Oneplus satsar på äkta trådlöst ljud med hörlurarna Buds

Permalänk
Melding Plague

Oneplus satsar på äkta trådlöst ljud med hörlurarna Buds

Företagets kommande Buds-hörlurar blir helt sladdbefriade och avtäcks i sin helhet tillsammans med telefonen Oneplus Nord.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

PR maskinen går på högvarv hos Oneplus!

Permalänk
Medlem

Lär ju vara rebrandade Vivo TWS.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Baxtex: Verkligen, det är hysteriskt tydligt att de vill skapa hype genom att smyga ut munsbitar av info. Men det här bör väl vara det sista inför det faktiska avtäckandet nästa vecka (hoppas jag).

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@Baxtex: Verkligen, det är hysteriskt tydligt att de vill skapa hype genom att smyga ut munsbitar av info. Men det här bör väl vara det sista inför det faktiska avtäckandet nästa vecka (hoppas jag).

Oneplus produkter är ju sällan (aldrig) något revolutionerande utan det är bara bra branding och marknadsföring av några månader gamla Oppo/Vivo-produkter.

Gäspar varje gång åt Oneplus hype-skapande. Vad som är mer intressant än detta är att Oppo ska introducera 125 W snabbladdning den 15 juli. Då vet vi vad Oneplus 9 kommer erbjuda för snabbladdningsteknik 0-100% på 15 minuter. https://www.gsmarena.com/oppo_will_introduce_125w_fastchargin...

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Tröttsamt att announca ett announcement.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Tröttsamt att announca ett announcement.

ja oneplus är verkligen tröttsamma nu med sitt jippo...

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Bakgrund: Absolut, bra snabbladdning i produkter är intressant, men nya Oneplus-produkter är ju intressant för den målgruppen som uppskattar deras produkter och hur de fungerar ihop, oavsett vilka andra produkter de bygger på.

Jag skulle exempelvis välja en Oneplus-telefon före Oppo eller Vivo, helt enkelt för att jag uppskattar Oxygen OS betydligt mer än de andra Android-varianterna. Hade jag köpt ny telefon nu hade valet legat mellan Oneplus, Sony Xperia 1 II och kommande Iphone 12, och att Oneplus är med i uppställningen är till 90% på grund av mjukvaran.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Inaktiv

Så vackert.

Permalänk
Medlem

Gillar inte kamera ö på telefonerna, har en 7T Pro just nu som jag är nöjd med

Visa signatur

i7 10700K / EVGA 2070 / Z490-I / 16GB 3600mhz / 1.5TB NVMe / SF750 / Lian Li TU150 / Custom Loop / Ducky One 2

Permalänk
Medlem

@Bakgrund: Så, utanför spec. för USB PD? Nåt eget påhitt igen?

Permalänk
Medlem

För att bryta av trådens negativa aura så måste jag hylla Oneplus för deras Oneplus Bullets Wireless 2, stört prisvärda lurar!

Permalänk
Medlem

Jag förstår verkligen inte syftet med "True wireless"-hörlurar. Jag hade verkligen avskytt dem och tvingats köpa nya hela tiden för att jag bara hade haft vänster kvar. Jag ser bara nackdelar. Kul för dem som gillar det, men "true wireless"-lurar råder det ju knappast brist på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Jag förstår verkligen inte syftet med "True wireless"-hörlurar. Jag hade verkligen avskytt dem och tvingats köpa nya hela tiden för att jag bara hade haft vänster kvar. Jag ser bara nackdelar. Kul för dem som gillar det, men "true wireless"-lurar råder det ju knappast brist på.

Varför skulle du bara ha vänster lur kvar? Mina Jabra Elite 65T Active är ett av mina bästa prylköp någonsin. Skönt att bara peta in dem i öronen och slippa sladden emellan.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Jag förstår verkligen inte syftet med "True wireless"-hörlurar. Jag hade verkligen avskytt dem och tvingats köpa nya hela tiden för att jag bara hade haft vänster kvar. Jag ser bara nackdelar. Kul för dem som gillar det, men "true wireless"-lurar råder det ju knappast brist på.

Har du ens testat att använda true-wireless innan du format din starka åsikt?

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Varför skulle du bara ha vänster lur kvar? Mina Jabra Elite 65T Active är ett av mina bästa prylköp någonsin. Skönt att bara peta in dem i öronen och slippa sladden emellan.

Precis det handlar bara om att slippa sladden emellan, ingen annat, ljudet är inte bättre! Men jag förstår varför man vill slippa sladden då den kan vara irriterande.

Själv föredrar jag min enkla Roxcore som man kopplar valfria in-ear lurar till, den klarar fortfarande över 8h ljud kör mycket ljudböcker när jag jobbar.

Ser exakt ut som den här!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Oneplus produkter är ju sällan (aldrig) något revolutionerande utan det är bara bra branding och marknadsföring av några månader gamla Oppo/Vivo-produkter.

Gäspar varje gång åt Oneplus hype-skapande. Vad som är mer intressant än detta är att Oppo ska introducera 125 W snabbladdning den 15 juli. Då vet vi vad Oneplus 9 kommer erbjuda för snabbladdningsteknik 0-100% på 15 minuter. https://www.gsmarena.com/oppo_will_introduce_125w_fastchargin...

Vet inte om det låter så bra. Vilken spänning kommer det köra på, 20 Volt?

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem

Vettiga trådlösa lurar borde ingå till alla telefoner där tillverkaren envisats med att ta bort 3.5mm jack. Tycker dock fortfarande inte att det är ett bra alternativ, bara ännu en sak som batteriet tar slut på...

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Inaktiv

@firstofmay:

Håller med fullständigt! Ha med 3.5 mm jacket, men dölj den så kan de som inte använda den täppa till skiten bara!

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Varför skulle du bara ha vänster lur kvar? Mina Jabra Elite 65T Active är ett av mina bästa prylköp någonsin. Skönt att bara peta in dem i öronen och slippa sladden emellan.

För att höger ramlar ur. För att höger försvinner. De sitter inte ihop, liksom. Varför vill du slippa sladden emellan?

Skrivet av Vinolik:

Har du ens testat att använda true-wireless innan du format din starka åsikt?

Vad exakt är min starka åsikt i meddelandet du citerar? Att det finns en massa ”true wireless” att välja på redan?
Jag är autistisk och har ett ganska bra grepp om vad jag tycker om och inte utan att behöva testa saker. Men ja, det har jag. Det finns ingenting där som jag gillar över traditionella hörlurar eller trådlösa hörlurar. Vikten är annorlunda, batteritiden är sämre, de sitter inte ihop, priset är högre.
Du får jättegärna fortsätta att vara icke-konstruktiv i dina svar, men det hade varit fint om du hade istället hade lyft några eventuella fördelar.

Permalänk
Medlem

Var försäljare i +6 år och sysslade med allehanda teknikreperationer och test av lurar. Jag kan intyga att dessa små trådlösa pluppar har skitdålig batteritid, högt pris, design som gör att de faller ur öronen samt är lätta att tappa bort. Vår nuvarande batteriteknologi är den värsta aspekten, sliter fruktansvärt på miljön och ändå får vi bara driftid på futtiga timmar. Det krävs något revolutionerande för att göra trådlöst "på riktigt", där något har en livslängd på veckor, månader eller år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Jag kan intyga att dessa små trådlösa pluppar har skitdålig batteritid, högt pris, design som gör att de faller ur öronen samt är lätta att tappa bort. Vår nuvarande batteriteknologi är den värsta aspekten, sliter fruktansvärt på miljön och ändå får vi bara driftid på futtiga timmar.

Beror väl på modell? Mina Jabra Elite Active 65T sitter riktigt bra i mina öron och har ingen tendens att ramla ur. Batteritiden i realiteten ligger på ca 4h + ca 8h extra laddning i fodralet. Räcker ypperligt för mitt syfte och jag laddar 1-2 gånger i veckan. Hade mitt behov varit att kunna använda dem 8-10h i sträck hade jag givetvis tittat på andra lurar. Priset? Ca 1300 kr när jag köpte dem för knappt ett år sedan på en kampanj. Helt ok sett till smidigheten när det gäller hantering och nyttan de gett mig. Batteri och miljö? Ja, det är komplicerat men dessa lurar har förhållandevis litet batteri sett till den uppsjö batteridrivna produkter som finns.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

För att höger ramlar ur. För att höger försvinner. De sitter inte ihop, liksom. Varför vill du slippa sladden emellan?

Funderade mest på varför just höger lur skulle ramla ur och försvinna. Sannolikheten är väl lika stor för vänster lur..?
Varför jag vill slippa sladden? För att den är i vägen? Trasslar? Mina Jabra kan jag enkelt plocka ur fodralet och peta in i öronen när jag kör bil och behöver ringa (vår ena bil saknar inbyggd handsfree), går jag på Ica och storhandlar lyssnar jag gärna på podcast, mycket smidigare med små, helt trådlösa, lurar än en sladd till mobilen eller större trådlösa hörlurar.

Att det inte passar dig är ingen anledning att såga hela produktsegmentet...

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Funderade mest på varför just höger lur skulle ramla ur och försvinna. Sannolikheten är väl lika stor för vänster lur..?
Varför jag vill slippa sladden? För att den är i vägen? Trasslar? Mina Jabra kan jag enkelt plocka ur fodralet och peta in i öronen när jag kör bil och behöver ringa (vår ena bil saknar inbyggd handsfree), går jag på Ica och storhandlar lyssnar jag gärna på podcast, mycket smidigare med små, helt trådlösa, lurar än en sladd till mobilen eller större trådlösa hörlurar.

Att det inte passar dig är ingen anledning att såga hela produktsegmentet...

För att de alltid trillar ur just mitt högeröra. Oavsett plupp-storlek. Det vore fint om allas öron kom i par, som hörlurar gör.

Det är inte riktigt vad jag gör heller. Jag säger att jag inte lyckas se några fördelar med produkten och att jag är oförstående till de som vill ha dem, och varför Oneplus vill in och tampas i den marknaden. Jag ser inte fördelen med dessa över deras bullet-design, t ex. Det verkar grymt osmidigt med två separata lurar.

Permalänk

Tycker att helt trådlösa lurar är en av de mer intressanta produkter som kommer nu! Känns som alla olika aktörer på marknaden har något eget att komma med!