Mythbusters-profilen Grant Imahara har gått ur tiden

Permalänk
Melding Plague

Mythbusters-profilen Grant Imahara har gått ur tiden

Grant Imahara är känd från TV-programmen Mythbusters och The White Rabbit Project. Han blev 49 år gammal.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Damn så ung, tragiskt! Han var en stor anledning till att jag följde mythbusters såpass länge. Lite av en idol för mig när jag var yngre.

Han hade ju drömjobbet för vilken nörd som helst. Få leka med massor med nördiga saker och få betalt för det, vilken dröm. Att han dessutom var fantastiskt smart, rolig och en bra ingenjör gjorde inte idolvärdet mindre.

RIP

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Riktigt tråkigt detta! Mythbusters är ett TV-program som jag ofta såg på direkt efter frukosten när jag var på helg- samt sommarlovskollo medans man väntade på att alla skulle vakna o så.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Lego Master

Trodde faktiskt inte han var så gammal som 49. Där ser man.
Tråkigt oavsett, verkade vara en bra kille och uppskattade hans bidrag i Mythbustersfamiljen.

Ett starkt minne jag har av Mythbusters (kanske inte av Grant personligen, men..) var när jag och farsan var i Filippinerna och drog igång TVn på hotellrummet utan nån rimlig förhoppning att hitta nånting vettigt alls, så låg Mythbusters bara där och mös. Det blev ett stående inslag på kvällarna innan vi la oss. Kändes lite som hemma fast borta.

<3

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

Oj så tragiskt tidigt.

Han var ju kul och smart i MB.

Visa signatur

Dator | Skärm

Permalänk
Medlem

Riktigt, riktigt tråkigt. Grant är verkligen någon som präglat mina ungdomsår med sitt medverkande i Mythbusters, och han har lämnat oss alldeles för tidigt. Han verkade verkligen vara en sympatisk och härlig människa.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Hedersmedlem

Saknar ord för hur någon så ung bara kan dö plötsligt på det sättet. Han kommer kommas ihåg och saknas av mig i alla fall. Många minnen av Mythbusters.

Permalänk
Medlem


Mycket tråkigt!

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Hedersmedlem

Väldigt tråkigt att han gått bort.

Har tillbringat många timmar framför tvn och Mythbusters. Underhållande och lärorikt på en gång.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

RIP.
Verkade vara en sjysst kille och en bra programledare. Tragiskt att dö så pass ung och så oväntat.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Väldigt tråkigt
Har blivit en hel del timmar med Mythbuster.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Fan va tragiskt.
Gillade han mest i mythbusters utan tvekan, många timmar man spenderat med det.

Permalänk
Medlem

En enorm tragedi. Grant har alltid varit en inspiration till mig och mina vänner. Må han vila i frid.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

otroligt tråkigt, han var en väldigt genuin, underhållande och smart man

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022

R.I.P Grant!

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D | MSI B350 TOMAHAWK | AMD Ryzen 5700x | Asus Radeon R9 290X 4GB DirectCU II |Asus Xonar Essence STX |Onkyo TX-8030 |Canton Plus-C, Plus-S | G.SKILL Ripjaws 16 Gb 3600 MHz | Force MP510 1Tb | EVGA Supernova G3 750w PSU | ASUS ROG Gladius III | Logitech Illuminated keyboard | 25" Dell Ultrasharp U2515H /\/\

Permalänk
Medlem

Alla goda och intressanta personer dör det här året. För jävligt...

Permalänk
Avstängd

Tråkigt när en så ung och begåvad person faller ifrån på tok för tidigt. Har sett en hel del på MB då det är perfekt slötittarprogram.
RIP.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Sötast

Tråkigt Han har alltid gjort mig glad när jag sett honom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Trodde faktiskt inte han var så gammal som 49. Där ser man.
Tråkigt oavsett, verkade vara en bra kille och uppskattade hans bidrag i Mythbustersfamiljen.

Ett starkt minne jag har av Mythbusters (kanske inte av Grant personligen, men..) var när jag och farsan var i Filippinerna och drog igång TVn på hotellrummet utan nån rimlig förhoppning att hitta nånting vettigt alls, så låg Mythbusters bara där och mös. Det blev ett stående inslag på kvällarna innan vi la oss. Kändes lite som hemma fast borta.

<3

Tills man inser att det är 15 år sedan han var med i första avsnittet av Mythbusters. Och hann med 9 år på Industrial Light and Magic före det.

Permalänk
Medlem

Har flera bekanta som drabbats av hjärnblödning men klarat sig med nöd och näppe och blivit bra återställda.

Det är inte så ovanligt men det kan gå otäckt fort. 😬

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Avstängd

Jag fick en klump i magen när jag läste om detta i morse när jag vaknade och bara svepade igenom nyhetsflödet i Chrome-appen på mobilen.

Tragedin skall ha orsakats av artärbråck i hjärnan vilket tyvärr kan vara genetiskt ärvt. För övrigt såg han ut att ha en helt OK fysisk hälsa.

Vila i frid & tack för alla underbara timmar i Mythbusters! <3

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Trist, såg på Mythbusters repriser typ varje morgon till frukosten när jag var liten.

Permalänk
Inaktiv

Favoritprogrammet när jag (för en halv evighet sedan) kom hem från skolan under högstadie och gymnasie tiden!
Grant är en riktig legend och #MythConfirmed

Permalänk
Medlem

Det är väl andra medlemmen som dött hastigt?

Jessie (tidig medlem) gick väl bort hastigt i en fordonsrelaterad olycka?

De överlevde många stollerier under Mythbusters iaf.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Avstängd

Han var ju lite känd för att gilla att luta/sniffa på saker, kanske det som har bedragit tills hans död.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Expertgissare

Vilket himla skitår...
Många minnen från allt han gjorde i Mythbusters tillsammans med valrossen, clownen och de andra.
Hoppas det gick fort och smärtfritt, vila i frid. Kommer vara saknad av många

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaff:

Det är väl andra medlemmen som dött hastigt?

Jessie (tidig medlem) gick väl bort hastigt i en fordonsrelaterad olycka?

De överlevde många stollerier under Mythbusters iaf.

Jo Jessi körde ju snabba bilar så där levde hon farligt, så hon körde ju tragiskt nog ihjäl sig.

Klump i magen sa någon, den känslan fick jag också. RIP Grant!

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

RIP.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Fan, det här var riktigt ledsamt att läsa - MB var verkligen en riktig hörnsten i ens underhållning rätt många år, och det är utan tvekan ordentligt med inspiration och glädje de spridit. Inte minst Grant, som alltid verkade genuint intresserad, kompetent och förbaskat vänlig.

Vet att jag såg flera av hans entusiastiska inlägg på Twitter om uppskjutningen av SpaceX DM-2, tragiskt att han aldrig fick se dem komma tillbaka hem igen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En stor förlust för kreativiteten.