Permalänk
Avstängd

Hur snabbt går Bahnhof uppgradering?

Tjo! Jag funderar på att uppgradera från 100/100 till 250/250 vilket går att beställa direkt inuti mitt Bahnhof-konto.

Då det är helg nu så antar jag att tjänsten tyvärr inte kommer att aktiveras/uppgraderas förrän nästa vecka?

Dessutom var det så att jag egentligen ville bara uppgradera till 250/100 men det alternativet fanns inte inuti kontot...

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Tjo! Jag funderar på att uppgradera från 100/100 till 250/250 vilket går att beställa direkt inuti mitt Bahnhof-konto.

Då det är helg nu så antar jag att tjänsten tyvärr inte kommer att aktiveras/uppgraderas förrän nästa vecka?

Dessutom var det så att jag egentligen ville bara uppgradera till 250/100 men det alternativet fanns inte inuti kontot...

Tog runt en timma för mig när det var dags att uppgradera 100/100 -> 250/250

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HoboCop:

Tog runt en timma för mig när det var dags att uppgradera 100/100 -> 250/250

Var det mitt på en vardag då? Nu är det ju fredagkväll så att säga.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Tjo! Jag funderar på att uppgradera från 100/100 till 250/250 vilket går att beställa direkt inuti mitt Bahnhof-konto.

Då det är helg nu så antar jag att tjänsten tyvärr inte kommer att aktiveras/uppgraderas förrän nästa vecka?

Dessutom var det så att jag egentligen ville bara uppgradera till 250/100 men det alternativet fanns inte inuti kontot...

Själv sade jag upp vårt fiber när jag tecknade ett abonnemang hos bahnof.
Sen visade det sig att vi inte kunde ha dem som leverantör trotts att vi blev lovade det.
Dessutom tog vi deras tv-paket också.
Fick pröjsa runt 1500kr för boxen som dom behöll då skyddsplasten var borta på den...

Permalänk
Medlem

Beror på hur nätet du är uppkopplat mot är konfigurerat. Vissa kan göra det med ett enkelt API anrop / inlogg för operatörerna.

För mig skulle det ta ca 20 min och kunde göras samma dag om det var innan 22 på kvällen.

Permalänk

Som ovan säger, beror på om det finns någon API mellan tjänsteleverantör och kommunikationsoperatör. Om inte Bahnhof har support nu under helgen så hade jag väntat till måndag för att vara safe.

Permalänk
Medlem

Brukar ta mellan 5-15min hos de flesta ISP:er.
Dock om du är i ett öppet nät så skall det gå via tex Openuniverse så tar det till dagen efter då det inte är din ISP som ändrar utan tex OpenUniverse därav att det tar ett dygn iaf hos OpenUniverse.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB