Vart kan man köpa Noctuas fan clips i efterskott?

Permalänk
Medlem

Vart kan man köpa Noctuas fan clips i efterskott?

Jag har försökt leta överallt efter ett par extra fläkt klämmor som man fäster självaste fläkten med snyggt och elegant men hittar det ingenstans på nätet? Någon med mer skills som kan hjälpa mig hitta tillhörande mitt Noctua NH-U12S

Kolla bilderna så ser du vad jag menar: https://www.inet.se/produkt/6308824/noctua-nh-u12s

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

@MuffeG: Hittar inget :/ Fråga här -> https://noctua.at/en/contact

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kallamamran:

@MuffeG: Hittar inget :/ Fråga här -> https://noctua.at/en/contact

Noctuas kundtjänst är kanon! De skickade ut de skruvar jag saknade helt gratis

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem

Jag fick ett par clips till en NH-U12S skickat till mig utan kostnad efter att ha kontaktat noctuas support. Det enda de ville ha av mig var en kopia på kvittot.

Det tog några veckor iom. att österrike var nedstängt p.g.a. corona, men fick ett paketet levererat till dörren av posten så småningom.

Permalänk
Medlem

Jag skrev till dom och fick svar men har ej kvittot kvar då det var ett tag sen jag köpt :/ får helt enkelt försöka hitta i andra hand någonstans eller köpa en begagnad/defekt med tillbehör.
Tack iaf för alla svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffeG:

Jag skrev till dom och fick svar men har ej kvittot kvar då det var ett tag sen jag köpt :/ får helt enkelt försöka hitta i andra hand någonstans eller köpa en begagnad/defekt med tillbehör.
Tack iaf för alla svar.

Räckte med orderbekräftelse för mig när jag skulle be dom skicka AM4 socket installationen. Så om du hittar den så räcker det nog. Då jag inte heller hittade kvittot.

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Medlem

Ville ha liknande fan-clips till en nh-d14 som jag köpt begagnad för ett tag sen. Noctuas support ville ha en bild på kylaren + lapp med mitt namn på och skickade sedan ut dessa helt gratis. Så säg bara att du inte har kvitto så kan de förhoppningsvis lösa det ändå

Permalänk
Medlem

@daremon: Tack gör ett andra försök med som du sa kylare + lapp varianten. Återkommer med svar hur det gick

Permalänk
Medlem

@daremon: Gjorde som du beskrev och nu har dom skickat "fan clipsen" gratis till mig när jag skickade bild på mailadressen samt fläkten i bakgrunden.
Det skulle dock ta ca 8-16 shipping days men ändå jävligt nice service!.

Tack för tipsen mina SweC vänner