Hej, jag heter Patrik, och vägrar:

Permalänk
Avstängd

Hej, jag heter Patrik, och vägrar:

Hej, jag undrar om det är fler än mig som på egen hand haft felaktiga produkter gång, på gång av olika märken?

Här kommer min lista på saker jag aldrig kommer ha att göra med någonsin, och om en kompis köper sagda saker, får han hitta en annan mekare.

1.Corsair, allt dom gör/gjort är skit.
2. EK, se ovan
3. Xfx
4. Intel, det bästa dom gjort är pentium pro, och det var lääääänge sedan.
5. Nvidia, TNT2 var ett bra kort, sen gick det utför.

Visa signatur

ASUS Prime B350 Plus, AMD Ryzen 5 1600X, Sapphire R9 390 8GB, 16GB Gskill Flare X 3200
Används för korsord online, och harpan.

Permalänk

Ingen erfarenhet av EK men är beredd att hålla med om de andra 4. Bojkottar Samsung i största möjliga utsträckning, tidig android telefon från dem, nä vad är uppdateringar när man kan lägga krutet på nya produkter?

Permalänk

Cool story bro...

Visa signatur

Main PC: I7-12700K, 32Gb Corsair Vengeance RGB DDR4 3200Mhz, MSI Z690 Pro DDR4, MSI SuprimX RTX 3080 10Gb,
Seasonic Focus 850W, Wallmounted, Display: Samsung Odyssey G5
Guest PC: I9-9900K, 32Gb Corsair LPX DDR4 3000Mhz, MSI z390-a Pro, MSI Ventus RTX 3070 8Gb, Seasonic Platinum 750W,
Wallmounted, Display: MSI Optix MAG321cqr
Laptop: Acer Helios 300 (i7-10870H,RTX 3060 6Gb, 16Gb DDR4)

Permalänk
Avstängd

Jag tycker du låter lite negativ.
Jag har eller har haft delar från några av de leverantörer du räknar upp och har aldrig haft några problem. Kan det bero på något annat kanske just för att dina prylar inte funkar som de ska.

Som man brukar säga på en ny arbetsplats, vet man inte vem som är idioten inom en vecka så kan det mycket väl vara så att det är en själv😀

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Kan det bero på något annat kanske just för att dina prylar inte funkar som de ska.

SBS finns ju tyvärr i större utsträckning än man tror

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Jag avstår helst - nakenlekar med folk av samma kön, lek med fekalier och läsk med aspartam eller liknande sötningsmedel. Men 50:-är 50:-

Känns som det är mycket förutfattade/bestämda meningar från dig TS och mycket svart/vitt.
Nog kan man ogilla saker lite av principsak, men ibland finns det skäl att vara objektiv med tänker jag?
Corsair gör t.ex trevliga ram-minnen och en hel del vettiga nätagg.
Vad gäller grafikkort har ju en hel del av korten/drivrutinerna från lag röd problem just nu?

Saker förändras tänker jag.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av patteSatan:

Hej, jag undrar om det är fler än mig som på egen hand haft felaktiga produkter gång, på gång av olika märken?

Här kommer min lista på saker jag aldrig kommer ha att göra med någonsin, och om en kompis köper sagda saker, får han hitta en annan mekare.

1.Corsair, allt dom gör/gjort är skit.
2. EK, se ovan
3. Xfx
4. Intel, det bästa dom gjort är pentium pro, och det var lääääänge sedan.
5. Nvidia, TNT2 var ett bra kort, sen gick det utför.

Låter väldigt hatiskt. Jag har tillverkare jag inte gillar eller ens skulle köpa, men om en kompis har problem och behöver hjälp skulle jag inte vara den "douch" och säga åt denna å leta efter någon annan som kan hjälpa bara för att det är fel tillverkare på komponenterna.

Låter som en otroligt tråkig syn på saker och vardagen lär vara allt annat än munter...

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Avstängd

Jag har bara haft problem med corsairs hela katalog, minnen, nätagg, chassin, AIO-kylare, you name it.
Skickat tillbaka saker flera gånger, även tagit med mig 3 burkar till serviceställen dom, genom mail, rekommendrat, och det har varit samma svar jämt:
Det är fel på <insert corsair item>, be om en RMA, och det har jag gjort! 20 gånger typ. så corsair är skit.

Visa signatur

ASUS Prime B350 Plus, AMD Ryzen 5 1600X, Sapphire R9 390 8GB, 16GB Gskill Flare X 3200
Används för korsord online, och harpan.

Permalänk
Avstängd

@Bellerefon:
Nvidia har fler problem än AMD, bara det att AMD-ägare skriver om sina problem.
Säkerhetsbristerna i Nvidias drivrutiner verkar ju vara på samma nivå som Intels schweizerostar till processorer?

Visa signatur

ASUS Prime B350 Plus, AMD Ryzen 5 1600X, Sapphire R9 390 8GB, 16GB Gskill Flare X 3200
Används för korsord online, och harpan.

Permalänk
Skrivet av patteSatan:

@Bellerefon:
Nvidia har fler problem än AMD, bara det att AMD-ägare skriver om sina problem.
Säkerhetsbristerna i Nvidias drivrutiner verkar ju vara på samma nivå som Intels schweizerostar till processorer?

Och där blev det tydligt hur lite du verkligen vet.

Visa signatur

Main PC: I7-12700K, 32Gb Corsair Vengeance RGB DDR4 3200Mhz, MSI Z690 Pro DDR4, MSI SuprimX RTX 3080 10Gb,
Seasonic Focus 850W, Wallmounted, Display: Samsung Odyssey G5
Guest PC: I9-9900K, 32Gb Corsair LPX DDR4 3000Mhz, MSI z390-a Pro, MSI Ventus RTX 3070 8Gb, Seasonic Platinum 750W,
Wallmounted, Display: MSI Optix MAG321cqr
Laptop: Acer Helios 300 (i7-10870H,RTX 3060 6Gb, 16Gb DDR4)

Permalänk
Medlem

@patteSatan: Själv har jag kört olika typer av corsair-ram i samtliga byggen i drygt 8 år nu, och jag kör än idag en 850w corsair PSU som drivit allt från 780 SLI till 970n till 1080, aldrig haft ett enda problem. Idag driver den 3900x och 1080, bägge överklockade hur fint som helst, bara blåst ut PSUn då och då och hållt efter litegrann.
Körde även en H100-kylare från 2013-2020 som nyligen böts ut efter uppgradering till 3900x, hade inget att fästa kylaren med så fick bli en NH-D15 chromax istället.

Möss och tgb etc kan jag hålla med om att jag har mina tvivel angående och jag köper gärna andra märken, men minnen, psu och kylare har fungerat ypperligt för mig personligen i alla fall.

Edit: Har även två supergamla samsung SSDer i bygget än idag (840 evo) som hängt med sedan 2013(?) eller 2014. Fungerar fortfarande hur bra som helst, och kör även 970 evo m2 500gb som är betydligt nyare, fungerar utmärkt den med.

Visa signatur

ZOTAC 3080 Trinity OC | 5800x3d | 32GB B-die 3800mhz@CL14 | LG B1 77" OLED

Permalänk
Medlem

Bara Philips TV som upprepade gånger dött för mig. Men nu när det gått ett gäng år så är jag beredd att ge dem en chans till. Verkar jobbigt att lägga en massa energi på att hata märken på detta viset.

Permalänk
Medlem

Alla tillverkare har ju både bra och dåliga produkter, försöker hitta guldkornen när jag handlar. Skulle t.ex. aldrig köpa en Samsung-telefon då jag ogillar deras reklam i lurarna och det stökiga gränssnittet, men deras SSD:er tycker jag är vettiga.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Kass trådrubrik med konstiga utlägg...

Som jag ser det finns det bara tre alternativ:

Endera så snackar du bara massa bullshit som inte betyder någonting alls
Eller så har du haft totalt 100% maximal otur när du köpte din elektronik
Eller så har du köpt billigaste möjliga budget-produkt av specifik tillverkare

jag tror på en blandning av ovannämnda gissningar.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Jag har sällan haft trasiga prylar faktisk visst har saker gått sönder men då har det vart mitt fel. Men har väll haft något grafikort som blå skärmade kommer dock inte ihåg märket med qpad mk 50 fick jag ett doa på när jag handlade.

Jag försöker köpa saker som är bra byggda tex när det gäller ssd nätagg och sådant men samtidigt vill man ju ha prisvärda saker.

Nätagg har jag rekommenderat massor av corsair agg till folk inget har gått sönder eller krånglar men då har det varit dem som varit seasonic som oem och med det bästa kondensatorerna. Sitter fortfarande på ett Corsair vx 450w.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Det är kanske frustration som inlägget skrevs med. Enda jag själv har haft problem med är allt med Steelseries, köpt möss som inte funkade som de skulle. Köpte ett keyboard som började blinka och inte ta emot tryckningar efter nån månad. Köpte sedan deras uber headset 7H någonting, ena hörluren la av efter 3 dagar.

