Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Någon mer som beställde MK62 mesh-router på Elgiganten förra veckan? Beställde i onsdags. Står fortfarande som reserverad. Eventuellt skulle dom skickas imorgon säger Elgiganten. Kasst!

https://www.elgiganten.se/image/dv_web_D180001002293208/54386/netgear-nighthawk-mk62-ax1800-dual-band-mesh-wifi-6-2-pack.jpg?$prod_all4one$

Har stött på patrull när jag ska hämta ut mitt paket. Man får en länk till paketspårningen på Bring där man ska skapa en QR-kod, som utlämningstället sen skannar, med hjälp av Bank-ID. Men när jag försöker får jag felmeddelande att namnet på sändningen inte stämmer överens med namnet på Bank-ID.
Jag har kollat på Elgiganten och där står det exakt som det ska. Bring's kundtjänst hade stängt nu så jag kunde inte få svar från dom. Är det någon som varit med om liknande och hur löstes det?

Permalänk
Medlem

Tomtar på Bring! Dom har slarvat bort mitt paket.
Medans Bring letar så ska Elgiganten försöka reda ut detta och skicka mig ett nytt paket med expressfrakt. Tack Elgiganten!
Men jag får ju inte något denna sidan helgen.
Siktar in mig på onsdag så blir jag, förhoppningsvis, inte besviken.

Permalänk
Medlem

Denna måste man ju ha i sin filmsamling.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Tomtar på Bring! Dom har slarvat bort mitt paket.
Medans Bring letar så ska Elgiganten försöka reda ut detta och skicka mig ett nytt paket med expressfrakt. Tack Elgiganten!
Men jag får ju inte något denna sidan helgen.
Siktar in mig på onsdag så blir jag, förhoppningsvis, inte besviken.

Fick reda på igår att Elgiganten skickar ut en ny vara till mig med expressfrakt. Förväntad leveransdag, F-R-E-D-A-G....

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

Varför gnälla på sommarjobbarna ?
Du har beställt ifrån Nederländerna och paketet måste ligga i karantän både där och i Sverige.Därav tiden.

Var har du fått det ifrån? Jag har fått paket från hela världen och det är inget snack om karantän på något av mina 20tal paket senaste veckorna.

Nej. Det där är slarv och inget annat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harbls:

Var har du fått det ifrån? Jag har fått paket från hela världen och det är inget snack om karantän på något av mina 20tal paket senaste veckorna.

Nej. Det där är slarv och inget annat!

Beställer paket till jobbet ifrån Holland veckovis och alla har hamnat i karantän,

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

Beställer paket till jobbet ifrån Holland veckovis och alla har hamnat i karantän,

Åfasen. Inte hänt mig en enda gång änsålänge.
Däribland 4-5 paket från Holland. Skumt!

Permalänk
Medlem

Väntar på en ifi Zen Dac, med ett linjärt nätagg, och ett par hifiman Sundara, bör komma imorgon.
Ska bli riktigt roligt att ta klivit in i hi-(mid)-fi

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Lego Master

Nu ska vi väl äntligen få lite ordning på kablar o skit, så jag vågar ta en bild o visa i Skrivbordstråden..

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Frugan fick som hon ville och nu har vi beställt div porslin och bröte för tusentals kronor. Yay...

Nästa gång det vankas paket hoppas jag att jag har fått välja!

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

För och lysa upp väggarna i kontorsrummet.

Bredvid sängen och ha.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Lego Master

Nu så. Tillsammans med kabelhanteringen från förra beställningen (som kom idag), så blev det ett Logitech G915 Tactile som borde dyka upp på måndag.
Har tröttnat på att ha två olika tangentbord till speldatorn och jobbdatorn när jag sitter hemma. Tanken är att jag ska köra Lightspeed till speldatorn, och bluetooth till jobbdatorn. Bara att koppla över för att jobba med rätt dator. Medan jag jobbar har jag speldatorn på en sekundär skärm så jag kan ha igång en stream eller så, så att kunna styra båda datorerna med ett tangentbord med minimalt pyssel blir perfekt.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Fick en rabattkod på 50 kronor från skapamer.se då jag har namnsdag idag. Blev en limpistol och några limstavar. Med frakt (29 kronor) landade kalaset på 31 kronor. Inte så farligt. Vette tusan vad jag ska ha den till men det brukar lösa sig

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sitter just nu och väntar på en turbo och en oljekylare till min pågående tubokonvertering av husbilen. Kan det inte gå snabbare!? så rackarns träligt att vänta

Permalänk
Medlem

Har beställt en qi-laddare bland annat från netonnet..skulle levereras ca på lördag, med instabox, har ej använt förr. Av någon anledning har jag inte fått något bekräftelsemail eller nåt annat mail av netonnet, ordern är dock ok enl kundtjänst, så idag får jag ett sms från random mobilnummer ser det ut som som ber mig vänligen bekräfta min identitet med bankid. Drog öronen åt mig lite och såg att det ej var helt ovanligt: https://www.180.se/nummer/0737494296
Antingen alla stjärnor eller ingen stjärna..haha, en kommentar summerade det rätt så bra:
"Verkar fake men är egentligen instabox."

(Länken i sms:et leder till instabox domän så inga rejäla varningsflaggor direkt men tog igår bort ett relativt snyggt phishing-försök från "paypal" och har hört talas om bekanta som råkat ut för bluff-sms med verifiering av ident/adress. Dömer man efter betygen i länken så finns det viss förbättringspotential i kommunikationen, dock)

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk

Beställt en elektrisk longboard från www.backfireboards.com tidigare i veckan som ska ta 30-35 arbetsdagar innan den kommer.. Vill kunna åka innan vintern kommer 😀

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Inaktiv

Jag slog till på webbis kampanj igår.
En intel 10900K för 4400kr och ett Gigabyte Z490I Aorus Ultra för 2590kr.

Hoppas de dyker upp idag på utlämningsstället.

😊

Permalänk
Medlem

Paket med två hockeytröjor anlände till Arlanda i måndags enligt USPS, som sedan meddelade att det lämnat terminal. Hos Postnord står det däremot nada noll förutom "informationen uppdateras när leveransen har ankommit till terminal". Alltid ska man behöva vänta

Permalänk
Medlem

Väntar in 4 stycken WD My Passport 4TB Svart från Dustin. Detta bör komma under denna dag.

Visa signatur

6 X Apple MacBook Pro 16" M3 Max chip M3 Max / 16.2" / 3456 x 2234 / 1 TB / 16-kärnor / 48 GB / Apple M3 Max 40-core / Silver / Space black

Permalänk
Medlem

Väntar på ett kit 2x8 gb Gskill Flare X 3200 MHz CL14. Dags att gå upp till 32 gb, borde komma imorgon

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell & Frog Mini
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • DT 700 Pro X • Schiit stack

Permalänk
Medlem

Häromdagen blev jag ombedd att säkerställa att mina leveransuppgifter stämde. Således borde min Niche Zero skickas snart!

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk

Väntar på ett paket från England. Enligt UPS-trackern så ska det vara på utlämningsstället (eller på nån service point i Malmö, beroende på hur man läser...), men har ej fått nån avisering. Var på utlämningsstället här i stan igår, och då kunde de inte hitta det. Vet inte om det är fel hos UPS eller tomtarna i kiosken. Nästa gång jag beställer nåt som ska gå med UPS så ska jag se till att de levererar till jobbet, hade varit så mycket enklare...

Permalänk
Medlem

KAB stol från UK.

Permalänk
Medlem

Väntar nu en ryzen 5 3600 och 2x8GB Corsair Vengeance LPX från Amazon

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Musikälskare

Nya skates till Razer Mamba Elite

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Väntar på ett par Dali Rubicon 8 som skickas från Österrike. Förväntad leverans på tisdag

Visa signatur

| Ryzen 7 2700x | MSI X470 Gaming Pro Carbon | 16GB HyperX Fury 2933MHz | Noctua NH-D15 SE-AM4 | ASUS Rog Strix 1080Ti | 256GB 850EVO, 525GB MX300 | Corsair RM850x | Fractal Design R6 | ASUS ROG Swift PG279Q (IPS 1440p) | Acer Predator XB271H (TN 1080p) | Glorious Model O & Asus Rog Strix Flare | Bowers&Wilkins P7 | Marantz HD-DAC1 | Svive Hydra Mikrofon Pro

Permalänk

Väntar på en Hydraulstyrning Hydro Mu50 lnu till båten.

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Musikälskare

The Matrix Comics 20th Anniversary bok, ska bli grymt att läsa den nu när The Matrix 4 kommer i slutet av nästa år (random bild från google)

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Otroligt sexigt (men ack så praktiskt), efter många om och men blir det en färglaser iaf.

Edit: Dyker förhoppningsvis upp i morgon kväll om Best håller vad dem lovar, om inte annat tror jag Netonnet kompar frakten iaf. Postnord skulle ta åtminstone nån dag till på sig.

Fraktdetaljer.
Visa signatur

"You don't have bad luck. The reason that bad things happen to you is because you're a dumbass"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Nu så. Tillsammans med kabelhanteringen från förra beställningen (som kom idag), så blev det ett Logitech G915 Tactile som borde dyka upp på måndag.
Har tröttnat på att ha två olika tangentbord till speldatorn och jobbdatorn när jag sitter hemma. Tanken är att jag ska köra Lightspeed till speldatorn, och bluetooth till jobbdatorn. Bara att koppla över för att jobba med rätt dator. Medan jag jobbar har jag speldatorn på en sekundär skärm så jag kan ha igång en stream eller så, så att kunna styra båda datorerna med ett tangentbord med minimalt pyssel blir perfekt.
https://inetimg.se/img/1600x900/6600966_0.jpg

Grattis!

Köpte samma tagentbord förriga vecka. Underbart. Ett klagomål bara, G1-5 tagenterna...tar LÅNG tid att vänja sig till när handen hela tiden kör in i dom när man söker CTRL tagenten...