Tävling: Vem är den mest extrema gamern på SweClockers?

Permalänk
Melding Plague

Tävling: Vem är den mest extrema gamern på SweClockers?

Cooler Master lanserar ett nytt prispressat ITX-chassi och tävlar ut tre exemplar till SweClockers mest "extrema" medlemmar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

In b4 toalettriggar

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

In b4 toalettriggar

Kom och tänka på denna. 🤣🤣

Lagade bildlänk //Mod
Permalänk
Inaktiv

Sweclockers måste ha dom torraste och tråkigaste tävlingarna på internet...
(Och nej, jag deltar i stort sett aldrig på dessa)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Sweclockers måste ha dom torraste och tråkigaste tävlingarna på internet...
(Och nej, jag deltar i stort sett aldrig på dessa)

Är du säker på att det inte är du som är torr och tråkig?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av skewgen:

Är du säker på att det inte är du som är torr och tråkig?

Japp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Sweclockers måste ha dom torraste och tråkigaste tävlingarna på internet...
(Och nej, jag deltar i stort sett aldrig på dessa)

Bättre än alla dom när man ska skriva nån slogan iaf!

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bosse78:

Bättre än alla dom när man ska skriva nån slogan iaf!

Ja, dom är ännu värre.

Permalänk
Medlem

När jag flyttade till Stockholm från Gävle så hade jag dötid på ett par månader under sommaren där jag inte riktigt kunde söka ett stabilt jobb, så jag hjälpte ett äldre par med deras kringresande matvagn i södra Sverige (Skåne/Halland/Småland).

Under dötiden ville jag givetvis spela, då såg setupen ut så här.
Ny plats var tredje dag runtom i södra Sverige. Solbränna på köpet fast man gamer.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Detta är väl roligt? Att göra en sån här tävling här är väll ytterst lämpligt? Gaming, nörderi, datorprylar och humor är väl till stor del vad swec handlar om? 😄

Jag läser gärna något exempel på vad människorna som tycker detta är tråkigt tycker är en rolig tävling.

Permalänk

Intressant chassi, jag har varit inne på en ITX-build några månader nu. Bra storlek och bra initiala omdömen från t.ex. Optimum Tech. Får vi se ett test på Sweclockers?

Ska klura på ett bidrag!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

När jag flyttade till Stockholm från Gävle så hade jag dötid på ett par månader under sommaren där jag inte riktigt kunde söka ett stabilt jobb, så jag hjälpte ett äldre par med deras kringresande matvagn i södra Sverige (Skåne/Halland/Småland).

Under dötiden ville jag givetvis spela, då såg setupen ut så här.
Ny plats var tredje dag runtom i södra Sverige. Solbränna på köpet fast man gamer.

https://i.imgur.com/xlCufCJ.jpg

Lantmjölk på dunk, plastmöbler, placering som nästan kan anses som ett dike.

Ett praktexemplar! 😂 👏🏾

Permalänk
Medlem

Kan Cooler Master tänka sig att ge en NR200 till den som inte vill ha glas?

Permalänk
Medlem

Recension av Ali

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk

Race simulator i korrekt miljö!

När vi har med våran Drifting/racing simulator på eventen så passar vi ibland på att få den ultimata upplevelsen ute på banan vi besöker!

Här är vi ute på Rudskogen motorcenter i Norge under Gatebil Rudskogen!
(notera att vi även kör på samma bana i simulatorn vid detta tillfället)

//
Mårten Stångberg
Team Lovetap

Permalänk
Avstängd

Får man ha sammansatta bilder?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Meathim:

Får man ha sammansatta bilder?

Står inget om att man inte får ha det, så

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meathim:

Får man ha sammansatta bilder?

Skrivet av anon42512:

Står inget om att man inte får ha det, så

"knäpp en bild när du extrem-spelar"?

Permalänk
Medlem

Jeez, värre än Huawei's spioneri!

"Vi reserverar oss rättigheten att avslöja användarens identitet (och all övrig information vi har om användaren) om vi anser det vara befogat."

Vågar man vara med när man har sjuk humor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Sweclockers måste ha dom torraste och tråkigaste tävlingarna på internet...
(Och nej, jag deltar i stort sett aldrig på dessa)

Har aldrig sett en trevlig liten tävling man bara kan vara med i, de har alltid med något som kräver en veckas planering om man vill vinna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mstangberg:

När vi har med våran Drifting/racing simulator på eventen så passar vi ibland på att få den ultimata upplevelsen ute på banan vi besöker!

Här är vi ute på Rudskogen motorcenter i Norge under Gatebil Rudskogen!
(notera att vi även kör på samma bana i simulatorn vid detta tillfället)

https://scontent.fgse1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/67610310_2898764086807402_1808600261510299648_n.jpg?_nc_cat=108&_nc_sid=110474&_nc_ohc=Kx-Z5ftVgQUAX_NLrKO&_nc_ht=scontent.fgse1-1.fna&oh=3dee10c0ab31a6192d266e27abaf1380&oe=5F32F406

//
Mårten Stångberg
Team Lovetap

Såg nästan redigerat ut först, ballt!

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem

Wow.. en tävling där vi inte behöver sköta XXX's PR avdelnings jobb (kom på namn till en ny line-up till blablabla).... på SWEC?

Permalänk

Att ni inte släppte denna tävling i torsdags.. hade släpat med mig datorn till toppen av Kebnekaise när jag var där i lördags 🤣

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Meathim:

Får man ha sammansatta bilder?

Man får modifiera bilderna men det ska vara din dator på en fysisk plats som är grund till bilden.

La till detta förtydligande i tävlingen:
"(Observera att bilden alltså ska tas med datorn fysiskt på plats. Att bara redigera in en bild på din dator på en tokig bakgrund är inte ett giltigt bidrag. Därmed inte sagt att man inte får lägga till häftiga och moderna saker som lens flares eller text i comic sans et cetera.)"

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av anon42512:

Sweclockers måste ha dom torraste och tråkigaste tävlingarna på internet...
(Och nej, jag deltar i stort sett aldrig på dessa)

Har du (eller någon annan för den delen) förslag på tävlingsupplägg är vi idel öra!
Det är alltid lurigt att komma på upplägg, speciellt när man anordnat många tävlingar genom åren så fantasin börjar tryta.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

@Mstangberg: Trodde du redigerat bilden först faktiskt, snyggt!

Permalänk
Medlem

Jag kommer att tänka på han som silvertejpades upp i takbalken med denna tävlingen Roligt! Ska försöka klura ut något.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Skrivet av Bellerefon:

Såg nästan redigerat ut först, ballt!

Skrivet av sedde007:

@Mstangberg: Trodde du redigerat bilden först faktiskt, snyggt!

Hehe har faktiskt fått många som sagt detta, för att förtydliga att den är äkta så kika in denna videon från 5:08!
https://www.youtube.com/watch?v=RVRJbZZ23k4&t=335s

Hade gött!
Mårten

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mstangberg:

När vi har med våran Drifting/racing simulator på eventen så passar vi ibland på att få den ultimata upplevelsen ute på banan vi besöker!

This looks shopped I can tell from some of the pixels and from seeing quite a few shops in my time.

Men det ser sjukt skumt ut... inga skuggor någonstans? Ljuset stämmer inte heller. Men jag kan ha fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon52343:

This looks shopped I can tell from some of the pixels and from seeing quite a few shops in my time.

Men det ser sjukt skumt ut... inga skuggor någonstans? Ljuset stämmer inte heller. Men jag kan ha fel

https://youtu.be/RVRJbZZ23k4?t=309

korrekt tidsstämpel på videon som länkades ovan, ser onekligen ut som att det faktiskt skulle vara ett äkta foto

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com