Har webhallen gjort något olagligt?
Tjena kära SweClockare!
Sällan klagar jag på butikers kundtjänst. Men känner att jag behöver lite råd då jag känner mig felaktigt behandlad. Har länge handlat från Webhallen, då de har bra priser, snabb frakt och flera sätt att kontakta kundtjänst. Har dock aldrig behövt kontakta kundtjänst förens cirka 4 månader sedan.
En TV jag hade köpt på Webhallen fick grönt ljus i kanterna på panelen. Kontaktade webhallen angående detta, de skulle ta in den på service helt gratis då det var inom garantin, det skulle ta 2-4 veckor. Slutade att det tog 14 veckor innan jag fick tillbaka TVn, frågade flera gånger under tiden den var inne vad som händer och när jag får tillbaka den, utan att få svar. Ingen förklaring eller ursäkt fick jag heller när jag tillslut fick svar.
Nu till det konstiga och eventuellt olagliga. Då jag har långt till närmsta webhallen butik så lämnade min bror in tvn då han jobbar nära en av deras butiker. När jag fick tillbaka tvn så skickades en service-avgift på 599kr till min bror på faktura. Min bror legitimerade sig aldrig eller angav personnummer, inte ens namn. Jag kan inte handla på faktura pga gammal betalningsanmärkning, misstänker att detta är anledningen de la fakturan på min bror, men hur de fick hans personnummer osv återstår.
När vi ringde deras kundtjänst så hävdar en person där att hans personnummer ligger på mitt konto. Detta är inte sant, har haft mitt konto hos dem väldigt länge, alla köp står på mig och mitt namn.
Så först en service avgift för något som skulle vara gratis, sen att lägga fakturan min bror.
Detta kan väl inte vara lagligt?
Har aldrig känt mig så felaktigt behandlad av en butik i hela mitt liv.
Tacksam för svar och råd