Permalänk
Medlem

2st Ubiquiti UniFi AP AC

Säljer två Ubiquiti UniFi AP AC i fint skick. Ingår fästen och skruv enligt bilder.
Dessa kräver Power over Ethernet, ingår ingen Power Injector.

Jag har tyvärr själv inte möjlighet att testa dem just nu. Skulle vet vara något problem är det självklart återköp som gäller.

Går att läsa om dem här: https://www.dustin.se/product/5010742502/unifi-ap-ac

Hade tänkt mig runt 500kr styck eller bud, svårt att värdera dessa då denna modellen inte säljs längre.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem

Intresserad av 1, återkommer när jag läst på lite om modellen i eftermiddag..

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Köper gärna båda för 1000kr+frakt.

/Mikael

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hoppas det är ok för TS men viktig info är att dessa inte går att köra med senaste versionen av UniFi Controllern (vill jag minnas)

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyL:

Hoppas det är ok för TS men viktig info är att dessa inte går att köra med senaste versionen av UniFi Controllern (vill jag minnas)

Tack, då avstår jag mitt bud då jag redan använder senaste controllern. /Mikael

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyL:

Hoppas det är ok för TS men viktig info är att dessa inte går att köra med senaste versionen av UniFi Controllern (vill jag minnas)

Ajdå, det hade jag faktiskt inte kolla på. Tack för upplysningen, betyder det att dem lämpas bäst för elskroten? Eller kan någon ha nytta av dem ändå?

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem

Fungerar säker med en äldre version av mjukvaran för någon som inte skall koppla in fler unifi produkter.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimmeh:

Ajdå, det hade jag faktiskt inte kolla på. Tack för upplysningen, betyder det att dem lämpas bäst för elskroten? Eller kan någon ha nytta av dem ändå?

Fungerar de utan kontrollen? Dvs direkt via datorn? Behöver bara en som AP då jg har en edgerouter x.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

@Kimmeh: Finns nog de som kör legacy nät som kan ha nytta av dem, så låt annonsen ligga. Detta är gen 1 och EOL. Sista controller var 5.6 och nu är vi uppe i 5.13.

https://community.ui.com/questions/Whats-happening-with-AC-Ge...

Borde gå att köra som stand alone AP men inte säker....

Permalänk
Medlem

Hade varit intressant om nån kan bekräfta om dessa går att konfigurera med appen och köra stand alone.

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk
Medlem

Har inte tillgång till PoE för tillfället så kan inte testa :(. Borde gå att läsa sig till någonstans tänker jag.

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem

Förlåt för att jag hijackar tråden, men behöver ställa denna fråga.

@FreddyL: Jag äger en AP Outdoor 2.4 GHz (N300) och ska utöka nätet med två accesspunkter. Vet du vilken version av controllern den stödjer, eller var jag kan läsa om det? Tänkte köpa AP AC Lite, men är de icke kompatibla?

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN

Permalänk
Medlem

@Casper: Så länge du stannar kvar på 5.6 skall det fungera. Men jag hade övervägt att byta ut din outdoor så du kan köra senaste version med säkerhetspatchar osv. Speciellt om du skall köpa nya Lite (gen 2)

Permalänk
Medlem

@FreddyL: Ok, tack, så att om jag förstår dig rätt är alla enheter bakåtkompatibla men nyare mjukvaruversioner skyfflar ut stöd för de äldre, och en mjukvaruuppdatering sker manuellt?

Att byta ut den är något jag får titta på i framtiden, men tack för rådgivningen. Nätverket finns i min sommarstuga mitt i ingenstans där jag tvivlar på att det finns folk som försöker knäcka det.

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN

Permalänk
Medlem

Jag blev själv "lurad" när jag köpte en sådan här för något år sedan. Jag antog att det var den vanliga runda varianten, men jag fick den övergivna kvadratiska som tydligen har samma namn (tack Ubiquiti). Tog mig en evighet att förstå varför den inte hittades av kontrollen, tills jag insåg att jag behövde köra en flera år gammal version av mjukvaran för att det skulle fungera.

Lägger ett bud på 100 kr + frakt om du ändå hade tänkt köra dem till skroten.

Permalänk
Medlem

@Casper: I regel får man förslaget att nedgradera fw på enheten om den har nyare fw än controllern. Men ser att Ubiquiti endast har fw filer ner till 5.10.17 på sin hemsida gällande Lite. Så för att vara på den säkra sidan skulle jag ställa frågan i UniFi tråden om någon på forumet kör Lite på 5.6

Permalänk
Medlem
Skrivet av TMG:

Jag blev själv "lurad" när jag köpte en sådan här för något år sedan. Jag antog att det var den vanliga runda varianten, men jag fick den övergivna kvadratiska som tydligen har samma namn (tack Ubiquiti). Tog mig en evighet att förstå varför den inte hittades av kontrollen, tills jag insåg att jag behövde köra en flera år gammal version av mjukvaran för att det skulle fungera.

Lägger ett bud på 100 kr + frakt om du ändå hade tänkt köra dem till skroten.

Noterat, låter annonsen ligga lite till så får vi se om någon mer är intresserad.

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimmeh:

Noterat, låter annonsen ligga lite till så får vi se om någon mer är intresserad.

Hur blir det?

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare