Ljud till nya TVn. Vad bör jag leta efter?

Permalänk
Medlem

Ljud till nya TVn. Vad bör jag leta efter?

Hej!

Köpte mig en https://www.webhallen.com/se/product/318543-Philips-70-LED-TV... igår och känner att jag bör ta och skaffa mig ett ljudsystem! Begagnat eller nytt kvittar.

Nu är frågan vad som är viktigt att leta efter. Ska jag ha soundbar med tillhörande sub eller ska jag skaffa mig ett högtalarsystem? typ 2.1 då kanske i mitt fall. kommer inte bli snyggt med 5.1 då platsen inte finns.
Ska jag hitta sagt system med så mycket Watt som möjligt för min prisgräns? Eller är märket viktigare än antal watt?

Vill gärna ha där jag kan koppla BT. Hade varit trevligt att kunna koppla upp musiken genom mobilen till högtalaren när man lagar mat

Vet inte om 1500kr är tillräkligt men det är den summan jag tänker mig just nu

Tack för all hjälp

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

Hej!

Köpte mig en https://www.webhallen.com/se/product/318543-Philips-70-LED-TV... igår och känner att jag bör ta och skaffa mig ett ljudsystem! Begagnat eller nytt kvittar.

Nu är frågan vad som är viktigt att leta efter. Ska jag ha soundbar med tillhörande sub eller ska jag skaffa mig ett högtalarsystem? typ 2.1 då kanske i mitt fall. kommer inte bli snyggt med 5.1 då platsen inte finns.
Ska jag hitta sagt system med så mycket Watt som möjligt för min prisgräns? Eller är märket viktigare än antal watt?

Vill gärna ha där jag kan koppla BT. Hade varit trevligt att kunna koppla upp musiken genom mobilen till högtalaren när man lagar mat

Vet inte om 1500kr är tillräkligt men det är den summan jag tänker mig just nu

Tack för all hjälp

För den summan leta efter aktiva högtalare.

Watt säger nada. Inget du behöver stirra blint. Lång historia kort. Dyra och bra förstärkare anger väldigt snålt i specifikationer. Exempelvis en modell ftån Simaudio Moon har bara 50w däremot driver den högtalare upp mot 100k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddaz112:

För den summan leta efter aktiva högtalare.

Watt säger nada. Inget du behöver stirra blint. Lång historia kort. Dyra och bra förstärkare anger väldigt snålt i specifikationer. Exempelvis en modell ftån Simaudio Moon har bara 50w däremot driver den högtalare upp mot 100k.

Tack! Vad tror du om t.ex. dessa? https://www.elgiganten.se/product/ljud-hifi/hogtalare/aktiva-...

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

De funkar nog om du inte hittar nått begagnat.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Det går tydligen att koppla in en sub med om du vill uppdatera senare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MCRJ:

Det går tydligen att koppla in en sub med om du vill uppdatera senare.

Aa precis såg att den kostade 2000 kr separat. kanske blir i framtiden om man är missnöjd vet att man inte får bio ljud för dom pengarna men man vill gärna ha lite mer kraft i ljudet när man kollar på actionfilm än vad som kommer ur TVn

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

Aa precis såg att den kostade 2000 kr separat. kanske blir i framtiden om man är missnöjd vet att man inte får bio ljud för dom pengarna men man vill gärna ha lite mer kraft i ljudet när man kollar på actionfilm än vad som kommer ur TVn

Audio Pro kanske är bra. Det finns bättre

Permalänk
Medlem

Jag har en sådan: https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/hemmabio/soundbar/lg-sj...

För 1300:- så får man lite vad man betalar för, ljudet är bra mycket bättre än min tv och det är väldigt trevligt att ha den som bluetooth högtalare när man vill lyssna på musik, men förvänta dig inte underverk. Desto mer pengar du lägger desto mer ljud får du.

Men jag är nöjd med denna, är nog nöjd ett bra tag till

Visa signatur

Musik rigg: | R5 2600 | RTX 2070 | 32GB | 34" 144Hz |
Gaming rigg: | Xbox Series X | 55" gammel lcd | ikea soffa |
Min musik på Spotify: https://open.spotify.com/track/6JMTNoPXVuMjHkCO2pSA6S?si=8efa...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeckarN:

Jag har en sådan: https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/hemmabio/soundbar/lg-sj...

För 1300:- så får man lite vad man betalar för, ljudet är bra mycket bättre än min tv och det är väldigt trevligt att ha den som bluetooth högtalare när man vill lyssna på musik, men förvänta dig inte underverk. Desto mer pengar du lägger desto mer ljud får du.

Men jag är nöjd med denna, är nog nöjd ett bra tag till

Som andra sidan på myntet.
Beställde LG SJ6 här för att ha i sovrummet till TVn och som multiroomhögtalare i och med att den har inbyggd chromecast. https://www.dustinhome.se/product/5011046071/sj6-soundbar?sse...

Självklart förväntade jag mig inte ljud likvärdigt med golvhögtalarna som är i vardagsrummet men när en TV för 5000kr låter bättre så dog hoppet för en kompakt lösning till sovrummet.

Skickade tillbaka den senare samma dag.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Tror högtalarna redan kommer imorgon! Får 30dagar öppet köp så slog till.

Han på supporten säger att det inte är lönt att ha sladd när jag kan koppla med BT. En recension säger att jag definitivt borde köpa sladd för att det är som natt och dag. Borde jag ta en runda till stan och lägga 100kr på sladd? BT kommer definitivt användas med mobilen/Apple Watch

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

Tror högtalarna redan kommer imorgon! Får 30dagar öppet köp så slog till.

Han på supporten säger att det inte är lönt att ha sladd när jag kan koppla med BT. En recension säger att jag definitivt borde köpa sladd för att det är som natt och dag. Borde jag ta en runda till stan och lägga 100kr på sladd? BT kommer definitivt användas med mobilen/Apple Watch

Hellre koppla via wifi ( dlna/Upnp/airplay) om det skall vara tådlöst. BT är väldigt opålitligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Tror högtalarna redan kommer imorgon! Får 30dagar öppet köp så slog till.

Han på supporten säger att det inte är lönt att ha sladd när jag kan koppla med BT. En recension säger att jag definitivt borde köpa sladd för att det är som natt och dag. Borde jag ta en runda till stan och lägga 100kr på sladd? BT kommer definitivt användas med mobilen/Apple Watch

Du kan få en ganska härlig delay mellan bild och ljud om du kör på BT.
Du kan ju alltid testa först via BT först och se hur det blir

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

Kör mina till datorn nu. Men har haft dom kopplade till tv tidigare. Låter svin bra för det mesta men jag kan hålla med att dom är lite "meh" när det kommer till stabilitet över BT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Du kan få en ganska härlig delay mellan bild och ljud om du kör på BT.
Du kan ju alltid testa först via BT först och se hur det blir

Just det! Det tänkte jag inte på. Testar först annars köper jag sladd. :). Tack för all hjälp swec!

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av thebondemaister:

Kör mina till datorn nu. Men har haft dom kopplade till tv tidigare. Låter svin bra för det mesta men jag kan hålla med att dom är lite "meh" när det kommer till stabilitet över BT.

Köpte sladd idag också. De funkar fint över BT dock men ville ha sladd i all fall. Stänger av allt. Kopplar i sladden i TV:n sen högtalaren i i uttag 2(OP2) sen valde OPT 2 på dosan. Bra, trodde jag. Såg till att högtalarna var valda på TVn också men kommer inget ljud ifrån dom alls.. förstår inte. De är inte mutade och har maxat volymen. Testade OPT 1 uttaget och inställningen men inget.

Vad gör jag för fel?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Köpte sladd idag också. De funkar fint över BT dock men ville ha sladd i all fall. Stänger av allt. Kopplar i sladden i TV:n sen högtalaren i i uttag 2(OP2) sen valde OPT 2 på dosan. Bra, trodde jag. Såg till att högtalarna var valda på TVn också men kommer inget ljud ifrån dom alls.. förstår inte. De är inte mutade och har maxat volymen. Testade OPT 1 uttaget och inställningen men inget.

