Permalänk
Medlem

Vad har ni gjort med er dator idag?

Iden till tråden är snott från ett annat forum som jag var inne mycket på under den tiden jag hade hus. Den tråden har på 9 år 23400 inlägg och 2,5 miljoner gånger har tråden lästs. Får se om det blir något liknande eller om tråden bara dör ut efter mitt inlägg:).

Här kommer vad jag har gjort med datorn idag i alla fall. Det blev lite borttagande av hårdvara. Ett kinesiskt PCI kort som skulle gjort att mina 2 USB 3.0 uttag skulle fungera på fronten. Det lyckades dock inte så nu blir det soptunnan för denna del:).

Visa signatur

AMD X4 940 | Gigabyte GA-MA790X-UD3P | Gigabyte Radeon HD4850 MC 1GB | 520W Corsair CMPSU-520HXEU | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | 2st Kingston A400 240GB 2.5 | Fractal Design Define 7 Compact Svart Solid | Dell P2719HC |

Permalänk
Medlem

Bytt mus från min strulande corsair m65 pro (scrollhjulet gnisslande, hände ett par ggr att vänster knapp hängde sig och ibland vägrade corsair programmet fatta att jag givit sniperknappen en annan funktion) till en Logitech 502g hero.. Får väl se om det var ett bra byte.

Permalänk
Medlem

Hällt grogg över tangentbordet.

Permalänk
99:e percentilen

Arbetat med att förbättra SweClockers.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

(Obs: förra veckan)
Jag återupplevde tonåren litegrann när jag för första gången sedan över tio år brände en cd-skiva med musik. Passade på med ca 10 på en gång och har nu mycket bättre utbud i (den gamla) bilen.

Lukten av en ny cd-spindel är väldigt unik och känns igen direkt. Finns 25-spindel på jula för 99kr, så kostar nästan inget

Bra initiativ till tråden, följes direkt!

Permalänk
Medlem

Ignorerat den, helt :/

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Locos:

Iden till tråden är snott från ett annat forum som jag var inne mycket på under den tiden jag hade hus. Den tråden har på 9 år 23400 inlägg och 2,5 miljoner gånger har tråden lästs. Får se om det blir något liknande eller om tråden bara dör ut efter mitt inlägg:).

Här kommer vad jag har gjort med datorn idag i alla fall. Det blev lite borttagande av hårdvara. Ett kinesiskt PCI kort som skulle gjort att mina 2 USB 3.0 uttag skulle fungera på fronten. Det lyckades dock inte så nu blir det soptunnan för denna del:).

https://forumbilder.com/images/2020/07/19/IMG_20200719_142309.jpg

vilket USB3 kort var det som du ratade? Är oxo sugen på att stoppa in bättre USB då mitt X99 chipset aldrig älskat mina USB portar

// LZ

Permalänk
Medlem

Bytte nätagg i mina två vita Define R3or Från Seasonic FOCUS Plus 750W Gold
Till Cooler Master MWE V2 550W 80plus Brons...Seasonic var lite overkill i de burkarna.
i5 & radeon rx570...

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

https://imgur.com/MndYWql

Fick tummen ur brunat och installerade cable extenders som legat i lådan ett halvår. Passade på att damma av fanskapet dessutom (:

Permalänk
Medlem

Importerat data. Hanterat data. Exporterat data.

Visa signatur

Var snälla mot varandra och snåla inte på nätaggregatet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vargas:

Importerat data. Hanterat data. Exporterat data.

Bra sammanfattning, har gjort samma sak. Börjar se slutet på berget jag började hantera för över två år sedan.

Permalänk
Medlem

Jag pluggade i en usb kabel (för att ladda mobilen).

Permalänk
Skrivet av bzq:

https://imgur.com/MndYWql

Fick tummen ur brunat och installerade cable extenders som legat i lådan ett halvår. Passade på att damma av fanskapet dessutom (:

Nice! Men fick du ingen kam till GPUn?

Permalänk
Medlem

Inte idag men igår flyttade jag runt lite hårddiskar, vände på nätagget och tog ur ljudkortet.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Inaktiv

Har precis installerat VMware Fusion Pro på min Mac för att kunna utnyttja Linked Clones då min MacBook Pro från 2018 endast har 256GB disk så behöver jag kunna minska ner sizen på mina VM's.

Laddat ner alla möjliga ISO filer från Visual Studio Community med då jag behöver dessa på en externdisk för att kunna komma åt dom snabbt.

Permalänk
Medlem

Idag var vi vid stranden , men det tyckte hon inte om " sand " Sen tog vi en glass tillsammans och nu ska vi grilla och dricka en kall öl.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Fixat lite i Foundry VTT för min DnD kampanj, gjort ett par kartor i dungeondraft.

Permalänk
Medlem

Suttit i bilen Stockholm-Ystad och kollat Formel 1 (och svurit lite över det halvtaskiga 3/4G-nätet) medan frugan kör #win.

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tea42BBS:

vilket USB3 kort var det som du ratade? Är oxo sugen på att stoppa in bättre USB då mitt X99 chipset aldrig älskat mina USB portar

// LZ

Det var den här härligheten😊. Var billigt så gör inte så mycket att det inte fungerade för mig. Största kostnaden var ju Postnords kostnad🙂

https://www.aliexpress.com/snapshot/0.html?orderId=8015476259...

Visa signatur

AMD X4 940 | Gigabyte GA-MA790X-UD3P | Gigabyte Radeon HD4850 MC 1GB | 520W Corsair CMPSU-520HXEU | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | 2st Kingston A400 240GB 2.5 | Fractal Design Define 7 Compact Svart Solid | Dell P2719HC |

Permalänk
Medlem

Bra start på tråden men nu när folk vet om det så får ni börja ta lite mer kort att infoga när ni skriver dagens händelser. Då blir tråden SÅ mycket roligare att läsa.

Här har ni originalet som jag har snott iden ifrån. Brukar vara mycket bilder med några kommentarer om vad som hänt.

https://www.byggahus.se/forum/threads/vad-har-ni-gjort-med-er...

Visa signatur

AMD X4 940 | Gigabyte GA-MA790X-UD3P | Gigabyte Radeon HD4850 MC 1GB | 520W Corsair CMPSU-520HXEU | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | 2st Kingston A400 240GB 2.5 | Fractal Design Define 7 Compact Svart Solid | Dell P2719HC |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Puttar ut Server 2019 i Hyper-V för att leka med AD bla, tanken är att senare virtualisera lite mer.

Har f.ö städat ur servern och gjort backup

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem

Satte in ytterligare en lightbox i datorn
Hade den vertikala sen tidigare, och var såpass nöjd så jag beställde en till!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Har möblerat och därmed flyttat på min emulator -dator.

Permalänk
Medlem

I dag har jag plockat blåbär. Det är i alla fall tankebefriat. Så var det inte i går. Har en Intell Computer stick vid en TV. Där fungerar inte uppdateringarna längre. Massor med information på internet om detta. Försökte med en del saker men tröttnade. Enklare att installera om Windows. Men inte lyckades jag boota från USB stickan. Det hände ingenting när jag enligt instruktionerna från BIOS tryckte på F10. Lyckades uppgradera BIOS (Tack och lov. Man kan ju bli religiös när datorn fungerar efteråt) Men inte hjälpte det? Kan fortfarande inte välja var stickan skall boota. Inte fungerade det heller att starta W10 installationsprogrammet från Windows, fick bara felmeddelande. Nu får det vara nog med W10 uppdateringar. Det får gå så länge det går och sedan köper jag något bättre. Men till playTV fungerar stickan utmärkt fortfarande. Men mycket tid tog det att få ingenting gjort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Hade den vertikala sen tidigare, och var såpass nöjd så jag beställde en till!

Vart beställde du ifrån?

Visa signatur

RTX3080 | 5960X->7800x3d | Valve Index

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hestkulan:

Vart beställde du ifrån?

Köptes av denna säljaren på etsy

https://www.etsy.com/shop/DreambigByRay

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Startat den.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Har inte öppnat min dator på minst ett halvår. Denna tråden påminner mig om att det troligen är dags att öppna och blåsa bort damm.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk

Glodde på på den och tänkte, fan det här blir ingen höjdare att ta tag i 🤔🤔