Köpa möss och skicka tillbaka? Alternativt hjälp med perfekt mus.

Permalänk
Medlem

Köpa möss och skicka tillbaka? Alternativt hjälp med perfekt mus.

Har letat efter en ny mus där jag kan nå de två sidoknapparna. Dessvärre med mitt fingertip grip, kort tumme och korta tjocka händer (17.5x10.5) så har jag endast haft möss där jag kan nå den första knappen.

Dessa möss har jag testat...

Razer Diamondback (fick kramp vad jag minns)
Razer Naga (för tjock)
Razer DeathAdder (för stor överlag)
Asus Gladius (gav mig ett helvete - finns tråd om det)
Steelseries Rival 310 (bra men för lång)

Dold text

Dessa möss funderar jag över:

CoolerMaster MM710/MM711
Glorious Model O-
Logitech G203
Razer Viper Mini
Roccat Kone Pure Ultra
Zowie FK2

CoolerMaster MM720 (finns dock ej ännu)

Dold text

Så jag satt här och funderade på om jag inte skulle kunna beställa hem ett gäng av ovan nämnda på Komplett och därefter returnera alla utom 1/2 (hade blivit många mil pendlande mellan butiker för att testa alla). T.ex som klädbutiker online där man bara returnerar fel storlek utan något trassel. Men nu blev jag lite osäker, läste på Kompletts hemsida men deras beskrivning av returer är bedrövlig. Får man ens med en retursedel vid köpet eller ska detta beställas separat!? Är detta ett big no no?

Permalänk

Inte läst kompletts avtal men kan mycket väl vara att vill du använda ångerätten så får du betala returen då inget säger att butiken måste bjuda på denna även om majoriteten gör det.

Edit: Läste om att använda deras ångerrätt.
https://www.komplett.se/kundservice/60-dagars-oeppet-koep/

Kommer med en förbetald retursedel i paketen.

Står under fliken "vad kostar returen"

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Jag kör en Steelseries Sensei 310 som jag är nöjd med, men om du vill ha en kompakt mus så kan det vara en mera dedicerad laptop-mus vara intressant, men dessa brukar ha färre knappar. Jag har en liten bluetooth-mus i min laptopväska för att kunna slippa pekplattan om jag skall göra litet mer med laptopen.

Men det bästa är väl att gå in på en butik och känna på de som finns så vet du bättre vad du vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Inte läst kompletts avtal men kan mycket väl vara att vill du använda ångerätten så får du betala returen då inget säger att butiken måste bjuda på denna även om majoriteten gör det.

Edit: Läste om att använda deras ångerrätt.
https://www.komplett.se/kundservice/60-dagars-oeppet-koep/

Kommer med en förbetald retursedel i paketen.

Står under fliken "vad kostar returen"

Borde det inte gå under lagen om distansavtal? Dvs 14 dagars ångerrätt vid distansköp.
Var hittade du att det följer med paketet? Står "Du som kund kan få en förbetald fraktsedel vid upprättande av ditt öppet köp & ångerrätt".

Kanske är lite taskigt för Komplett i detta fallet, men jag kunde ju lika gärna ha bott 40mil från närmsta elektronikbutik hehe. Får väl punga ut och testa helt enkelt

Skrivet av ehsnils:

Jag kör en Steelseries Sensei 310 som jag är nöjd med, men om du vill ha en kompakt mus så kan det vara en mera dedicerad laptop-mus vara intressant, men dessa brukar ha färre knappar. Jag har en liten bluetooth-mus i min laptopväska för att kunna slippa pekplattan om jag skall göra litet mer med laptopen.

Men det bästa är väl att gå in på en butik och känna på de som finns så vet du bättre vad du vill ha.

Vill ha användning för två knappar, därav tråden. Visst du har en poäng med att kika i butik, dessvärre är mössen utspridda lite varstans och komplett som har de flesta har ingen fysisk butik vad jag vet

Permalänk
Medlem

När jag testade möss för några år sedan så köpte jag hem 4st från SweC marknaden. Hittade en jag gillade och en som va ok, så beställde hem en splitterny av den jag gillade. Använde den begg tills den började dubbelklicka, sedan hade jag den som va ok som reserv. Sålde vidare dem andra två på SweC marknaden för samma pris som jag köpte dem.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