Vad gör jag för fel?

Har du konfat tvn att mata ut ljud i rätt format via rätt utgång ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Förstärkare & högtalare, om du har råd surround annars så e en vanlig stärkare med ett bra par högtalare överlögset alla soundbars oberoende vad de kallar dessa borde finnas gått om begagnade stärkare där folk bytt ut stärkare mot surround

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk

@KlyfftPotatis:
som mrqaffe skriver, är tvn ställd på att bara släppa ljud via optisk?
så inte den tror att den ska spela via sina egna högtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

Förstärkare & högtalare, om du har råd surround annars så e en vanlig stärkare med ett bra par högtalare överlögset alla soundbars oberoende vad de kallar dessa borde finnas gått om begagnade stärkare där folk bytt ut stärkare mot surround

Få se ifall det poppar upp billiga Subs på blocket som jag kan koppla in. Den som är för systemet kostar ju 2000 men tycker det var riktigt bra tryck nu i högtalarna. Grannarna under mig kanske blir arga om jag kopplar in en bas också 😅

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av thebondemaister:

@KlyfftPotatis:
som mrqaffe skriver, är tvn ställd på att bara släppa ljud via optisk?
så inte den tror att den ska spela via sina egna högtalare.

Hmm jag valde högtalarna i TVn och trodde det var allt? Har Philips pus7304 TV. Vet inte om du vet var inställningen är som du menar eller vad den kan heta?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Hmm jag valde högtalarna i TVn och trodde det var allt? Har Philips pus7304 TV. Vet inte om du vet var inställningen är som du menar eller vad den kan heta?

"Ljudutgångsinställningar
Inställningar > Ljud > Avancerat > Ljudutgång.Ställ in TV:n så att den spelar ljud på TV:n eller på detanslutna ljudsystemet.Du kan välja var du vill höra TV-ljudet och hur du villkontrollera det.• Om du väljer TV-högtalare av stänger du av TV-högtalarna permanent.• Om du väljer TV-högtalare är TV-högtalarna alltidpå.Har du en ansluten ljudenhet med HDMI CEC väljerdu HDMI-ljudsystem. TV-högtalarna stängs av närljudet spelas upp från den anslutna enheten."

Sida 49: https://www.download.p4c.philips.com/files/5/55pus7304_12/55p...

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Hmm jag valde högtalarna i TVn och trodde det var allt? Har Philips pus7304 TV. Vet inte om du vet var inställningen är som du menar eller vad den kan heta?

Så här säger din manual
Inställning för Digital utsignal Du kan ställa in digital utsignal för optiska och HDMIARC-ljudsignaler.
Digitalt ljudutgångsformat
Inställningar > Ljud > Avancerat > Digitaltljud utgångsformat.
Ställ in ljudutsignalen på TV:n så att den passar ljudfunktionerna för det anslutna hemmabiosystemet.• Stereo (okomprimerad): Välj det här om dina ljusuppspelningsenheter inte kan bearbeta flera ljudkanaler och du bara vill mata ut stereoljud till dem.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:
Skrivet av thebondemaister:

Kör mina till datorn nu. Men har haft dom kopplade till tv tidigare. Låter svin bra för det mesta men jag kan hålla med att dom är lite "meh" när det kommer till stabilitet över BT.

Jag har dessa till min TV. Tycker att mellanregistret (tal) är riktigt kasst i dessa, min TV låter klart bättre. (samsung ks7005)

Hur upplever ni AP T-14 i detta avseende?

T-14 när de är igång, oavsett vilken ingång som valts, har BT aktiverat.
Detta gör att min mobil kopplar upp sig mot dem och stänger av allt ljud från mobilen.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 |► Raspberry Pi 3B | Osmc |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Jag är relativt säker på att jag pillade på något där inne också men ska ta en extra titt när jag kommer hem 😚 tack igen!

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

Jag är relativt säker på att jag pillade på något där inne också men ska ta en extra titt när jag kommer hem 😚 tack igen!

I ljud inställningar väljer du använd externa högtalare. Då skall den hitta automatiskt och sedan måste man stänga av ljudet på tv.
Sänker till du får ljud krysset. Annars får du ljud i tv högtalarna.
Du måste trixa lite så att TV känner av att den skall använda optisk/HDMI
Så har det varit på alla philips jag har haft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddaz112:

I ljud inställningar väljer du använd externa högtalare. Då skall den hitta automatiskt och sedan måste man stänga av ljudet på tv.
Sänker till du får ljud krysset. Annars får du ljud i tv högtalarna.
Du måste trixa lite så att TV känner av att den skall använda optisk/HDMI
Så har det varit på alla philips jag har haft.

hittar inte högtalarna med sladden, enbart BT. Har läst manualen 10 gånger och gjort allt folk skrivit här. pluggat ut allt, väntat, installerat allt när det har varit avstängt, hela köret. trippelkollat så att sladden verkligen sitter i men de vägrar komma upp i listan förutom med BT.

känner mig så otroligt trög. hur svårt ska det vara?! kör genom BT bara.. det är ingen delay i alla fall

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

hittar inte högtalarna med sladden, enbart BT. Har läst manualen 10 gånger och gjort allt folk skrivit här. pluggat ut allt, väntat, installerat allt när det har varit avstängt, hela köret. trippelkollat så att sladden verkligen sitter i men de vägrar komma upp i listan förutom med BT.

känner mig så otroligt trög. hur svårt ska det vara?! kör genom BT bara.. det är ingen delay i alla fall

Du kommer inte att "hitta" dem nånstans i tvn menyer men du måste tala om för tvn att den ska skicka ut stereoljud via toslinkutgången.
Jag killgissar att tvn inte är inställd så utan att om toslink är aktiverat utan vidare inställningar så skickas det ut Dolby Digital via den eftersom det är det "bästa" ljudformatet i detta sammanhang men du har skaffat ett par stereohögtalare som du vill använda och inte ett surrounsdsystem så DD signalen är inget som högtalarna kan tolka utan de väntar på att få "PCM stereo" för att de ska fatta att de får en signal de ska spela upp.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

hittar inte högtalarna med sladden, enbart BT. Har läst manualen 10 gånger och gjort allt folk skrivit här. pluggat ut allt, väntat, installerat allt när det har varit avstängt, hela köret. trippelkollat så att sladden verkligen sitter i men de vägrar komma upp i listan förutom med BT.

känner mig så otroligt trög. hur svårt ska det vara?! kör genom BT bara.. det är ingen delay i alla fall

Inställningar-ljud- avancerat
Digital ljudutgång skall vara stereo (okomprimerad)
Ljudutgång skall vara TV högtalare
Stäng av TV och dra ut den optiska.
Sätt i allt igen. Sätt på tv gå in i ljud inställningar och välj annat alternativ i de föregående kategorier och sedan gå tillbaks till stereo läget.
Den bör hitta kabeln av sig själv annars är det fel på tv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddaz112:

Inställningar-ljud- avancerat
Digital ljudutgång skall vara stereo (okomprimerad)
Ljudutgång skall vara TV högtalare
Stäng av TV och dra ut den optiska.
Sätt i allt igen. Sätt på tv gå in i ljud inställningar och välj annat alternativ i de föregående kategorier och sedan gå tillbaks till stereo läget.
Den bör hitta kabeln av sig själv annars är det fel på tv.

Tack för att du lägger tid på att försöka hjälpa mig
men kan det vara så att sladden är sönder? Läste att sladden ska lysa rött från ena änden är den är ikoppad? Det gör inte min.

Gjorde det du sa men inget :/

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Tack för att du lägger tid på att försöka hjälpa mig
men kan det vara så att sladden är sönder? Läste att sladden ska lysa rött från ena änden är den är ikoppad? Det gör inte min.

Gjorde det du sa men inget :/

Lyser det i utgången ? Det är osannolikt att du har fått ett så stort brott på toslinkfibern att det inte syns ljus i den om utgången är aktiv.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.