The Witcher 3: Wild Hunt – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASBR:

Jäklar så bra det blev plötsligt, från strax innan man ska lämna White Orchard!
Det är storyn som är det bästa känner jag - att vara ute och rida i skogen och döda stora pack med vargar däremellan känns lite halvsegt i jämförelse.

Men så är jag bara level 4 och har antagligen ingen större koll på något ännu
Annat än att jag stör mig på för dålig ambient occlusion - mycket som ser urvattnat ut liksom, där det borde finnas skuggdetaljer.
Men men, spelet har ju några år på nacken också, och ser väldigt bra ut på andra sätt istället så det får duga ändå

Dålig ambient occlusion osv kan du fixa med mods, reshade eller ENB.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

"This is a must have for a The Witcher 3 fans"
Just nu tre stycken i lager hos webhallen och dessutom 1291 kr i rabatt om man är medlem (lvl 15 white).
https://www.scifishop.se/wp-content/uploads/2018/08/Witcher-3-Wild-Hunt-Staty-1-4-Geralt-of-Rivia-Skellige-Undvik-Armor.jpg

ooo vad jag skulle villja va 15 white just nu,,,,

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

En halvmeter hög Geralt i fet rustning.
Jo, priset är saftigt. Minst sagt. Men citatet jag skrev stod i deras beskrivning om produkten. Reagerade kanske mest för att dom hävdade att det var något för "alla" Witcher-fans.

Jag är en Witcher fan, men skulle aldrig betala 7720kr för en staty

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Lite drygt att aldrig hitta upgrades till sina Witcher/Viper swords

Är level 10 nu, och ränner runt med ett level-1 svärd och ett level-2, samma jag haft de senaste 15 timmarna.
Rostiga skrotsvärd jag hittar nu har bättre damage

Jag tror att åtminstone det ena svärdet ger extra XP för att det är Witcher Gear, så vill gärna behålla det. Det andra heter Witcher's Silver Sword, men står ej att det är Witcher Gear, så jag vet ej om jag får XP av det eller ej men har behållit det också för säkerhets skull...

Men allra mest tröttsamt är kanske alla tiotals olika typer av stenar man hittar (runestones och glyphs), som ger nån ynka procent extra av det ena eller det andra.
Det enda man kan vara 100% säker på när man hittar ännu en sten, eller ännu ett diagram för att crafta en sådan sten, är att den är av kvalitet "lesser" och så jäkla värdelös att jag aldrig orkat equippa en ens (tänkte vänta 100 år på att hitta en som ger kanske 5% effekt istället, om en sådan någonsin dyker upp...).

Jaja, det var gnället, resten är ju super, grymt spel än så länge!

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Medlem

Solen och värmen kommer visst tillbaka nu, precis samtidigt som jag (som level 13, efter 42h) är redo att lämna Velen och åka till Novigrad.
Perfekt tajming för ett break alltså
Men fan så nyfiken man är

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASBR:

Solen och värmen kommer visst tillbaka nu, precis samtidigt som jag (som level 13, efter 42h) är redo att lämna Velen och åka till Novigrad.
Perfekt tajming för ett break alltså
Men fan så nyfiken man är

Fan är riktigt avundsjuk på dig. Vill oxå uppleva spelet på nytt igen

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Nyligen kommit till Skellige - vilket magiskt ställe!
Så sjukt vackert, och underbar musik.
Skönt slippa Novigrad, och den irriterande musiken därifrån

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Medlem

@ABSR Ja musiken i Skellige är verkligen bra. Framförallt låten nedan

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Har samlat på mig nu så jag har 21 abilitypoints att spendera
Har klarat mig bra utan dem, och varit lite osäker vad jag ska satsa på.
Men snart lär det väl bli att dunka in typ rubbet på Aard och Quen, och nåt mer kanske...

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Medlem

@ASBR: Tänk på att magin är den klenaste delen av witchers arsenal. Vet inte hur långt du kommit men alla potions och sådant blir helt sjukt kraftfulla, och med hjälp av ability points så kan man dricka flera samtidigt osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskebulle:

@ASBR: Tänk på att magin är den klenaste delen av witchers arsenal. Vet inte hur långt du kommit men alla potions och sådant blir helt sjukt kraftfulla, och med hjälp av ability points så kan man dricka flera samtidigt osv.

Ok, tack för tips
Är level 24 nu.
Tror inte jag lagt något på potions alls, så får väl dunka in lite där också...

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Medlem

@ASBR: Glöm inte att du kan köpa "Potion of Clearance" i Novigrad för 1000 guld som låter dig "re-speca". Så det är bara att laborera med olika färdigheter förutsatt att du har guld då.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

@maniac: Här haglar tipsen - det hade jag faktiskt missat!
Då behöver man inte vara lika nojig ju, ifall man verkligen skulle ångra något val man gjort

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk

Körde igenom det i våras och plockade upp det nu igen. Det här spelet är så grymt bra. Jag hoppas innerligt att CD Project Red skapar ytterligare en uppföljare någon gång.

Permalänk
Medlem

LV36 på min tredje rundan och ca 100h spelat.....
Kommer tillbaka till Witcher varje år känns det som för att uppleva miljöerna.
Men denna gången försöker jag få lite fler achivements och ska få "bad" ending 😎

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Skrivet av maniac:

@ASBR: Glöm inte att du kan köpa "Potion of Clearance" i Novigrad för 1000 guld som låter dig "re-speca". Så det är bara att laborera med olika färdigheter förutsatt att du har guld då.

What the fuck. Önskar jag visste om detta när jag spelade själv.

Permalänk
Medlem

Ev en gnutta spoilers, men hittar inga spoiler-tags så...
Aja, egentligen bara ett omdöme om uppdragen/banorna nära slutet...måste gnälla av mig känner jag!
.
.
.

Herregud vilka jävla skitbanor!!!
Inte långt kvar men tappar all lust att ens fortsätta.
Hur fan tänkte de egentligen?!?
Skulle det här vara roligt eller vad är tanken?
Jag som trodde en viss quest i en knepig trädgård med en lurvig huvudperson skulle vara spelets lågvattenmärke, men oj så fel jag hade

Dold text

EDIT: Kom på hur man gör taggarna

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Medlem

Jag får citera en av toppkommentarerna under en youtube-guide:

Citat:

Bless YouTubers who post guides for the crappy parts of the game

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Medlem

Nästan 110 timmar nu, i spelets egna tidtagning
Riktigt kul nu, de jävliga skräpbanorna är ett minne blott!
Känns skönt att man har två expansioner att hoppa in i när man är klar också, nu när jag nog är riktigt nära slutet
Verkar som bägge ska hålla samma klass som huvudspelet, så man lär nog inte bli besviken där...
Vilket mastodontspel, sjukt mycket värde för pengarna, även om jag råkade köpa det till fullpris någon vecka innan en rejäl rea :/

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASBR:

Nästan 110 timmar nu, i spelets egna tidtagning
Riktigt kul nu, de jävliga skräpbanorna är ett minne blott!
Känns skönt att man har två expansioner att hoppa in i när man är klar också, nu när jag nog är riktigt nära slutet
Verkar som bägge ska hålla samma klass som huvudspelet, så man lär nog inte bli besviken där...
Vilket mastodontspel, sjukt mycket värde för pengarna, även om jag råkade köpa det till fullpris någon vecka innan en rejäl rea :/

Tyckte Blood & Wine var nästan bättre än huvudspelet

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

112 timmar tog det mig att klara Wild Hunt.
Plus ett gäng timmar från när man dött och behövt köra om vissa partier.
Men då var det sjukt många frågetecken jag inte brydde mig om, tyckte inte det var så superkul att jaga alla dem, utan var mer ute efter story och quests.

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Medlem

@ASBR: Då får man önska dig god lycka till med expansionerna

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASBR:

112 timmar tog det mig att klara Wild Hunt.
Plus ett gäng timmar från när man dött och behövt köra om vissa partier.
Men då var det sjukt många frågetecken jag inte brydde mig om, tyckte inte det var så superkul att jaga alla dem, utan var mer ute efter story och quests.

Se till att börja med Hearts of Stone och avsluta med Blood & Wine.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Se till att börja med Hearts of Stone och avsluta med Blood & Wine.

Jag har koll, men tack ändå

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ASBR:

Jag har koll, men tack ändå

Är också igång med att köra om hela spelet då jag inte kom riktigt ända fram sist. Försöker ta de flesta frågetecknen också så är uppe i lvl 45 eller 46 just nu.
Har givetvis båda expansionerna.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Är också igång med att köra om hela spelet då jag inte kom riktigt ända fram sist. Försöker ta de flesta frågetecknen också så är uppe i lvl 45 eller 46 just nu.
Har givetvis båda expansionerna.

Aha kul

Oj det är högt!
Jag är level 35, och det verkar ju ganska lagom enligt rekommendationen för HoS.
XP minskar ju rejält om man är alldeles överlevlad, så jag vet inte om du får lite problem med det eller vad som händer?
Det var en av anledningarna att jag inte grindade så mycket i spelet, för jag ändå höll mig ändå i fas med main quest liksom.

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ASBR:

Aha kul

Oj det är högt!
Jag är level 35, och det verkar ju ganska lagom enligt rekommendationen för HoS.
XP minskar ju rejält om man är alldeles överlevlad, så jag vet inte om du får lite problem med det eller vad som händer?
Det var en av anledningarna att jag inte grindade så mycket i spelet, för jag ändå höll mig ändå i fas med main quest liksom.

Jo så är det ju men jag har många quest på gång nu som är runt lvl 40-45 så jag ligger lite högt. Får helt enkelt ta den smällen men som sagt så försöker jag plocka alla de rackarns frågetecknen också.
Mycke hugg och mos blir det😀

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Nu installerar jag TW3 än en gång.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk

Man blir ju lite frestad, med tanke på att det sent i höst är tre år sedan jag spelade igenom spelet. Hoppas bara att man får samma känsla som när spelet och hela Witcher-världen var ny för mig.

Men tid kanske man kommer att ha, varslad som man är.

Visa signatur

The Macintosh uses an experimental pointing device called a 'mouse'. There is no evidence that people want to use these things
John C Dvorak

Permalänk
Medlem

En uppgraderad version av Witcher 3 ska komma till next gen konsoler och PC
https://thewitcher.com/en/news/32792/the-witcher-3-wild-hunt-...