Vet å andra sidan att många gillar Steelseries, så jag förmodar att jag helt enklelt inte är kompatibel med dem.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Troll

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Bara Philips TV som upprepade gånger dött för mig. Men nu när det gått ett gäng år så är jag beredd att ge dem en chans till. Verkar jobbigt att lägga en massa energi på att hata märken på detta viset.

Dagens tv apparater är ju ofta väldigt billiga så det snålas ofta in på kodningar och sådant. Philips rör jag inte heller när det gäller tv varit mycket buggar på dem även om dem ofta brukar fungera till viss del vet flera där ljudet dött på. Samsung snålar in på kondensatorer lagat ett par själv så dem köper jag inte. Sony Panasonic tror jag är bra byggda min plasma från 2009 håller fortfarande. Lg verkar helt okej även om jag sett mindre bra kondensatorer på dessa men valet när jag köpte ny nu blev en lg oled mycket för den var billig och deras smart är väldigt bra dör den får man väl ta fram lödkolven å försöka fixa

Bara googla på samsung tv apparater eller bildskärmar så finns det en hel del å läsa jag stöttar inte såna bolag även om dem gör vissa ssd diskar som är riktigt bra.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Det är kanske frustration som inlägget skrevs med. Enda jag själv har haft problem med är allt med Steelseries, köpt möss som inte funkade som de skulle. Köpte ett keyboard som började blinka och inte ta emot tryckningar efter nån månad. Köpte sedan deras uber headset 7H någonting, ena hörluren la av efter 3 dagar.

Vet å andra sidan att många gillar Steelseries, så jag förmodar att jag helt enklelt inte är kompatibel med dem.

Steelseries har jag haft flera siberia väldigt sköna å sin tid väldigt bra lurar dock var väll inte bygg kvaliten den bästa men lurar å sånt som lossnade och öron puffar men var ju lätt å limma ditt å skruvar fast dem igen. Köpte deras artic pro betydligt bättre kvalite på dem men tyvär får jag inte miccen å fungera vet inte vad jag gör för fel kanske är trasig men känns konstigt tagit ner drivrutiner men den vägrar funka

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Fredagshumor kallas detta

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Moderator
Forumledare

@patteSatan: *gruppen i kör*: Hej Patrik

Då du inte behövde någon specifik support så flyttade jag tråden hit

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Gått på ölen tidigt denna fredag?

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Sötast
Skrivet av patteSatan:

Hej, jag undrar om det är fler än mig som på egen hand haft felaktiga produkter gång, på gång av olika märken?

Här kommer min lista på saker jag aldrig kommer ha att göra med någonsin, och om en kompis köper sagda saker, får han hitta en annan mekare.

1.Corsair, allt dom gör/gjort är skit.
2. EK, se ovan
3. Xfx
4. Intel, det bästa dom gjort är pentium pro, och det var lääääänge sedan.
5. Nvidia, TNT2 var ett bra kort, sen gick det utför.

Du behöver bli mer positiv i ditt liv och tänkande!

Tänk såhär istället:

Du är en pytteliten kund som dessa företagen aldrig någonsin ens märkt av existerar. Inget du säger eller gör kommer någonsin att ens märkas av dessa företagen, alltså är det helt i onödan. You're a ghost!

På tal om ämnet så oavsett vad du gör i ditt liv så kommer det aldrig göra någon skillnad på den stora skalan. Du är mindre än ett sandkorn på en pytteliten planet i ett universum större än vad vi någonsin kan förstå. Din tid på planeten går inte ens att mäta.

Great pick me up, ain't it? Enjoy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Du behöver bli mer positiv i ditt liv och tänkande!

Tänk såhär istället:

Du är en pytteliten kund som dessa företagen aldrig någonsin ens märkt av existerar. Inget du säger eller gör kommer någonsin att ens märkas av dessa företagen, alltså är det helt i onödan. You're a ghost!

På tal om ämnet så oavsett vad du gör i ditt liv så kommer det aldrig göra någon skillnad på den stora skalan. Du är mindre än ett sandkorn på en pytteliten planet i ett universum större än vad vi någonsin kan förstå. Din tid på planeten går inte ens att mäta.

Great pick me up, ain't it? Enjoy

Haha, tack för dödsångesten

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk

Kan inte påstå att jag haft några större problem med någon av dessa märken. I början kanske inte Ek var dom bästa, men nu har jag inga klagomål.
Intels produkter har jag aldrig haft problem med, det kan finnas synpunkter på dom som företag och deras utvecklingstakt, men produkterna i sig är det inget fel på.

Corsair har jag haft ett trasigt agg från, men den fick man igen på rma sen var det inge mer med det. Måndags exemplar händer. bara att byta och gå vidare i livet.

Nvidia är samma som intel, finns problem med dom som företag, men produkterna har jag aldrig haft problem med annat än egen idioti.

Visa signatur

Lian Li O11 XL | Asus Crosshair VII Dark Hero | AMD 5950x, Watercool IV Pro| 32gb G-skill trident-z neo @ 3600 Mhz | EVGA 3090 FTW3 Ultra | Seasonic Prime PX 1000 | Asus ROG Swift PG348q

Permalänk
Medlem
Skrivet av patteSatan:

Jag har bara haft problem med corsairs hela katalog, minnen, nätagg, chassin, AIO-kylare, you name it.
Skickat tillbaka saker flera gånger, även tagit med mig 3 burkar till serviceställen dom, genom mail, rekommendrat, och det har varit samma svar jämt:
Det är fel på <insert corsair item>, be om en RMA, och det har jag gjort! 20 gånger typ. så corsair är skit.

Förvisso upplever jag att kvaliteten på Corsairs produkter har försämrats genom åren. När det varit något har Corsair dock alltid haft en support i toppklass, från dörren till mitt 350D som var trasig till dammfiltret med brutna fästen har det alltid varit löst utan några större besvär. Låter som att du antingen överdriver eller haft otur.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Avstängd

Blockera Flashback och gå ut och sola med en kopp kaffe eller en bärs!

Hade ett par ramminnen från Corsair som ej funkade. Sånt är livet! / Anita Lindblom.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av patteSatan:

Hej, jag undrar om det är fler än mig som på egen hand haft felaktiga produkter gång, på gång av olika märken?

Varje företag kan göra misstag och släppa produkter som inte funkar.
Vissa märken är helt enkelt låg-kvalitetsmärken och då kan man inte ha för höga förväntningar och ta det för vad det är.

Vad som räknas mest tycker jag är vad de har för moral: att de är ärliga, hur de hanterar klagomål, och hur de hanterar kunder.
Det har funnits företag som skickat fel order till mig flera gånger, helt fel grejer eller missat något. Men så länge som de tar ansvar för misstagen och ersätter mig för det så är de OK med mig. Sen kanske jag drar mig för att handla deras varor igen om en likartad vara finns från ett annat märke, men annars skulle jag fortfarande köpa från dem om det behövs, och jag ser ingen anledning att hänga ut dem.

Jag brukar varna folk för Razer. De har inte rykte om jättehållbara möss, men det bryr jag mig inte om. Men att de försöker få gamer-kids att köra cryptominers åt dem — det är något som jag inte kan förlåta.
Jag handlar inte från butiker som använder Klarna som betallösning: jag ska inte behöva berätta varför man bör bojkotta dem för det borde du ha koll på själv. (annars finns Google)
Sen har jag sett någon butik som sålt elsparkcyklar som varit olagliga att framföra på svenska vägar, och valt att undvika den butiken.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Rekordmedlem

Jag undviker så gott det går ett antal företag för att de har låg affärsmoral och har behandlat kunder illa genom sin inställning i vissa frågor utan att deras produkter alltid nödvändigtvis är tekniskt dåliga.
På den listan finns några it relaterade hårdvaruföretag typ Apple, Sony, Intel, Nvidia och Canon.
Asus är en bubblare som är väldigt nära att hamna på listan bland bolag med "för tveksam" affärsmoral.
Sedan finns det ett gäng företag som tillverkar skit men har bra affärsmoral och de kan man ju fortsätta ha hopp för för de kan ju lyckas tillverka nått bra som är värt att skaffa som kund eftersom företagsledningen ändå verkar ta kunderna på allvar och inte enbart vara fokuserade på de som spelar på börsen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag undviker så gott det går ett antal företag för att de har låg affärsmoral och har behandlat kunder illa genom sin inställning i vissa frågor utan att deras produkter alltid nödvändigtvis är tekniskt dåliga.
På den listan finns några it relaterade hårdvaruföretag typ Apple, Sony, Intel, Nvidia och Canon.
Asus är en bubblare som är väldigt nära att hamna på listan bland bolag med "för tveksam" affärsmoral.
Sedan finns det ett gäng företag som tillverkar skit men har bra affärsmoral och de kan man ju fortsätta ha hopp för för de kan ju lyckas tillverka nått bra som är värt att skaffa som kund eftersom företagsledningen ändå verkar ta kunderna på allvar och inte enbart vara fokuserade på de som spelar på börsen.

Tycker det är en svår balansgång. Jag förstår moralkompassen ifråga, men varför ska jag avstå att köpa en bättre produkt för att företaget behandlar sin personal på ett sätt som inte anses bra?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless