Platta/skärm utan batteri för dashboard

Permalänk
Relik 📜

Platta/skärm utan batteri för dashboard

Hello!

Söker en platta att använda som dashboard, med twisten att jag vill ha den utan batteri. Vet det funnits varianter anpassade för public displays och liknande, men har ingen koll på modeller. Gärna en med Android, men egentligen vilket OS som helst som kan visa en webbläsare i fullskärm med autostart fungerar. Storlek, 7-10" skulle jag säga.

But why, kan man kanske fråga sig. Jo, har plattorna på väggen med laddsladd konstant i. Det är inte fina fisken för batteriet direkt, och i två av tre har det börjat svälla. Med den nyaste bara väntar jag på samma sak. När då batteriet helt ärligt är helt onödigt känns det bara dumt, på alla sätt.

Någon med tips?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Tror brorsan snackade om detta för några år sedan, de körde olika system, Samsungs plattor pajade rätt snart men Apple höll länge.

Många plattor är väl som sagt inte anpassade att använda så..

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Google Nest Hub och liknande är väl utan batteri och verkar stämma mot det du eftersöker.

Permalänk
Medlem

Jag hade nog satsat på Raspberry Pi + skärm, finns en officiell 7" Touch med tillhörande chassi för hyggligt stiligt allt-i-ett bygge. Ger en väldigt öppen plattform att bygga från.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Karaff:

Tror brorsan snackade om detta för några år sedan, de körde olika system, Samsungs plattor pajade rätt snart men Apple höll länge.

Många plattor är väl som sagt inte anpassade att använda så..

Även de bästa plattor och enheter verkar ta stryk över tid, de är ju helt enkelt inte gjorda för att laddas konstant. Skulle möjligen kunna testa med en riktigt billig, begagnad, iPad, men då är det ju redan sliten i batteriet från början. Hmhm.

Skrivet av PlogarN97:

Google Nest Hub och liknande är väl utan batteri och verkar stämma mot det du eftersöker.

Jo, men de kan inte köra webbläsare på det sättet som behövs för dashboard.

Skrivet av keyser:

Jag hade nog satsat på Raspberry Pi + skärm, finns en officiell 7" Touch med tillhörande chassi för hyggligt stiligt allt-i-ett bygge. Ger en väldigt öppen plattform att bygga från.

Jag har tänkt på det, blir väldigt pilligt att få snyggt där plattan sitter bara. Finns inget "utrymme" för själva boxen runt om. Helt ärligt behövs inte flexibiliteten heller, allt jag gör med den idag är att visa en webbläsare i fullskärm. Men som sagt, sneglar lite åt det hållet!

Jag VET det finns plattor som kör Android och är byggda utan batteri. Kan bara inte för mitt liv minnas modeller eller tillverkare.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Är det inte möjligt att öppna en androidplatta och montera ur batterier och sedan köra den på ström?

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av PlogarN97:

Är det inte möjligt att öppna en androidplatta och montera ur batterier och sedan köra den på ström?

De flesta köper inte det, utan vägrar starta när batteriet tas bort. Kan finnas undantag, om någon sitter på säker info där är det också superintressant såklart.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

En android tv?

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Hello!

Söker en platta att använda som dashboard, med twisten att jag vill ha den utan batteri. Vet det funnits varianter anpassade för public displays och liknande, men har ingen koll på modeller. Gärna en med Android, men egentligen vilket OS som helst som kan visa en webbläsare i fullskärm med autostart fungerar. Storlek, 7-10" skulle jag säga.

But why, kan man kanske fråga sig. Jo, har plattorna på väggen med laddsladd konstant i. Det är inte fina fisken för batteriet direkt, och i två av tre har det börjat svälla. Med den nyaste bara väntar jag på samma sak. När då batteriet helt ärligt är helt onödigt känns det bara dumt, på alla sätt.

Någon med tips?

Hej

Vad för budget pratar vi samt skärmstorlek?
Hur ska den användas?
har en god vän som med hjälp av raspberry Pi och ASUS Zenscreen
t.ex https://www.inet.se/produkt/2201381/asus-15-6-zenscreen-mb169...
Kör infotainment/infosystem.
Är det meningen att du ska ha pekskärm/kunna navigera runt på den aktivt är det kanske inte den smidigaste lösningen.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Hello!

Söker en platta att använda som dashboard, med twisten att jag vill ha den utan batteri. Vet det funnits varianter anpassade för public displays och liknande, men har ingen koll på modeller. Gärna en med Android, men egentligen vilket OS som helst som kan visa en webbläsare i fullskärm med autostart fungerar. Storlek, 7-10" skulle jag säga.

But why, kan man kanske fråga sig. Jo, har plattorna på väggen med laddsladd konstant i. Det är inte fina fisken för batteriet direkt, och i två av tre har det börjat svälla. Med den nyaste bara väntar jag på samma sak. När då batteriet helt ärligt är helt onödigt känns det bara dumt, på alla sätt.

Någon med tips?

Du kan ju kolla runt lite på Wish eller aliexpress. Sök på typ Android PoE wall mounted. Hittade billiga grejer på wish som iofs är till bilen, men den kanske duger? Fanns för typ 6-700kr.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Nioreh83:

En android tv?

Mja, dels tror jag inte storleken passar direkt, dels vill jag ha pekskärm.

Skrivet av Bellerefon:

Hej

Vad för budget pratar vi samt skärmstorlek?
Hur ska den användas?
har en god vän som med hjälp av raspberry Pi och ASUS Zenscreen
t.ex https://www.inet.se/produkt/2201381/asus-15-6-zenscreen-mb169...
Kör infotainment/infosystem.
Är det meningen att du ska ha pekskärm/kunna navigera runt på den aktivt är det kanske inte den smidigaste lösningen.

Vill gärna kunna navigera! Handlar om en dashboard med dels viss info, dels kontroller för vissa lampor och liknande.

Skrivet av Frisell:

Du kan ju kolla runt lite på Wish eller aliexpress. Sök på typ Android PoE wall mounted. Hittade billiga grejer på wish som iofs är till bilen, men den kanske duger? Fanns för typ 6-700kr.

PoE, smart där! Det hade jag inte tänkt på riktigt. Har inget Ethernet i närheten, men en injector bara för ström borde ju funka oavsett.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Rekordmedlem

Har letat runt efter lösnnigar och en del verkar ha kunnat modda plattor som kräver batteri att starta med en kondensator (superkondensator) i stället, några verka ha moddat laddarna och några strömförsörjer via usb otg i stället för "vanlig usb"

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Relik 📜
Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Sätt en timer eller smart uttag som du kopplar laddaren i och bara ladda nån timme per dag.

Permalänk
Medlem

@backlulund: Det var inte en så dum idé!

https://chargie.org/
Det är en färdig lösning för ett rimligt pris som fixar det av sig själv.
Kanske blir att införskaffa en sådan
@emilakered Du har inte lust att vara försöksperson och testa om det fungerar med den där produkten?

Permalänk
Medlem

Alternativ till smart uttag, är att använda en inbyggnadspuck från ex Shelly som styr strömtillförseln.

Permalänk
Relik 📜

Att styra laddningen skulle garanterat ge batteriet extra livslängd, men blir fortfarande lite "stop gap". Förr eller senare ger det upp, speciellt eftersom värmen från skärmen finns kvar. Helst skulle jag väl då också vilja rapportera faktisk batterinivå, och ladda när den går under 20 - 30 % eller så snarare än fast tid på dagen. Lösbart såklart, men mera på nivå "roligt projekt". Annars, Chargie ovan skulle säkert gå.

Kan jag hitta en bra lösning som är konstant strömsatt utan batteri är det helt klart bästa vägen. Jag behöver verkligen inte batteriet här, så det vore bättre på alla sätt!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av emilakered:

Jo, men de kan inte köra webbläsare på det sättet som behövs för dashboard.

Det beror nog lite på vad du kör för dashboard och vad du har för önskemål. Jag har precis kommit igång med att casta en Home Assistant-dashboard till min Nest Hub med catt.
https://github.com/skorokithakis/catt

Rätt basic än så länge och jag har dolt menyn då jag bara vill visa ett fåtal värden just på den huben, men det går att klicka runt i webbmenyerna precis som om det vore en vanlig Android-tablet om man så skulle vilja.
https://imgur.com/a/rGln4Lq

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Ballistic:

Det beror nog lite på vad du kör för dashboard och vad du har för önskemål. Jag har precis kommit igång med att casta en Home Assistant-dashboard till min Nest Hub med catt.
https://github.com/skorokithakis/catt

Rätt basic än så länge och jag har dolt menyn då jag bara vill visa ett fåtal värden just på den huben, men det går att klicka runt i webbmenyerna precis som om det vore en vanlig Android-tablet om man så skulle vilja.
https://imgur.com/a/rGln4Lq

Hm, intressant. Jag kör Hubitat, så dashboard är bara en webbsida från intern webbserver i controllern. Har ingen bild här på mobilen, men är kort och gott väldigt enkelt rent utseendemässigt.

Om jag kunde casta en URL borde det teoretiskt funka. Vad händer om man klickar in på en annan URL, kan den hantera det? I mitt fall, har en "extern" (fast kvar i LAN) länk till temperaturgrafer i Grafana.

Tror jag får dra in Catt och testa när jag kommer hem!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Ballistic:

Det beror nog lite på vad du kör för dashboard och vad du har för önskemål. Jag har precis kommit igång med att casta en Home Assistant-dashboard till min Nest Hub med catt.
https://github.com/skorokithakis/catt

Rätt basic än så länge och jag har dolt menyn då jag bara vill visa ett fåtal värden just på den huben, men det går att klicka runt i webbmenyerna precis som om det vore en vanlig Android-tablet om man så skulle vilja.
https://imgur.com/a/rGln4Lq

Skrivet av emilakered:

Hm, intressant. Jag kör Hubitat, så dashboard är bara en webbsida från intern webbserver i controllern. Har ingen bild här på mobilen, men är kort och gott väldigt enkelt rent utseendemässigt.

Om jag kunde casta en URL borde det teoretiskt funka. Vad händer om man klickar in på en annan URL, kan den hantera det? I mitt fall, har en "extern" (fast kvar i LAN) länk till temperaturgrafer i Grafana.

Tror jag får dra in Catt och testa när jag kommer hem!

Alright, testat lite! Fungerar kalas att casta min dashboard till Nest Hub. Problemet blir när Hub:en gör något annat, typ om den tar emot ett kommando eller någon "sveper bort" dashboarden. Då verkar hela Cast-anslutningen släppas, och... ja, det är väl så Cast funkar, haha.

Hur har du löst den biten? Eller räknar du bara med att ingen är där och pillar?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av emilakered:

Alright, testat lite! Fungerar kalas att casta min dashboard till Nest Hub. Problemet blir när Hub:en gör något annat, typ om den tar emot ett kommando eller någon "sveper bort" dashboarden. Då verkar hela Cast-anslutningen släppas, och... ja, det är väl så Cast funkar, haha.

Hur har du löst den biten? Eller räknar du bara med att ingen är där och pillar?

Ah, ja, det är ju inte en helt perfekt lösning tyvärr. Det där med att anslutningen försvinner spårlöst när någon är där och pillar bort den verkar vara en feature. Likaså att den bara kan casta i tio minuter åt gången innan anslutningen kopplas ned och måste startas igen.

I mitt fall så visar jag bara en statisk dashboard som inte behöver klickas på och så har jag automationer som castar om dashboarden var tionde minut samt vid vissa specifika triggers så hittills har det inte varit ett problem för mig. En fullösning för att kringgå det här om klåfingrarna är framme skulle ju vara att sätta en fysisk "hemknapp" (xiaomi button, trådfri on/off osv.) i närheten som triggar och startar om casten i det fall man råkat pilla bort den skärmen från huben och inte vill vänta tills den drar igång automatiskt igen.

Permalänk
Avstängd

@emilakered: Kano PC kan ju vara ett alternativ, men de verkar inte sälja till konsumenter i EU, än i alla fall. Rolig produkt hur som helst.

Permalänk
Medlem

Hur länge håller de? Går de sönder inom garantitiden så borde du få en ny.

Måste skärmen konstant vara på? Det räcker inte att den håller sig tänd 10 minuter efter senast rörde den? Finns väl plattor som vaknar av dubbelknack på skärmen som de flesta android telefonerna gör. Kanske till och med går lösa något så den vaknar när frontkameran ser rörelse. Och timmerstyrd laddning på det är nog enklaste lösningen för bra hållbarhet.

Annars är det bara att följa någon av guiderna hur man lurar enheten att det finns batteri i, inget jag provat själv men såg inte så märkvärdigt ut.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av jOnÄTÄn:

Hur länge håller de? Går de sönder inom garantitiden så borde du få en ny.

Måste skärmen konstant vara på? Det räcker inte att den håller sig tänd 10 minuter efter senast rörde den? Finns väl plattor som vaknar av dubbelknack på skärmen som de flesta android telefonerna gör. Kanske till och med går lösa något så den vaknar när frontkameran ser rörelse. Och timmerstyrd laddning på det är nog enklaste lösningen för bra hållbarhet.

Annars är det bara att följa någon av guiderna hur man lurar enheten att det finns batteri i, inget jag provat själv men såg inte så märkvärdigt ut.

Har fixat inom garanti två gånger, det är mest jobbigt att montera ned, skicka in och vara utan - speciellt när batteriet rent krasst är en komponent som inte behövs. Lite blindtarmen för min setup.

Skärmen behöver vara på hela tiden, möjligen skulle jag kunna slå av den några timmar nattetid styrt av när lägenheten går in i "sovläge". Den visar en hel del status, till exempel öppna dörrar och fönster. Typisk grej som man sneglar på tvärs över rummet för att se om X verkligen är stängt.

Jag kan och ska fixa så den inte laddar konstant, men som konstaterat innan är det lite "stop gap". Helst av allt vill jag ha en enhet helt utan batteri, som faktiskt är "gjord" för syftet att rulla 24/7. Antingen i sig själv, eller via någon enklare mods.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Ballistic:

Ah, ja, det är ju inte en helt perfekt lösning tyvärr. Det där med att anslutningen försvinner spårlöst när någon är där och pillar bort den verkar vara en feature. Likaså att den bara kan casta i tio minuter åt gången innan anslutningen kopplas ned och måste startas igen.

I mitt fall så visar jag bara en statisk dashboard som inte behöver klickas på och så har jag automationer som castar om dashboarden var tionde minut samt vid vissa specifika triggers så hittills har det inte varit ett problem för mig. En fullösning för att kringgå det här om klåfingrarna är framme skulle ju vara att sätta en fysisk "hemknapp" (xiaomi button, trådfri on/off osv.) i närheten som triggar och startar om casten i det fall man råkat pilla bort den skärmen från huben och inte vill vänta tills den drar igång automatiskt igen.

Check! Ska testa lite mer, men spontant känns det lite för skakigt för mitt syfte här. Väldigt häftigt dock, att det går och funkar såpass bra! Nest Hub är ju rätt billig hårdvara med.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Har fixat inom garanti två gånger, det är mest jobbigt att montera ned, skicka in och vara utan - speciellt när batteriet rent krasst är en komponent som inte behövs. Lite blindtarmen för min setup.

Skärmen behöver vara på hela tiden, möjligen skulle jag kunna slå av den några timmar nattetid styrt av när lägenheten går in i "sovläge". Den visar en hel del status, till exempel öppna dörrar och fönster. Typisk grej som man sneglar på tvärs över rummet för att se om X verkligen är stängt.

Jag kan och ska fixa så den inte laddar konstant, men som konstaterat innan är det lite "stop gap". Helst av allt vill jag ha en enhet helt utan batteri, som faktiskt är "gjord" för syftet att rulla 24/7. Antingen i sig själv, eller via någon enklare mods.

Har du kikat på Bärbara datorer med pekskärm där man kan vika tangentbordet bakom skärmen eller det kanske blir för fult? Laptops brukar ju i alla fall fungera trots att batteriet inte är monterat.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av jOnÄTÄn:

Har du kikat på Bärbara datorer med pekskärm där man kan vika tangentbordet bakom skärmen eller det kanske blir för fult? Laptops brukar ju i alla fall fungera trots att batteriet inte är monterat.

Har kollat lite på det! Helst vill jag ha något tunnare för väggen, men även sneglat mot typ den här: https://www.alibaba.com/product-detail/10-1inch-touch-screen-...

Tror jag ska köpa hem en sådan för test oavsett. En på Facebook kör den för dashboard, såg riktigt snyggt ut.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

men nya saker slutar ju ladda automatiskt? är detta fortfarande ett problem? mina alexa plattor som sitter på väggarna laddar fullt sedan tar dom inte mer laddning. tror dom brukar falla ner sakta till typ 50-60% innan som laddar upp sig igen. eller det kanske är laddaren som gör detta? använder apparatdosa monterade laddare som sitter bakom plattan från smartthings har väl suttit ett år lite drygt, även min telefon sluttar ladda när den väl är full dock tycks den hålla sig närmast full hela tiden.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

@emilakered Har du hittat något lösning? Jag kom att tänka på den här tråden när jag läste följande artikel: https://swedroid.se/samsung-lanserar-stryktaliga-surfplattan-...

"[...] En specialitet är ett särskilt batterilöst läge för de tillfällen plattan är ständigt nätansluten, som exempelvis i en kiosk. Det är tänkt att utöka batteriets livslängd. [...]"

Nu är det säkert ett för dyrt alternativ, men jag tyckte det var intressant iaf.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Frisell:

@emilakered Har du hittat något lösning? Jag kom att tänka på den här tråden när jag läste följande artikel: https://swedroid.se/samsung-lanserar-stryktaliga-surfplattan-...

"[...] En specialitet är ett särskilt batterilöst läge för de tillfällen plattan är ständigt nätansluten, som exempelvis i en kiosk. Det är tänkt att utöka batteriets livslängd. [...]"

Nu är det säkert ett för dyrt alternativ, men jag tyckte det var intressant iaf.

Bra tips!

Nej, jag gav upp lite for now. Har ytterligare en billig platta i reserv, så klarar mig ett tag till.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S