Vilken era vill ni helst se i ett nytt Total War spel?

Permalänk
Medlem

Vilken era vill ni helst se i ett nytt Total War spel?

Jag har spelat en hel del Rome II den senaste tiden och även om jag fortfarande tycker att det är roligt så skulle det vara trevligt med något lite nyare. Anledningen till att jag inte köpt något senare spel i serien är för att tidsperioderna och settingen inte har tilltalat mig. Jag ser att Warhammer II är på steams sommarrea just nu men jag känner mig lite tveksam till råttmänniskor och ödlemän även om spelet rent tekniskt säkert är jättebra.

Vad tycker ni om spelseriens släpp de senaste åren? Bör jag testa dem ändå?

Det skulle vara intressant och läsa vad folk helst vill se i ett nytt spel! Beskriv gärna önskad tidsperiod (eller fantasivärld) och en kort motivering.

För egen del så skulle jag vilja se ett Empire II. Dels för att tidsperioden är väldigt intressant och dels för att den gör sig väldigt bra i striderna. Jag gillade Fall of the Samurai väldigt mycket med musköter och kanoner. Striderna till havs känns också bäst under den här perioden.

Permalänk
Medlem

Empire 2 helt klart. Gillar både tidsepoken och enheterna från den tiden.

Permalänk
Avstängd

Varför inte lite cowboysare och indianer😀
Musköter, kanoner, revolvrar, bågar och spjut med en hel del hästar. Sjöstriderna skulle väl va mer eller mindre obefintliga. Ett par kanoter på en hjulångare blir inte mycke till strid😀

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Tycker att Warhammer 2 & Shogun 2 är de bästa Total war spelen.

Var lite skeptiskt till Warhammer eftersom jag aldrig varit insatt i världen, men spelet är faktiskt grymt, med mycket bra atmosfär. Även bra svårighetsgrad utan mods, vilket jag inte kan säga ofta. Bra strider och unika factions och startpositioner. Kräver nästan både Warhammer 1 & 2 för att få tillgång till deras Mortal Empire map.

Så en rekommendation från mig!

Rome 2 kan bli bra med mods som utökar svårighetsgraden, som Divide Et Impera. Annars är det tyvärr för lätt och stelt. Divide Et Impera ger även varje faction lite mer karaktär. Rekommenders!
Varning!!! Kommer bli svettigt 😂

Aldrig testat Three Kingdoms eller Thrones of Britannia.

Om jag skulle fått välja en ny serie, så skulle det nog landat på ett nytt Empire eller Medieval. Båda två med intressanta tidsperioder. (De tidigare versionerna behöver också en uppfräschning!)

Lord of the rings skulle ha varit nått unikt, men lycka till att få den licensen ☺️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Varför inte lite cowboysare och indianer😀
Musköter, kanoner, revolvrar, bågar och spjut med en hel del hästar. Sjöstriderna skulle väl va mer eller mindre obefintliga. Ett par kanoter på en hjulångare blir inte mycke till strid😀

AoE3-vibbar, hade varit kul!

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem

Vore coolt med ett Total War: World War II. Smaka bara på titeln liksom.

Tänk som en kombo av Axis & Allies och Total War.

Permalänk
Medlem

Om det är ett spel som redan är i serien så skulle jag säga empire 2,
Men ett spel som jag tror skulle kunna bli årets spel om det gjordes är total war game of thrones, kan inte fatta varför det inte gjorts ett sådant än

Permalänk
Medlem

Som ovan, alternativt ghengis khan eller tiden med japanska invasionen kanske.
Fanns tillräckligt med teknik för att göra lite intressanta fighter men också rätt trevlig epok till story med samurai och mongolerna som invaderar allt beroende på epoken man väljer.
Börjar de med Ghengis khan kan de även göra ett DLC med japanska invasionen av hans ättling Kublai Khan. (vilket de brukar tycka om.. DLC alltså).

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Runt 500 - 1000 är en period som kan vara intressant överlag tror jag, annars så finns det många epoker som skulle kunna vara intressanta men kanske bli för små i scope så varför inte ett som är mindre men innehåller flera olika separata epoker.

1500bc innan och fram till kollapsen. Ett med fokus på step nomaderna kanske. Pre-Columbus Central Amerika. Indien och eller Syd-Ost Asien.

Annars hade jag gärna sett ett som faktiskt bryter lite från serien bitvis och möjliggör övergångar mellan olika eror. Spela ett Rom, sedan lämnas världen över till AIn som simulerar något år hundrande eller två (grov abstrakt simulering och inte turn by turn) som ger en något annan värld anpassad för mekanikerna i ex Dark Age eran för att sedan vara samma sag till Mediveval -> Empire osv.

Striderna och grafiken är så bra i mitt tycke att trots att det går att göra mer skulle jag jätte gärna se ett komplett kitt som bara heter Total War: Humanity där det är sammanknutet på ett bra sätt. Vill man så blir det ju lite battle simulator av det också om man vill ploppa in spartaner mot samurajer eller karoliner osv.

Permalänk
Avstängd

Jag sitter ivrigt och väntar på Medieval 3! Vil ha det så gärna, väntat så många år nu..
Annars hade det vart intressant att Total war serien hade provat första eller andra världskriget eran.

Permalänk

Skulle vilja se något historiskt som inkluderar rejält med musköter, kanoner och krutrök.
Men om dom gör ett renodlat historiskt spel så tror jag det blir medieval 3 men misstänker vi inte ser något sådant för efter Total War: Warhammer III. gillar warhammer men tycker det är synd historiska titlar hamnat rejält på efterkälken, CA har inte släppt något gediget historiskt spel sen Napoleon.

Visa signatur

Defying the powers of the dark sea

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chibariku:

Empire 2 helt klart. Gillar både tidsepoken och enheterna från den tiden.

Detta, älskade Total War: Empire när det kom. Tycker spelet inte åldrats bra tekniskt, så hade gärna sett en färsk upplaga.

Andra epoker så länge man kan spela som Svensk. Annars mer Warhammer.

Permalänk

År 40000 i en annan galax eller hur det nu fungerar.

Visa signatur

2600x | Asus b450-e | 16GB Ram | 3060ti | 660p 1tb | CM 690 chassi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Detta, älskade Total War: Empire när det kom. Tycker spelet inte åldrats bra tekniskt, så hade gärna sett en färsk upplaga.

Andra epoker så länge man kan spela som Svensk. Annars mer Warhammer.

Nä jag har också provat det så här några (många) år senare och det känns ganska klumpigt jämfört med de nyare.

Permalänk
Medlem

Någon testat Troy ännu? Den är ju gratis på Epyc och jag har inget emot Epyc alls men ändå är jag inte ens sugen på testa det. Vet inte varför

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog vilja se ett nytt Medival 3: Total War. Medival var mitt första "riktiga" spel i TW serien jag spelade så är möjligen lite nostalgisk nu, men den epoken gillar jag starkt.

Men då jag älskar Total War: Warhammer 1 & 2 så kan jag ju inte missa denna:
"Total War: Age of Mythology"!

Permalänk
Hedersmedlem

Trettioåriga kriget. Luntlåsmusköter, pikar, kyrassiärrustingar och regalskeppet Vasa. Lejonet mot örnen.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Vill se rome total war 3 lätt ! Älskar det spelet och den tids epoken, DEI mod på rome är nice känns i stort sätt som helt nytt spel bara att det e samma grafik ;P

Permalänk
Medlem

Total War: US Civil War 1861-65 hade utan tvekan varit hjärnskrynklande!

Permalänk

Warhammer 40k, tycker det är mycket coolare universum än fantasy warhammer som de ju redan har. Annars vore väl kanske dags för en ny musköt-era totalwar? Man är ju lite partisk som svensk också så man kan leka G2A/KarlXII.

Permalänk
Skrivet av Hucke:

Jag skulle nog vilja se ett nytt Medival 3: Total War. Medival var mitt första "riktiga" spel i TW serien jag spelade så är möjligen lite nostalgisk nu, men den epoken gillar jag starkt.

Men då jag älskar Total War: Warhammer 1 & 2 så kan jag ju inte missa denna:
"Total War: Age of Mythology"!

Gillar den här mythology iden. Ancient eran är ju lite tråkig, med bara massa spjutgubbar, så släng in massa konstiga monster och gudar så blir det nog jävligt bra istället. De gjorde väl något "light" version av detta med troja spelet. Det är ju på nåt sätt intressantare med "riktiga" mytologiska varelser än moderna "påhittade" som warhammer, en helt annan mystik och tyngd i det.

Permalänk
Medlem

Warhammer 40k så klart!

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

För min del så var Empire en favorit, så Empire 2 skulle sitta fint. Sen så skulle det också vara intressant med lite modernare tider, men hela gameplayet är ju uppbyggt kring formationer, så jag tror att det blir lite svårt med WW1 eller WW2 då det blir skyttegravar och snabbare rörelser. Senaste perioden som skulle funka är väl slutet på 1800-talet, men spelmässigt är det ju samma som Empire.

Men 1800-talet skulle ju ha en del intressanta konflikter - USA mot Storbritannien, krimkriget, fransk-tyska kriget... och personligen skulle jag gilla att se finska kriget.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Warhammer 40k så klart!

Skulle vara kul, men på grund av hur 40k funkar så är det inte vidare passande för Total War. För mycket styrande av individuella enheter i jämförelse med regimenten.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Total War: Myrornas krig.

Låter kanske lite "enkelt" men jag kan tänka mig att det vore ett ganska intressant koncept.

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Medlem

Lord of the rings hade varit jäkligt kul att spela - Orcher, alver och människor!

Exempelvis en mod med slaget om helms klyfta.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Skulle vara kul, men på grund av hur 40k funkar så är det inte vidare passande för Total War. För mycket styrande av individuella enheter i jämförelse med regimenten.

Rycktena är redan ute om att det är på g.

De kunde anpassa för monster och hjältar, de kan nog anpassa för 40k, vore grymt😁

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Lord of the rings hade varit jäkligt kul att spela - Orcher, alver och människor!

Exempelvis en mod med slaget om helms klyfta.

Det finns en modd till Medieval II: Total War som heter Third Age: Total War, och som kan vara det du söker.

Kommer ihåg när jag spelade den modden första gången, som Rhûn.

När det kommer till historiska perioder så tycker jag att medeltiden är den era där Total War gör sig bäst. Föredrar den mer mörka, dystopiska atmosfären i första Medieval över uppföljarens muntrare atmosfär. Hade gärna sett en trea.

Edit: Mitt forumnick kommer från Third Age: Total War:

The Hasharii are an ancient order of Assassins, rumored to be created by The Dark Lord himself. They use only the most agile and stealthy of Harad’s tribesmen, and the training they go through is ruthless and very harsh. This turns them into fearless warriors able to blend in and hide in nearly every environment. On the battlefield they fight with short swords that are often poisoned and wear camouflaged leather armour.

Permalänk
Medlem

Warhammer 40k.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!