The Witcher 3: Wild Hunt – den stora tråden

Skrivet av ASBR:

Jäklar så bra det blev plötsligt, från strax innan man ska lämna White Orchard!
Det är storyn som är det bästa känner jag - att vara ute och rida i skogen och döda stora pack med vargar däremellan känns lite halvsegt i jämförelse.

Men så är jag bara level 4 och har antagligen ingen större koll på något ännu
Annat än att jag stör mig på för dålig ambient occlusion - mycket som ser urvattnat ut liksom, där det borde finnas skuggdetaljer.
Men men, spelet har ju några år på nacken också, och ser väldigt bra ut på andra sätt istället så det får duga ändå

Dålig ambient occlusion osv kan du fixa med mods, reshade eller ENB.

Skrivet av napahlm:

"This is a must have for a The Witcher 3 fans"
Just nu tre stycken i lager hos webhallen och dessutom 1291 kr i rabatt om man är medlem (lvl 15 white).
https://www.scifishop.se/wp-content/uploads/2018/08/Witcher-3-Wild-Hunt-Staty-1-4-Geralt-of-Rivia-Skellige-Undvik-Armor.jpg

ooo vad jag skulle villja va 15 white just nu,,,,

Skrivet av napahlm:

En halvmeter hög Geralt i fet rustning.
Jo, priset är saftigt. Minst sagt. Men citatet jag skrev stod i deras beskrivning om produkten. Reagerade kanske mest för att dom hävdade att det var något för "alla" Witcher-fans.

Jag är en Witcher fan, men skulle aldrig betala 7720kr för en staty

Lite drygt att aldrig hitta upgrades till sina Witcher/Viper swords

Är level 10 nu, och ränner runt med ett level-1 svärd och ett level-2, samma jag haft de senaste 15 timmarna.
Rostiga skrotsvärd jag hittar nu har bättre damage

Jag tror att åtminstone det ena svärdet ger extra XP för att det är Witcher Gear, så vill gärna behålla det. Det andra heter Witcher's Silver Sword, men står ej att det är Witcher Gear, så jag vet ej om jag får XP av det eller ej men har behållit det också för säkerhets skull...

Men allra mest tröttsamt är kanske alla tiotals olika typer av stenar man hittar (runestones och glyphs), som ger nån ynka procent extra av det ena eller det andra.
Det enda man kan vara 100% säker på när man hittar ännu en sten, eller ännu ett diagram för att crafta en sådan sten, är att den är av kvalitet "lesser" och så jäkla värdelös att jag aldrig orkat equippa en ens (tänkte vänta 100 år på att hitta en som ger kanske 5% effekt istället, om en sådan någonsin dyker upp...).

Jaja, det var gnället, resten är ju super, grymt spel än så länge!

Solen och värmen kommer visst tillbaka nu, precis samtidigt som jag (som level 13, efter 42h) är redo att lämna Velen och åka till Novigrad.
Perfekt tajming för ett break alltså
Men fan så nyfiken man är

Skrivet av ASBR:

Solen och värmen kommer visst tillbaka nu, precis samtidigt som jag (som level 13, efter 42h) är redo att lämna Velen och åka till Novigrad.
Perfekt tajming för ett break alltså
Men fan så nyfiken man är

Fan är riktigt avundsjuk på dig. Vill oxå uppleva spelet på nytt igen