Bilder på ditt senaste inköp (2020) [inga produktbilder]

Permalänk
Inaktiv

Nytt Kinabatteri till min trotjänare till skruvdragare (Makita):

Edit: F.ö. tyckte jag det blev ett riktigt bra foto!

Permalänk
Rekordmedlem

Myggnätet är nytt, första testet.

Är ett €10 Kinanät från Amazon och jag kan inte rekommendera att man har en vertikal öppning för det var verkligen bökigt att ta sig i och ur jämfört med dyrare nät som öppnar horisontellt, i övrigt fyller det sin funktion och håller insekterna borta.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Råkade bli ett impulsköp, Yunker 5/ AK-74 tillverkad av Izhmash i Ryssland(samma företag som tillverkar Kalashnikov, delar 93% av delarna med en äkta AK) Skjuter 6mm BB-kulor, finns även en version som skjuter luftgevärskulor. Den verkar betydligt vanligare för denna version går knappt att hitta info om. Manualen som följde med vara bara på Ryska/kyrilliska

Permalänk
Medlem

En begagnad elcykel av ett märke jag aldrig tidigare hört talas om. Impulsköp till rätt pris!

Visa signatur

CPU: i5 9600K GPU: Asus GTX 1080 Ti MB: Asus Prime Z390-A RAM: Corsair Vengeance LPX 32GB 3000MHz SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB Chassi: Fractal Design Define 7 Compact PSU: Seasonic Focus GX 750 CPU kylare: Noctua NH-D15 Ljudkort: Sound Blaster Z Skärm: LG 27GL83A
Laptop: Lenovo Thinkpad L380 CPU: i5 8250U RAM: 16GB SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB

Permalänk
Medlem

Lite nya POP till hyllan.
Stora "the child" ska jag ha på ena högtalaren så huvudet "bobbar" till ljudet"
Den är 25cm hög btw.

Se nedan för lite storleksjämförelse mot vanliga.

Dold text
Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

Äntligen har det nya grafikkortet kommit! Blev ett Sapphire RX5600XT. Kan äntligen spela mina spel med maxinställningar i 1080p.
https://www.forumbilder.com/i/rXVN
https://www.forumbilder.com/i/rXVh

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Xiaomi Mi Note 10 😎

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

HX Action cam får agera labbråtta

för en lins

"Can't link" eller vad man skall kalla den. 1080p30/720p60 uvc capture card

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

@Fenix:
Vad är det för lins som du har installerat på action kameran?

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zuru1:

@Fenix:
Vad är det för lins som du har installerat på action kameran?

M12 "CCTV lens"

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Det blev en uppgradering av den sex år gamla datorn.
Tyckte det var på tiden.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem

resultat och exempelklipp på före/efter för oss nyfikna! Roligt projekt

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Jaja, håna mig då!! 1-2% prestandalyft för 700kr jämfört med X, men det blir min första Amd sen Athlon64 x2 4600+ på en DFI Lanparty bräda, så lite kärlek kan jag väl få ändå?! (snälla)

Kuriosa Athlon64:an köpte jag 2007 för 1.195kr, så tydligen var det bättre förr!

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

resultat och exempelklipp på före/efter för oss nyfikna! Roligt projekt

glömde ta det med gamla linsen men kan montera tillbaks. Skall göra en linsmodd på en Sony HDR AS20 oxå.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Blev lite nya delar, Kraken X63 fick tyvärr åka på reklamation då pumpen lät illa.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Shiftypants:

Köpte ett USB capture card. En "Cam Link"-kopia. Ca €30 med frakt från tyska Amazon. Inte hunnit testa ännu men ska leka med den imorgon om jag hinner. Verkar lovande om man frågar EposVox.

https://i.imgur.com/XMAI7Fg.jpg

Länk till amazon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

Byggde hemmagym i höstas, vilket sammanföll bra med Coronan. Kompletterade nu med en curlstång med vridbara handtag genom kullager. Hunnit med ett pass nu o jäklar va gött att kunna ställa dem precis som jag vill. Öppnar upp för otroligt många övningar och lika många variationer av respektive övning. Funkar med både skivor o kabelmaskinen. Grymt snygg tycker jag den är också
https://www.bildtagg.se/file/43y3hpf8699il2hh2cvnddl.jpg

Var köpte du den pärlan? 😄

Visa signatur

Fia med knuff är det ursprunget till Dota 2.

Permalänk
Medlem

@Zachtionman: Vilken grej! =D

Permalänk
Medlem

UPS dök upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PixelBritta:

Var köpte du den pärlan? 😄

Den är från Gymkompaniet https://gymkompaniet.se/supra-curlstang-recoil
Märket är Recoil, svenskt märke tror jag. Mycket fin kvalitet på både denna stång och även deras andra produkter. I dyraste laget, dubbla priset mot en "vanlig" curlstång men samtidigt så mycket bättre. Mycket nöjd efter ytterligare några pass

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Blev ett roligt köpt till mitt PSP, tråkiga är att jag aldrig köpte spelen när dom kom ut men går ju att spela båda nu on the go eller hemma.

Permalänk
Medlem

Logitech K580. Sjukt smidigt och litet, men inte för litet, samt har numpad. Gör sig bra vid mitt lite mindre skrivbord på kontoret, samt är nice när man kopplar in telefonen via Samsung Dex mot tvn eller för all del laptopen mot tvn då jag och barnen spelar bilspel.

Flerkanaligt med unifying receiver samt extra bluetoothkanal.
Gillar. Matchar bra med musen också (M720).

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Medlem

Slog till med en robotdammsugare, Xiaomi Roborock S6. Haft den ungefär 2 veckor nu, har varit helt underbart måste jag säga. Har tidigare varit sjukt skeptisk till sånt här. Men man ser verkligen när den städat och det sparar så mycket tid, speciellt när man har barn som ofta drar in grus/sand och smular här och där. Man behöver preppa en del för att få bästa resultat, så jag brukar ta bort mattor och ställa upp stolar på borden.

Barnen tycker att den är jätterolig också, så det är ett plus! 😁

Permalänk
Medlem

Senaste köpet, en HD Road Glide Special -19. Underbar att spendera sin sommar på

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk
Inaktiv

Nu blir det annat ljud i skällan (mer specifikt: stereo):

Permalänk

Fick dessa för några dagar sen, hade tänkt sälja dem (bundlade med Xperia 1 II) men de är så jävla bra att jag behåller dem. Lever verkligen upp till hypen måste jag säga.

Visa signatur

RTX 3090 Strix OC • 9900KS • Z390 Aorus Xtreme • Trident Z Royal 32GB 3200MHz CL14 • Kraken Z73 • 9x120mm Noctua • Corsair AX1000 Titanium • Samsung 980 PRO 2 TB • Samsung 970 EVO 500GB + 1TB • Lian Li PC-O11 PCMR Limited Edition

Asus 27" OLED 240 Hz • LG 38GL950G (3840x1600) • Audeze Mobius • Keychron K6 • Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

En begagnad Lenovo m93p tiny från Inrego. Ca 1100 kr för en smidig burk med en i5 4570t, 8 GB ram, 500 GB HDD (lätt att byta till ssd). Väldigt prisvärt tycker jag med tanke på att en Nuc med motsvarande prestanda säkert skulle gå loss på över 3000kr.

Prisvärd burk att ha som server eller för enklare kontorsbruk. Tyvärr verkar Inrego slarviga för datorn var fortfarande dammig inuti, och det fanns lim-rester och fingeravtryck på utsidan, DC-kontakten såg ut som att ha dragits en mil över ett smutsigt kontorsgolv, helt brun och skitig. Kommer undvika Inrego hädanefter.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Lite snacks

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaibuf:

Slog till med en robotdammsugare, Xiaomi Roborock S6. Haft den ungefär 2 veckor nu, har varit helt underbart måste jag säga. Har tidigare varit sjukt skeptisk till sånt här. Men man ser verkligen när den städat och det sparar så mycket tid, speciellt när man har barn som ofta drar in grus/sand och smular här och där. Man behöver preppa en del för att få bästa resultat, så jag brukar ta bort mattor och ställa upp stolar på borden.

Barnen tycker att den är jätterolig också, så det är ett plus! 😁

https://i.imgur.com/VeXzgOX.jpg

mattor klarar den, däremot är fransarna ett problem om de har sådana. tjejen löste det genom att klippa av alla fransar. små lätta mattor kan den fastna i så större massiva mattor gillar den och den har även ett läge där den suger hårdare när den känner att det är en matta den åker på.
min åker in mellan stolarna och navigerar noggrant runt alla stolar under köksbordet.

det enda min brukar fastna i är om någon lagt en strumpa på golvet eller någon sladd ligger och skräpar annars klarar den det mesta faktiskt.

användkart funktionen om du inte redan gör det då kan du göra NOGO-zoner och "avspärrningsband". min skippar ett rum, katternas vattenskålar och katternas "klätterträd".

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Skrivet av Jefe:

Det blev en uppgradering av den sex år gamla datorn.
Tyckte det var på tiden.

https://i.imgur.com/k2VNI11.jpg

Fin kylare d där