Permalänk
Avstängd

Kom ut till en mindre rolig syn i måndags morse. En byggarbetare hade glömt att lägga i handbromsen så hans lastbil hade rullat in i min bil.

Rolig start på semestern...

Permalänk

Riktigt tråkigt! Men gräm dig inte hela semestern nu bara

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Albinfiskare:

Riktigt tråkigt! Men gräm dig inte hela semestern nu bara

Nej då. Bilen går att köra utan problem så jag klarar mig. Ska repareras i slutet av juli och försäkringen (inte min alltså) täcker allt så det är lugnt.

Permalänk
Medlem

Några nya bilar har de blivit

Impulsköpte Mercan när jag åkte till Jämtland för att köpa subarun

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infinity_90:

Några nya bilar har de blivit

https://www1.garaget.org/archive/137/136928/422217/422217-3971302.jpg
https://www1.garaget.org/archive/137/136928/422222/422222-3971581.jpg

Impulsköpte Mercan när jag åkte till Jämtland för att köpa subarun

Subarun ser riktigt fin ut! GT? Eller importerad wrx? En blå 22B med rallydekaler var min drömbil runt 99-00, tyvärr var jag bara 8 år så det blev en radiostyrd i skala 1:10. Numera växer de inte på träd och jag kör volvokombi som en riktig Svensson. Men drömmen om en gc8 Impreza finns kvar långt bak i minnet 😁

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Nej då. Bilen går att köra utan problem så jag klarar mig. Ska repareras i slutet av juli och försäkringen (inte min alltså) täcker allt så det är lugnt.

Ja då han var man nog att ta på sig det så är det ju lugnt. Själv blev jag påbackad utanför mataffären tidigare i veckan. Ingen lapp och inga vittnen. Nu är det iofs bara en bruksbil så ska försöka fixa till det själv. Ingen större lust att blanda in försäkringsbolag när ändå måste stå för hela kalaset själv. Får se till o skaffa en dashcam snart.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Min nya bil!

Toyota Yaris 2004 med endast 12k mil på mätaren, en föregående ägare och fullt i-fylld service bok hos märkesverkstäder! Jag hoppas få många år med denna pärlan <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ac3R:

Satan så bra det vart!

Tack har faktiskt hållt sig fin sen slutet av april, med bara avfettning och avspolning några få gånger. Snart dags för en ordentlig tvätt dock för blev inte helt ren sist

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Funkar det i videoformat?

Här är ivarjefall andre-bilen. Kör till vardags en bmw m135i

Permalänk
Medlem

var glad att du inte har en gammal ovanlig bil. min bror hade en gammal extremt ovanlig barracuda och han behövde nya baklysen och på en marknad hittade han ett efter flera års sökande. när han frågade gubben om han kunde få tag på ett till började gubben asgarva...han sålde bilen kort efter det, var helt enkelt för svårt att få tag i delar.

Tråkigt men den kommer bli som ny, dessutom slipper du laga alla fula stenskott på huven du kanske fått. man måste försöka se dom små positiva bitarna också.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Funkar det i videoformat?

Här är ivarjefall andre-bilen. Kör till vardags en bmw m135i

https://www.youtube.com/watch?v=CD0I10qeKLk&feature=youtu.be

Känner en kille som bygger om gamla ambulanser och liknande till hus bilar, påminner mycket om detta, sen säljer han dem. han gör mycket unika saker för att spara plats i dem.
hans nuvarande är någon gammal special byggd van som jag övernattat i ett par gånger. väldigt många smarta lösningar med kök(kokvrå) uppvärmning med gas, solpaneler eller gas för drivning av kylskåpet och mycket mer brukar han pilla in.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Känner en kille som bygger om gamla ambulanser och liknande till hus bilar, påminner mycket om detta, sen säljer han dem. han gör mycket unika saker för att spara plats i dem.
hans nuvarande är någon gammal special byggd van som jag övernattat i ett par gånger. väldigt många smarta lösningar med kök(kokvrå) uppvärmning med gas, solpaneler eller gas för drivning av kylskåpet och mycket mer brukar han pilla in.

Jo det är lite likt denna då "vanlife" har exploderat som satfläsk på internet senaste åren så det börjar bli allt mer och mer poppis

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Subarun ser riktigt fin ut! GT? Eller importerad wrx? En blå 22B med rallydekaler var min drömbil runt 99-00, tyvärr var jag bara 8 år så det blev en radiostyrd i skala 1:10. Numera växer de inte på träd och jag kör volvokombi som en riktig Svensson. Men drömmen om en gc8 Impreza finns kvar långt bak i minnet 😁

Svensksåld "gubbägd" GT förra ägaren var 65 och han innan var 73 när han sålde. Har gått i Jämtland och inte vinter senaste åren så helt rostfri. Nya dämpare, bromsok/skivor/belägg, vattenpump/kamrem och massa mer. Mekaniskt i toppskick och inte trimmad, bara 3" rostfritt monterat(av förra ägaren). Ett riktigt fynd tyckte jag för 41 000 kr

Permalänk
Medlem

@Infinity_90: Låter som ett riktigt kap, grattis!

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Jo det är lite likt denna då "vanlife" har exploderat som satfläsk på internet senaste åren så det börjar bli allt mer och mer poppis

Där är hans nuvarande, få se när han tröttnar och säljer och bygger en ny.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Audi TT QS

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 3900X | MB: ASUS TUF GAMING X570-PLUS | RAM: Corsair 32GB 3200MHz | GPU: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti

Permalänk
Medlem

Andra imprezan på en månad typ
Denna gången en STi med smidd motor som lämnar 418 hk/570nm
Högerstyrd och R-däck så denna ska bli en trackcar som är gatlaglig

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

@Infinity_90: Låter som ett riktigt kap, grattis!

Tack
Får se hur de blir med denna nu dock iom inköpet ovan. Men första karossen är speciellt, både pga Collin och legend statusen därigenom och för att den är skönare och köra, mer känsla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infinity_90:

https://www1.garaget.org/archive/137/136928/422598/422598-3975519-tzQv4W6igUgLJ3TB.jpg
Andra imprezan på en månad typ
Denna gången en STi med smidd motor som lämnar 418 hk/570nm
Högerstyrd och R-däck så denna ska bli en trackcar som är gatlaglig

What the actual fk är det där? Är du mörkrädd eller? 😅🤣

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harbls:

What the actual fk är det där? Är du mörkrädd eller? 😅🤣

Du är inte rallyintresserad ser jag 😁

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harbls:

What the actual fk är det där? Är du mörkrädd eller? 😅🤣

Den rullade tidigare i Norrland
Ljusbox är något som monteras på rallybilar vid natt-körning:

Jag får se om den får stanna eller inte, en är ju lite cool pga bilens rally-heritage samtidigt som den känns over the top. Ska försöka hitta en extra huv oavsett

Permalänk
Medlem

Avspolad och motionerad.

Visa signatur

Intel Core i7 6700K | Gigabyte Z170X-UD3 | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2400Mhz | EVGA GTX 980Ti Hybrid | Samsung 950 PRO 256GB | Noctua NH-D15 | EVGA G2 750 | Fractal Design Define R5

Permalänk

Mumma! Så vacker.

Visa signatur

-==- Intel Core i5 6600K -==- Asus Z170-K -==- 8GB Corsair LPX 2666MHz -==- EVGA 1060 6GB -==- Samsung Evo 750 256GB + Evo 850 500GB -==- Noctua -==- Corsair CX 650W -==- Fractal Design S -==-

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Du är inte rallyintresserad ser jag 😁

Korrekt! Inte det minsta intresserad av bilar förutom huruvida de är snygga eller inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zajin:

Avspolad och motionerad.

Najs!

Hmm, du har inte funderat på att sätta en frontspoiler på den?
Det skulle nog balansera fint mot bakvingen, och rent estetiskt minska "gapet" lite i fronten. (det är något av en personlig "pet peeve" när det gäller många sportbilar upp till 80-talet eller så, att fronten sitter så mycket högre ovanför backen än resten av bilen)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Najs!

Hmm, du har inte funderat på att sätta en frontspoiler på den?
Det skulle nog balansera fint mot bakvingen, och rent estetiskt minska "gapet" lite i fronten. (det är något av en personlig "pet peeve" när det gäller många sportbilar upp till 80-talet eller så, att fronten sitter så mycket högre ovanför backen än resten av bilen)

Ja det skulle nog kunna vara fint, kanske kan vara något när det är dags att fräscha upp lacken.

Visa signatur

Intel Core i7 6700K | Gigabyte Z170X-UD3 | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2400Mhz | EVGA GTX 980Ti Hybrid | Samsung 950 PRO 256GB | Noctua NH-D15 | EVGA G2 750 | Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harbls:

Korrekt! Inte det minsta intresserad av bilar förutom huruvida de är snygga eller inte

Gamla karossen kanske föll dig lite mer i smaken
Den satte tyvärr ägaren efter i ett räcke men motorn plockades ur och lever vidare i den jag köpte tillbaka nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infinity_90:

https://www1.garaget.org/archive/137/136928/390602/390602-3836636.jpg
Gamla karossen kanske föll dig lite mer i smaken
Den satte tyvärr ägaren efter i ett räcke men motorn plockades ur och lever vidare i den jag köpte tillbaka nu

Alla vet väl att GC8 är snyggast

Personligen tycker jag iaf att de rankar:
22B GC8
GC8
Bugeye
Blobeye
Hawkeye
...
...
-08 Hatchback
Senaste "wrx sti"
-11 Sti Racing / sedan.

Sen ska man så klart ha extraljusen på vintern, svincoolt.

Tycker jag har sett bilden på den blåa stin här innan (skitsnygg med te37:or), är det du som även har/hade en vinröd 744?

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Hämtade en 2020 Audi A5 45 TFSI i måndags. Mycket nöjd än så länge!

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk
Medlem

Hämtade min Mercedes C300e AMG Night Edition i Torsdags. Riktigt nöjd änsålänge! (trots en stor puckel i bagaget för alla AA batterier....)
Men en riktigt pigg jäkel och mycket trevlig Night Edition helmörk insida!