Det minsta mATX chassie som finns att tillgå

Permalänk
Inaktiv

Det minsta mATX chassie som finns att tillgå

Ska skruva ihop en burk åt mig själv som ska stå i köket i mathörnan, kravet är att den ska vara vit och så liten som det bara är möjligt och plats för en mATX bräda. och vara estetiskt snygg. Vill inte gå på itx då utbudet blir begränsat då.

Kollat på Meshify C och liknande men de är ju inte direkt små chassin.

Ideer?

Är öppen för att handla utanför Sveriges gränser om så behövs

Permalänk
Medlem

@anon910: Finns inte många vita. Går det bra med silver?
https://www.chieftec.eu/en/chassis/matx/uni-series/bs-10g.htm...

Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Inaktiv

Helst vitt men det där var ju jäkligt smidigt annars, hmmmm, ska kolla närmare på det iaf, tack

Permalänk
Medlem

@anon910: Jag såg någon göra en mod med mATX i ett Thermaltake Core V1 på youtube för ett tag sen, tyvärr hittar jag inte klippet nu. Dem finns i vitt, men kanske ändå lite för stora?

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Inaktiv

Skulle funka det med, menar du att de fick in ett mATX i den?

Permalänk
Inaktiv

hittade några klipp nu där de moddat miniitx till att passa ett mATX, lite pyssel men visst går det men jag tror jag föredrar ett färdigt, men det är inte lätt att hitta må jag säga och vitt är ju nästan omöjligt.

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om in win 301 finns även med usb c och rgb front lampa i form av 301C. Lite klurig att få tag på men finns på computersalg för 1450 vilket är rätt dyrt för den lådan men enda stället jag hittar. Jag fick tag i min begagnat. Lite begränsande byggmöjligheter men finns bra potential om man tänker till.
Den är 5 liter mer än mitt mITX och t.ex. Fractal Design nano S är större som också är mITX.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Raijintek Styx finns i vitt kanske går att få tag i någonstans?

Annars har jag några Lian-Li A01 silver om det skulle passa. Jag kan inte bedöma om de är snygga, men de är små.. (2l mindre än In Win 301 och Raijintek Styx) ... För små för höga grafikkort vilket är anledningen att jag inte använder dem :'(

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Det minsta mATX-chassi jag känner till är Sliger Cerberus. Finns i vitt också! Kostar en smula dock. Huruvida det är snyggt eller inte få du bedöma
Länk till europeiska distributören: https://www.density.sk/product/cerberus/#main-color

Permalänk
Inaktiv

Ush vad svårt det var, finns ju helt klart fler chassin att välja på till miniitx, om man ska gå på miniitx vad bör man tänka på då, går det att få till en Ryzen 3600 med ett hyggligt grafikkort, är det speciella nätagg osv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon910:

Ush vad svårt det var, finns ju helt klart fler chassin att välja på till miniitx, om man ska gå på miniitx vad bör man tänka på då, går det att få till en Ryzen 3600 med ett hyggligt grafikkort, är det speciella nätagg osv?

Du kan bygga 3950X och 2080ti med itx om du vill.
Det man får tänka på är att det inte finns fler pci-e platser, inte lika många s-ata/usb och bara två minnesplatser. Sen gäller det att ha koll på mått på chassi, grafikkort, ram-minnen och kylare så allt passar ihop.

Nätdel beror på chassiet, finns de som tar vanliga atx och en del som kräver sfx/sfx-l.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Inaktiv