Fractal Design

Finns det några planer på något modell Fractal Design Define RC eller dylikt.
Mao något mer välbyggt/ljuddämpat i Define C storlek med modulärt inre? Gärna utan genomskinliga och lysande plastbitar som man kan se själva modermodemet igenom.

Om ni inte har det, varför?

Med vänlig hälsning, Gammal Farbror

Senast redigerat 2018-02-15 13:20: Tappat ord...

Är Node 804 på utgående? Finns det i sådana fall några planer på en ersättare?
Är ute efter ett kompakt chassi med många 3,5"-platser

tjena! tänkte fråga vad som pågår med kundtjänsten på www.fractal-design-shop.de. så vitt jag har förstått så är det där man kan beställa reservdelar till chassin osv och stället är eran officiella reservdelsshop Har mejlas kundservicen flera gånger angående top-covern på ett fractal design define C som jag haft sönder men jag får inget svar. Är säkert 6 veckor sen jag mejlade sista gången via deras kontaktformulär på hemsidan. Gör jag något fel?? finns det andra sätt att få ett en ny top-cover?? tack för hjälpen

Hej @fractal,

Sitter på ett Define Nano S med sidpanel i ljudisolerad plåt. Undrar om ni kan sälja en med fönster istället löst?
Mvh Ibland

Hur monterar man 140mm eller 120mm på Define R5s front panel? Skruvarna som man fick med räcker inte till.

Här var det länge sedan @Fractal Design svarade men jag gör ett försök ändå.

Jag vill använda mig av en kromad bulkhead-anslutning i toppen av mitt Define R6 för att få en snygg och smidig lösning för påfyllning av vatten men jag hittar inte någon som är tillräckligt stor, varken i krom eller något annat. Enligt manualen är diametern på hålet 25,4 mm men de största (enda) jag hittar har en ytterdiameter på 25 mm. vore tacksam för en länk i rätt riktning.

Skrivet av mmarks:

Här var det länge sedan @Fractal Design svarade men jag gör ett försök ändå.

Jag vill använda mig av en kromad bulkhead-anslutning i toppen av mitt Define R6 för att få en snygg och smidig lösning för påfyllning av vatten men jag hittar inte någon som är tillräckligt stor, varken i krom eller något annat. Enligt manualen är diametern på hålet 25,4 mm men de största (enda) jag hittar har en ytterdiameter på 25 mm. vore tacksam för en länk i rätt riktning.

Hej!

Många av våra kunder använder AF-Fill Port G1/4 till R6:an.

Hoppas detta löser ditt problem!

Mvh

Hej @Fractal Design

En av mina fötter till fractal design R4 har gått sönder och jag skulle behöva beställa en ny. Hur ska jag gå tillväga på bästa sätt?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av gamingfreak:

Hej @Fractal Design

En av mina fötter till fractal design R4 har gått sönder och jag skulle behöva beställa en ny. Hur ska jag gå tillväga på bästa sätt?

Skickades från m.sweclockers.com

Hej!

Tråkigt att höra, gå in på

http://www.fractal-design.com/home/contact-us

och välj "Technical Support" när du väljer mottagare så kan de se om de kan få tag i några. Jag kan inte lova något eftersom vi slutat tillverka R4 men de kanske har ett par liggande om du har tur.

Hejsan @Fractal Design

Jag håller på ett bygge och skulle uppskatta lite goda råd gällande placering av radiatorer.

Först och främst kanske jag ska lista mina komponenter:

Chassi: Fractal Define R6 TG
CPU: Intel i9 9940X
Moderkort: Gigabyte Designare X299 EX
Ram: Corsair Dominator 3200 4x16gb
Grafikkort: MSI Seahawk X 2080 ti (Kyls med 120mm radiator)
Kylare: Corsair H115i Platinum
Fläktar: 2x Corsair ML140 Pro RGB med Lightning Node PRO samt 3st 140mm Fractal fläktar som följde med chassit.
PSU: Corsair AX1600i

Så nu är frågan: vilken är den smartaste placeringen av processorkylaren samt GPU kylaren? Min första tanke var att placera H115 fram som intake, GPU radiatorn där bak som exhaust samt de två corsair fläktarna i taket som intake och blåsa ned på moderkortet. Sen såg jag några build videos på nätet med liknande komponenter som mina där de verkade sätta lilla GPU radiatorn där bak som intake, stora CPU radiatorn där fram som exhaust samt toppfläktarna som intake.
Vad rekommenderar ni experter? (Jag har flyttat bak platen som håller drives för att öppna upp luftflödet lite)

Tack på förhand!

@Fractal Design:

Hej!
Jag har övervägt att skaffa ett node 304 ett tag. JJättefint chassi i grunden.
Mini-ITX med små mått där man ändå kan få in de största luftkylarna och långt grafikkort.
Och finns i vitt. En hit bara där. Men med många andra trevliga grejer såklart!

Men! Chassit har några år på nacken. Node 304 v2 hade varit fantastiskt (i wish )

Det jag funderar över är väl främst om ni har några ITXchassin på gång.
Trenden rör väl sig mot mindre vad jag förstått och det har ni såklart också koll på.
Givetvis kan ni inte berätta om era hemliga framtida projekt rakt ut. I get it.
Men någon form av hint om er syn på framtiden för små chassin hade varit väldans intressant!

Jag har en Fractal design S24 och hade tänk uppgradera till amd när det släpps nytt, finns det brackets att få tag på som fungerar med min?

Känns ganska dött här inne :/

Är det så här ni behandlar era kunder?
Fractal Josh svarar till o med, men ni verkar ganska ointresserade av denna tråden.

Har köpt 2st Fractal Design Define R6 - Black och tänkte ge lite feedback om mina synpunkter och förslag till förändring. Har eller har haft tidigare Define R2, R4, R5.

1. Gillar de nya hårddisk vaggorna men vibrationsdämpningen med gummi bussningarna är i minsta laget. Fick vibrationer ut i chassit vilket skapade missljud tills jag byte gummi bussningar med tillhörande skruv mot de jag fått med mitt gamla Antec P280. Dessa är väll tilltagna och mycket mjukare. Detta skapar dock ett nytt problem då monteringspunkterna för hårddisk vaggorna sitter för tätt. Med den extra höjden som tillkommer med de större bussningarna så slår hårddiskarna i vaggan över om den användes. Min nödlösning i fallet är att jag använder varannan monteringspunkterna. Jag kan då ha som mest 6st 3,5 tums HDD då jag går miste om 5 av 11 platser.

Förslag: Bättre (större och mjukare??) bussningar och tillhörande skruv likt de från Antec i bilden. Minska antalet monteringspunkterna för HDD vaggor från 11 till kanske 8 och öka avståndet mellan dessa så HDD inte slår i vaggan över.

2. Tycker ni ska gå tillbaka till en öppen kammare istället för att dölja nätagget med en shroud, det så kallade "modern design" för chassin. Med en öppen kammare så är monteringen av systemet och kabeldragningen lättare med det extra utrymmet som skapas. Har i efterhand försökt att koppla i en extra kabel för sata strömmatning till mitt modulära nätagg och fick då dra ut nätagget i bak för att kunna komma åt.

3. Saknar den magnetiserade dörren från R2, R4. Ingen dealbreaker men den gillades.

Dessa är bara positiva vilket jag tycker ni ska fortsätta med:

+ Byggkvaliten i stort är väldigt bra.

+ Nya hårddiskvaggorna och monteringen av dessa är väldigt bra bortsett från det jag skrev i 1.

+ Frångått inskjutningen av moderkortsplåten som i R5. Var ofta ok men hade ett stort problem att koppla in en vinklad US3 internal header på mitt Asus Z77 Sabertooth.

+ Det nya kretskortet för fläktkontrollen är bra.

+ De nya sidopaneler och fästanordning är väldigt bra.

+ Fläktfiltrerna och ModulVent system är väldigt bra.

Passar meshify c mini fronten på define c mini? Vart kan man få tag på en ny front? Hittar ingen på hemsidan för reservdelar.

Hej @Fractal Design

Jag köpte nyligen en Celsius S24 och undrar lite hur den beter sig på PWM styrning.
1) Hur ser fläktkurvan ut för PWM?
2) Hur ser pumpkurvan ut för PWM?
3) Vad rapporterar den PWM egentlig? Jag får värden på runt 1800-2800, Är detta RPM på fläktar? Pumphastighet? Nånting annat som du kanske har ett dokument om?
4) Vad exakt gör auto?

Tack på förhand.
Mvh
Peter

@Fractal Design: min start knapp på chassit hänger sig hela tiden, finns det utbytespaneler? är inte sugen på att byta ett chassi pga en sådan skitsak, inköpt julen 2016. är ett Define C. hittar bara till Define R6.

@Oliver91:

Tjena! Skapa en ticket här https://support.fractal-design.com/support/tickets/new så ska vi se vad vi kan göra.

@varget:

Tjena!

Jag behöver hänvisa dig till https://support.fractal-design.com/support/tickets/new
Där kan vi sedan skicka frågan till produktutvecklarna som kan ge dig ett direkt svar på frågorna!

@Snorlena:

Tjena! Skicka ett mail till oss via https://support.fractal-design.com/support/tickets/new så ska vi kolla vad vi har i lager!

Ej aktuell. Köpte Noctua istället. Lös tr4 bracket till S36+ ?

Hej,

Köpte en S36+ för ett par dagar sen. Kollade listan över kompatibla sockets där jag handlade. Tr4 fanns med utan extra kommentarer. Så jag slog till. Sen upptäckte jag att jag behöver en bracket som följer med Threadrippern, Den har jag naturligtvis slarvat bort Så frågan är hur får jag tag på den nödvändiga delen. Jag har 4 långa fjäderbelastade tumskruvar som den förra kylare satt med, that's it.

Vore väldigt tacksam för tips och råd om hur jag får tag på delen utan att köpa en ny processor. Problemet måste ju ha förekommit i alla fall NÅN gång tidigare tänkte jag.

Tack på förhand.

Senast redigerat 2020-05-26 20:26: Köpte Noctua istället.

@novi:

Tråkigt läge
Jag ser att Asetek säljer sådana på Amazon.

https://www.amazon.com/Premium-sTRX40-Retention-Asetek-Based-...

Om man har ett Meshify s2 utan fönster går det köpa ett fönster löst och montera eller är det helt andra fästen?

Finns det någon speciell anledning att flera återförsäljare (komplett, webhallen) helt slutade sälja Vector RS under senaste veckan?

@Magicanz: Tjena!

Du hittar den hos inet https://www.inet.se/hitta?q=vector+rs