 Hz, tillbehör och högt pris

Den tredje generationen av ROG Phone satsar spelprestanda genom Qualcomms senaste systemkrets, stort batteri och kvick skärm.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

...finns det några vettiga spel på android som kan dra nytta av den här? Det är kanske utbudet av telefoner som denna som väntas skapa den efterfrågan, men ändå.

Permalänk
Medlem

Njae, man har nog roligare med en laptop för 11k än den telefonen.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Inaktiv

512 GB Read Only Memory?

Permalänk
Medlem

Perfekt till Angry Birds!

Visa signatur

4080S | Playstation 5 | Xbox Series X | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeeKer3Million:

...finns det några vettiga spel på android som kan dra nytta av den här? Det är kanske utbudet av telefoner som denna som väntas skapa den efterfrågan, men ändå.

Emulatorer, kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Njae, man har nog roligare med en laptop för 11k än den telefonen.

Säg att du ska använda den på tåg/flyg för att spela går det göra på ett bekvämt sätt med en laptop? Sen har vi ju ljudnivån som på en laptop oftast är väldigt hög när man spelar. Jag skulle själv aldrig dra upp min laptop och börja spela på tåget i alla fall.
Och om du köper en laptop för 11k så behöver du ju endå köpa en telefon för några tusenlappar ifall du har lite krav på att den inte ska vara seg och har okej kamera
Så de finns nog en del som telefoner som dessa lämpar sig för.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Säg att du ska använda den på tåg/flyg för att spela går det göra på ett bekvämt sätt med en laptop? Sen har vi ju ljudnivån som på en laptop oftast är väldigt hög när man spelar. Jag skulle själv aldrig dra upp min laptop och börja spela på tåget i alla fall.
Och om du köper en laptop för 11k så behöver du ju endå köpa en telefon för några tusenlappar ifall du har lite krav på att den inte ska vara seg och har okej kamera
Så de finns nog en del som telefoner som dessa lämpar sig för.

Finns nog inte ett enda spel du inte kan lira på en flagskeppstelefon från slutet av 2018.
Ta en Mate 20 pro exempelvis.

Visst, nu har jag en telefon för över 10k men jag skulle aldrig få för mig att betala det för en telefon som är till för att spela på.
Jag resonerar som så att även om 10k är mycket pengar så är det billigt för en digitalkamera, mp3-spelare, telefon och videouppspelare med riktigt bra batteritid.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Speltelefoner är väl annars till stor del inriktade på marknader som Kina och Indien, där många inte har en dator eller konsol, utan gör allt på telefonen? Även i Japan är mobilspel gigantiskt, mycket större än konsolspel och ojämförligt mycket större än PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Finns nog inte ett enda spel du inte kan lira på en flagskeppstelefon från slutet av 2018.
Ta en Mate 20 pro exempelvis.

Visst, nu har jag en telefon för över 10k men jag skulle aldrig få för mig att betala det för en telefon som är till för att spela på.
Jag resonerar som så att även om 10k är mycket pengar så är det billigt för en digitalkamera, mp3-spelare, telefon och videouppspelare med riktigt bra batteritid.

Huaweis processorer ska ha sämre stöd för emulatorer men det kanske ändrats sedan jag kollade sånt (kirin 960 mot motsvarande qualcomm) Min bror har någon med kirin 980 och han säger i alla fall att han har mer problem med emulatorerna än på deras Nvidia shield.
Den verkar även ha lite kontroller osv som jag antar är av bra kvalitet och fungerar bra ihop med formatet. Universalkontroller fungerar ju också men ofta lite tråkig kvalitet och tveksamt hur bra telefonen sitter på sådana.

Sen kan du självklart köpa en gammal telefon billigare och fortfarande ha helt okej prestanda men vissa vill ha det senaste och då kostar det extra.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Om vad denna kostade motsvarande vad 1500Kr är för min ekonomi så skulle jag inte tveka.
Jag spelar nästan inte alls. Men batteriet och övriga specs är gott nog. Jag skulle leta upp spel för att spela, det skulle jag.
Om valet var mellan denna och andra i samma prisklass så why not liksom?

Hur som är det inte mig telefonen riktar sig till.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av SeeKer3Million:

...finns det några vettiga spel på android som kan dra nytta av den här? Det är kanske utbudet av telefoner som denna som väntas skapa den efterfrågan, men ändå.

Du har ju GeForce now fast där spelar du i och för sig på en annan dator men skärmen är ju den du behöver.. och sen kommer spel som är väldigt krävande som man inte skulle kunna tro att dem kom..

Permalänk
Medlem

Candy Crush och Pokémon Go kommer flyta på silkeslent.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Även om jag själv inte köper mobiler som kostar mer än 5000 kr så lät priset inte så farligt för dom specen.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Har den första ROG telefonen och e grymt nöjd, men blir ju ändå jäkligt sugen! Har lirat en hel del, kör med game vice tillbehöret för å få schysst styrning.

Permalänk
Medlem

Har Rog phone 2 och använder mycket Steam Link på den sen jag fick barn. Framförallt rocket league fungerar riktigt bra med 120 Hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeeKer3Million:

...finns det några vettiga spel på android som kan dra nytta av den här? Det är kanske utbudet av telefoner som denna som väntas skapa den efterfrågan, men ändå.

Finns inte CoD, PUBG och ett gäng Moba spel på mobil? Dessa borde kunna dra nytta av hårdvaran och undvika diverse dips. Vet dock inte om spelen är FPS-låsta...

Skrivet av RaZman:

Candy Crush och Pokémon Go kommer flyta på silkeslent.

...Krossa godis och fånga monster i 144hz?! PTW!

Permalänk
Medlem

Går den o koppla till extern 4K skärm på 144hz inkl tb, mus o köra kommande Far Cry 6 i minst 100fps? Om inte så är inte mobilerna där än

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvonS:

Går den o koppla till extern 4K skärm på 144hz inkl tb, mus o köra kommande Far Cry 6 i minst 100fps? Om inte så är inte mobilerna där än

Vilken dator gör det för 10k?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Inaktiv

16gb ram i mobilen haha....ja det finns fortfarande datortillverkare som försöker sälja datorer med 4gb.

I det gär fallet skulle jag nog spara pengarna istället, 6gb på min lur räcker till ännu så bara 12gb känns som mer än vad man behöver i en mobil en god stund till.

Permalänk
Medlem

En av de bästa telefonerna på marknaden, helt klart. Väldigt imponerande och de lär nog få sålt ett antal. Med det sagt så är mobilspel inte en så relevant platform för mitt spelande så personligen är jag inte så köpsugen. Förstår däremot helt om någon är.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Njae, man har nog roligare med en laptop för 11k än den telefonen.

Fast modet med ballongbyxor dog ut på 90-talet. Eller hur skulle du få plats med den i fickan annars?

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Avstängd

Idag springer barn under tio år runt med iphone 8 eller ibland bättre och att köpa en ny iphone för över 10 tkr är vardagsmat för många och ska gärna vara en ny varje år.
Sen kan de gnälla över att de inte har råd att gå till tandläkaren för det kostar 1500kr men det är en annan sak.
Jag tror säkert att detta är absolut något folk kommer köpa.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte hur man pallar spela på en liten mobil ens. Måste man spela på resandes fot?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Vilken dator gör det för 10k?

Äh. Va lite skämt bara...

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fatmajk:

Jag fattar inte hur man pallar spela på en liten mobil ens. Måste man spela på resandes fot?

Man måste inte men det är roligt, finns en hel del spel att välja på, får tiden att gå fortare och roligare när man reser. Så pass liten är inte mobilskärmen överlag. Asus är sent ute, snart lanseras 875, så svårt att göra telefonen kan det ju inte ha varit för Asus och vänta nästan ett år. Poco F2 för 5500kr är betydligt smartare köp, överklockningen är onödig märks inte, bara marknadsföringsknep.

Visa signatur

Nu är sommaren här, svettig och dammig och slö och tvär.
Torteras jag av sol. Jag pustar och flåsar med stort besvär. Huden är rödbränd och svider. Svedan är värst bak på ryggen. När solen gått bort kommer myggen. Blekfeta kärringar på var strand. Är gnälliga och sura. Ungar som bråkar och kastar sand, spiller saft och glass.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Jag fattar inte hur man pallar spela på en liten mobil ens. Måste man spela på resandes fot?

Har du bara riktig kontroller så blir det som att spela på Gameboy/DS/3DS/PSP, har spelat en del GTA san andreas på telefonen med handkontroll och jag tycker det fungerade bra. Men vissa klarar sig fint med knapparna på skärmen.
Nej man måste inte spela på resande fot. Men har du 3 timmar buss/tåg till arbete eller skola varje dag är det nog ganska lockande, roligare än att se youtube eller surfa på mobilen i alla fall.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inaktiv

Brukar köpa smartphone för max 1.500:-, byter ca. vart 4:e år.

Tycker små skärmar är ospelbart, men man är väl bara gammal, halvblind och gnällig...

Permalänk
Medlem

Skulle hellre köpt en Nintendo Switch om jag ville spela på resande fot. Bättre kontroller (med spel som är optimerade för just de kontrollerna), mycket bättre kvalité över lag på spelen. Rena hårdvaruspecifikationer är inte allt.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pepsin:

Skulle hellre köpt en Nintendo Switch om jag ville spela på resande fot. Bättre kontroller (med spel som är optimerade för just de kontrollerna), mycket bättre kvalité över lag på spelen. Rena hårdvaruspecifikationer är inte allt.

Dessutom så lyckades faktiskt Crytek att få Crysis att flyta på Switch, även i bärbart läge.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR