Asus ROG Falchion är trådlöst mekaniskt tangentbord modell mindre

Permalänk
Inaktiv

som det ser ut nu kommer vi göra både RED och BROWN med Nordisk layout.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Jag håller med, jag tycker Brown är så mycket bättre. Synd med fix ide om att red är bäst men gillar när åtminstone red, blue och brown finns med som alternativ.

Finns det bara röda att köpa så säljer dom ju också bäst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

som det ser ut nu kommer vi göra både RED och BROWN med Nordisk layout.

Toppen! Lite osäker på om det blir ett köp men jag letar efter trådlöst mekaniskt i nånstans mellan 60% till TKL med bra batteritid och ok pris. Får hålla koll på detta när reviews trillar in.

Skrivet av medbor:

Finns det bara röda att köpa så säljer dom ju också bäst

Exakt. Skewed statistics.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av medbor:

Det tror jag de flesta är...

Väldigt många gånger så kostar det inte jättemycket mer men ibland ja och oftast finns inte ens exakt samma produkt med rgb och utan rgb

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

Finns ju redan 🙂 jag har ett Royal kludge RK61 med bruna cherry. Köpte det för runt 500kr på AliExpress för ca ett år sedan och det fungerar hur bra som helst

"Royal kludge" - haha! Vilka helt underbara namn kineserna kommer på!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

@culliford: Kommer vara Cherry MX RED aventuellt även BROWN beroende på efterfrågan. Kommer eventuellt med fler alternativ längre fram.

Brown hade varit underbart! Hoppas!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

"Royal kludge" - haha! Vilka helt underbara namn kineserna kommer på!

jajemän är en kopia på obins anne 60% skulle jag säga, men som sagt, fungerar hur bra som helst och motsvarande bräda från känt märke skulle kostat minst det dubbla.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Inaktiv

@martinot: Japp, blir både RED och BROWN med Nordisk layout. Väntas börja sälja i September.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

@martinot: Japp, blir både RED och BROWN med Nordisk layout. Väntas börja sälja i September.

Tack för uppdatering! Precis vad jag letat efter! Bara att sitta och uppdatera regelbundet nu då mao.

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Inaktiv

Tyvärr så har vi fått lite försening i tillverkninen av ROG Falchion, vi använder PBT keycaps på det här tangentbordet och det blev inte tillräckligt bra kvalitet när led belysningen lös igenom keycapsen. Så vi kommer behöva försena lanseringen till senare på året.

Permalänk
Skrivet av Asus.David:

Tyvärr så har vi fått lite försening i tillverkninen av ROG Falchion, vi använder PBT keycaps på det här tangentbordet och det blev inte tillräckligt bra kvalitet när led belysningen lös igenom keycapsen. Så vi kommer behöva försena lanseringen till senare på året.

@Asus.David: Attans, får hålla mig tills dess. Har du någon info om ifall Falchion kommer använda sig av ROG RX Red-brytarna som visades upp på presentationen igår för tangentbordet ROG Strix Scope RX?

Visa signatur

dator intel comet lake-s 10850k, asus rog strix oc 3090, asus z490 maximus xii hero, 2x16gb g.skill trident z 3600mhz cl16-16-16-36, kingston a2000 m.2 1tb, fractal design define 7 compact, corsair ax1000 v2 titanium, noctua nh-u12a
skärmar alienware aw2721d, panasonic tx-55fz800e
styrenheter logitech g pro wireless, logitech g915 tkl linear, xbox elite wireless controller series 2
ljud usb -> dac topping d70s -> amp arcam rhead -> sennheiser hd650, sennheiser hd600, akg k712 pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av culliford:

@Asus.David: Attans, får hålla mig tills dess. Har du någon info om ifall Falchion kommer använda sig av ROG RX Red-brytarna som visades upp på presentationen igår för tangentbordet ROG Strix Scope RX?

Tja!
Inte i den utgåvan som kommer att komma nu, då är det Cherry MX Red och Brown endast.
Som det ser ut nu i planeringen är det endast Strix Scope RX som har RX brytarna men jag skulle inte bli förvånad om vi ser RX brytarna i fler modeller nästa år.

Permalänk

Tack!

Visa signatur

dator intel comet lake-s 10850k, asus rog strix oc 3090, asus z490 maximus xii hero, 2x16gb g.skill trident z 3600mhz cl16-16-16-36, kingston a2000 m.2 1tb, fractal design define 7 compact, corsair ax1000 v2 titanium, noctua nh-u12a
skärmar alienware aw2721d, panasonic tx-55fz800e
styrenheter logitech g pro wireless, logitech g915 tkl linear, xbox elite wireless controller series 2
ljud usb -> dac topping d70s -> amp arcam rhead -> sennheiser hd650, sennheiser hd600, akg k712 pro

Permalänk

Såg att Falchion nyligen fått en produktsida med mycket info: https://rog.asus.com/keyboards/keyboards/aura-rgb/rog-falchio...

@Asus.David Vet du status för detta tangentbord här i norden?
På produktsidan visas det upp fyra alternativ för brytare (Cherry MX red, brown, blue, silver). Vet du på vilka marknader dessa kommer erbjudas och om dom som vill ha nordisk layout t.ex kan välja silver-brytare?

Visa signatur

dator intel comet lake-s 10850k, asus rog strix oc 3090, asus z490 maximus xii hero, 2x16gb g.skill trident z 3600mhz cl16-16-16-36, kingston a2000 m.2 1tb, fractal design define 7 compact, corsair ax1000 v2 titanium, noctua nh-u12a
skärmar alienware aw2721d, panasonic tx-55fz800e
styrenheter logitech g pro wireless, logitech g915 tkl linear, xbox elite wireless controller series 2
ljud usb -> dac topping d70s -> amp arcam rhead -> sennheiser hd650, sennheiser hd600, akg k712 pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av culliford:

Såg att Falchion nyligen fått en produktsida med mycket info: https://rog.asus.com/keyboards/keyboards/aura-rgb/rog-falchio...

@Asus.David Vet du status för detta tangentbord här i norden?
På produktsidan visas det upp fyra alternativ för brytare (Cherry MX red, brown, blue, silver). Vet du på vilka marknader dessa kommer erbjudas och om dom som vill ha nordisk layout t.ex kan välja silver-brytare?

Tja! Det råder tyvärr lite brist på Cherry MX brytare så vi blev tvugna att skjuta upp lanseringen till Q1 2021.
Det kommer komma två modeller i första vågen, Red och Brown och båda med Nordisk layout.
Vi har möjlighet att göra Falchion med Silver brytare också men vi vill prioritera att leverera Red och Brown först.

Permalänk
Skrivet av Asus.David:

Tja! Det råder tyvärr lite brist på Cherry MX brytare så vi blev tvugna att skjuta upp lanseringen till Q1 2021.
Det kommer komma två modeller i första vågen, Red och Brown och båda med Nordisk layout.
Vi har möjlighet att göra Falchion med Silver brytare också men vi vill prioritera att leverera Red och Brown först.

Hej vet du något om när de kommer. Jag har beställt ett Brown.

Visa signatur

+++,HP Slimline,MSI Wind,OQO e02,PS3,Xbox 360,Wii,PSP,Nintendo DS,

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DragonIVE:

Hej vet du något om när de kommer. Jag har beställt ett Brown.

Tja! Dem är under produktion och bör fortfarande landa nu under Februari/Mars. I och med att vi har "Chinese New Year" närmsta veckorna då fabrikerna stänger ned helt så vågar jag dock inte gissa om dem landar i Februari eller Mars.

Permalänk
Inaktiv

Nästa vecka landar första leveransen i Sverige, Röda och Bruna brytare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Nästa vecka landar första leveransen i Sverige, Röda och Bruna brytare.

Stavas förseningen ’ever given’?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av medbor:

Stavas förseningen ’ever given’?

haha, det skulle man kunna tro. Vi har nog en del som har försenats pga av det men just den första leveransen flögs in med flyg.

Permalänk
Inaktiv

nu finns Falchion hos svenska ÅF

Permalänk
Medlem

Verkar vara ett bra tangentbord. Läste precis review på Rtings.com. Fungerar det även med Xbox Series X?

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers