Kryptobörs för nya kryptovalutor ?

Permalänk

Kryptobörs för nya kryptovalutor ?

Tjo,

Tänkte investera i lite helt nya kryptovlautor, men hittar ingen börs som har helt nya mynt. Har ni tips på någon börs som har helt nya mynt man kan investera i ?

/Force

Permalänk
Medlem

KuCoin är väl rätt kända för att plocka upp bottenskrapet innan de kommer in på större börser.. OT men gör du något annat om dagarna?

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Tradeogre är min favorit då de har ganska många privacy coins som respekterar folks privatliv.

Allmänt sett så har nya coins ofta dåligt med pengar betala för att lista sig på större börser så det är nog lättare att göra tvärtom, först söka upp kryptovalutor som verkar intressanta och sedan se var man kan handla dem. Troligtvis är det mindre och relativt okända börser som listar dessa tidigt. Jag skulle först installera en wallet i datorn för att snabbt kunna överföra till egen wallet efter inköp av coins. Små börser kan när som helst läggas ner (de kanske hackas eller ägarna rymmer med allt innehav) och då vill man inte förlora sin investering. Skräckexempel som Cryptopia har lärt mig göra så.

Köp inte några större mängder. Stor risk... Vill man vara ännu tidigare ute kan man försöka mina nya coins innan de ens blivit listade på någon börs.

Edit: Kucoin räknar jag som en större börs. Har de lyckats lista sig där har de nog funnits ett tag.

Permalänk
Skrivet av ronnylov:

Tradeogre är min favorit då de har ganska många privacy coins som respekterar folks privatliv.

Allmänt sett så har nya coins ofta dåligt med pengar betala för att lista sig på större börser så det är nog lättare att göra tvärtom, först söka upp kryptovalutor som verkar intressanta och sedan se var man kan handla dem. Troligtvis är det mindre och relativt okända börser som listar dessa tidigt. Jag skulle först installera en wallet i datorn för att snabbt kunna överföra till egen wallet efter inköp av coins. Små börser kan när som helst läggas ner (de kanske hackas eller ägarna rymmer med allt innehav) och då vill man inte förlora sin investering. Skräckexempel som Cryptopia har lärt mig göra så.

Köp inte några större mängder. Stor risk... Vill man vara ännu tidigare ute kan man försöka mina nya coins innan de ens blivit listade på någon börs.

Edit: Kucoin räknar jag som en större börs. Har de lyckats lista sig där har de nog funnits ett tag.

Tack för svaret, jo så är det nya coin är större en störst i risk så klart. Bara kul om det finns någon som listar nya coin än att köpa på olika hemsidor.

Permalänk
Medlem

Skulle du ha köpt och sålt på en sådan plattform, eller låt en kryptrobot göra det åt dig? Hittade följande länk för inte så länge sedan och tycker att det verkar som ett intressant koncept.

https://aksjebloggen.com/bitcoin-prime/

Några upplevelser kring detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av petjoh:

Skulle du ha köpt och sålt på en sådan plattform, eller låt en kryptrobot göra det åt dig? Hittade följande länk för inte så länge sedan och tycker att det verkar som ett intressant koncept.

https://aksjebloggen.com/bitcoin-prime/

Några upplevelser kring detta?

I så fall hade jag programmerat en egen robot. Växlingsfirmorna har API så det är inga konstigheter. Skulle aldrig lita på någon annans robot, de vill bara tjäna pengar på dig.

Permalänk
Skrivet av ronnylov:

I så fall hade jag programmerat en egen robot. Växlingsfirmorna har API så det är inga konstigheter. Skulle aldrig lita på någon annans robot, de vill bara tjäna pengar på dig.

Hmmm... programmera en robot är för avanc för mig. Tyvärr. Vad är det som är så bra att använda en robot ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Hmmm... programmera en robot är för avanc för mig. Tyvärr. Vad är det som är så bra att använda en robot ?

dom arbetar 24/7.. klagar inte på arbetstiderna, tar inga raster eller sover inte :), det är fördelarna med bottar

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

dom arbetar 24/7.. klagar inte på arbetstiderna, tar inga raster eller sover inte :), det är fördelarna med bottar

En sak är att de inte styrs av känslor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

En sak är att de inte styrs av känslor.

fan... glömde det viktigaste av allt :).. tack för du påpekade det :),

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk

För får det men fortfarande när vet en robot när det är rätt läge att sälja ? Vart får roboten sin info ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

För får det men fortfarande när vet en robot när det är rätt läge att sälja ? Vart får roboten sin info ?

Baserar besluten på historiska priser och / eller priser på andra exchanges.

Arbitrage görs lämpligast med bots, köp på exchange med lägre pris och sälj samtidigt på annan exchange med högre pris. Arbitrage-bots gör att priserna ligger på ungefär samma nivå överallt. Kanske någon dumpar massor av coins på en viss exchange och det blir en tillfällig dipp i priset just där. Snabbt utnyttjar bottarna detta och återställer prisskillnaden.

Jag kan inte detaljerna men matematiska algoritmer och sannolikhetslära gissar jag utnyttjas friskt. Kanske även AI. All data om pågående handel finns tillgängligt på kryptobörserna via API (Application Programming Interface). Så infon tas ju därifrån.

CCXT är ett exempel på programvarubibliotek man kan använda:
https://github.com/ccxt/ccxt

Hittade en artikel:
https://www.analyticsinsight.net/data-analytics-and-stock-tra...
Historiska data finns tillgängligt. Man lär upp algoritmen att generera vinst exempelvis med trading på kurshistorik från 2018 och testar hur algoritmen hade fungerat 2019. Låt den justera sig automatiskt för bästa resultat. Testa om den funkar även första halvåret 2020. Verkar det lovande så starta botten och låt den jobba andra halvåret 2020.

Problem uppstår om alla bottar samtidigt använder samma algoritmer. Om de samtidigt bestämmer sig att sälja blir det kursras. I och för sig kanske de som säljer bottarna kan säga titta de sålde när raset kom men egentligen var det de som orsakade raset...

Permalänk
Avstängd

Börsar är förlegade och det är alltid en delay innan nya kryptos dyker upp på dem. Istället ska du använda en decentraliserad platform, som Uniswap. Lär dig använda Uniswap så kommer du aldrig kolla bakåt igen.