Permalänk
Medlem

Dynamic XL rev2. 0

Gjorde om lite då jag inte blev riktigt nöjd med det silvriga xl chassit, så det blev ett vitt istället precis ferdigt, mer bilder kommer, nu skall man bara ställa in all färger som dom skall vara med i icue, då mer bilder kommer men så
här ser det ut i nuläget

Dubbla raisers monterade

spec

Chassi: Lian Li PCO11 Dynamic XL "White"
Moderkort: Asus Strix E TRX40
CPU: Amd Threadripper 3960X PBO Level 2 on Asus Mobo
GPU: Zotac AMP RTX 3080 UnderVolt to 0.887mv @ 1900mhz
RAM: HyperX Fury 32GB DDR4 3200Mhz
SSD: WD SN850 Gen4 1TB x2
SSD: Samsung SSD 970 EVO Plus 500 GB NVMe M.2 x3 in Raid0 / Asus Hyper NVME
HDD: 2X Ironwolf 4TB, 8TB
PSU: be quiet! Dark Power Pro 12 1200W
KYLNING: Ekwb block, ekwb Pe 360 rad x2, Bitspower Brass Hard Tubing OD16MM Silver , Ekwb 3080 AMP Waterblock, Corsair LL120 x 6, EKWB PCo11 Distroplate DDC,

Besök galleriet här

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt varför folk inte sätter 4-5 stjärnor! Riktigt snyggt!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Förstår inte riktigt varför folk inte sätter 4-5 stjärnor! Riktigt snyggt!

JA med tanke på att det första betyget som kom var en 1, så undrar man ju men tack , kommer en uppgradering till nästa vecka Bättre pump än en DDC3,1 samt övergång till Chrom Rör tror jag

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Jag gillar rördragningen och tanken med det, snyggt jobbat! Hade dock gärna sett lite mer omtanke kring kabelhanteringen, du kanske vill ha det så med flit? Dock så föredrar jag helt klart snyggt ordnade kablar, så det drar ner betyget för mig.

Men som sagt, grymt jobbat med rördragningen!

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Lite funderingar , funderar på chromerör samt vertikal gpu, eller , eller inte

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Har kört lite tester med Zotac kortet nu , luftkylt var det ingen höjdare blev varmt och kloclen låg på 1830 mhz däromkring, med 340w bios, men med vattenblocket på och lite tveak i afterburner , så bostar det till 2040mhz och ligger där hela tiden och en temp på 54 grader , kommer inte högre än så då det stannar på max pwr draw och vill inte shunt modda det , men jag är nöjd med över 2000mhz

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Jädrar vad snyggt!

Vad är det för krom-rör du använder? Har lite funderingar på att testa att köpa glödgade förkromade 12mm rör på Biltema och testa att bocka själv.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Jädrar vad snyggt!

Vad är det för krom-rör du använder? Har lite funderingar på att testa att köpa glödgade förkromade 12mm rör på Biltema och testa att bocka själv.

Bitspower Pre-bent 90-Degree Brass Hard Tubing OD16MM Silver

https://www.highflow.nl/watercooling/acrylic-rigid/acrylic-ri...

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

Bitspower Pre-bent 90-Degree Brass Hard Tubing OD16MM Silver

https://www.highflow.nl/watercooling/acrylic-rigid/acrylic-ri...

Tackar!

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Har beslutat för att undervolta kortet nu då det drog way to mutch power . min 1000w nätdel fick gick upp mycket i kurvan när man spelade och har alla spel låsta till 120fps ändå pga skärmen 3440x1440p 120hz Alienware, testade UnderVolt 0.887mv @1900mhz , sänkte tempen i hela lopen med 5 grader och fläkt kurvorna ligger kvar på 700rpm knäpptyst och nätdelen hörs alldrig nu, och ligger fortfarande kvar på mina locket 120fps så ingen skillnad skulle jag säga mer än temps och ljud låser jag upp allt så och kollar har jag tappat ca 3% med under volten men så tyst

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0