Datorn hittar inte grafikkortet!

Permalänk

Datorn hittar inte grafikkortet!

Installerade en ny ssd(wd blue sn500) och installerade windows, samt återställde min bios. Den startar upp som vanligt men jag får bara bild på 1 utav mina 2 skärmar. När jag kollar på enhetshanteraren så hittar jag inte mitt grafikkort under bildskärmskort, jag ser dessutom gula trianglar på alla underkategorier till "andra enheter" i enhetshanteraren. Mitt grafikkort är inkopplat och fungerar sedan tidigare, när jag kopplar ut grafikkortet så får jag ingen bild även fast datorn använde integrerade grafiker, jag kan inte heller installera nvidia's kontrollpanel.
Hur ska jag få min dator hitta/känna igen mitt grafikkort?

*Så här ser min enhetshanterare ut*
file:///C:/Users/ruben/OneDrive/Bilder/Sk%C3%A4rmklipp.PNG

Permalänk
Hedersmedlem

Var den en M.2-disk du installerade bör du kolla om dess port kan påverka funktionen i dina PCIE-slottar. Det gör du i manualen för ditt moderkort.

Du kan inte länka till lokala filer på din dator, du måste ladda upp dem först på t.ex. Imgur och sedan skicka länken därifrån.

Permalänk

Det har jag gjort, moderkortet stödjer sata i ena porten och sata/pcie i den andra porten. jag har installerat ssd:n i porten som stödjer båda även fast ssd:n bara är sata. Jag tror man måste atälla in vilken typ av minne man har i biosen men har ingen aning hur

Permalänk
Hedersmedlem

@Sabelskold: Det var inte vad jag menade. Berätta vad du har för övriga komponenter så blir det lättare att försöka hjälpa dig.

Permalänk

Moderkort-Msi b450 gaming pro carbon ac
Processor-Amd ryzen 7 2700x
Ssd-wd sn500 (enda disken)

Grafikkortet bör väl fungera ändå även fast det inte är 16x?

Jag är lite av en nybörjare när det kommer till att felsöka på sin dator, är det någon som kan tänka sig vara i ett röst/videosamtal och hjälpa mig på så vis?