Permalänk
Medlem

Samsung Q90R byta ut one connect boxen.

Hejsan!

Tänkte hör om någon har en aning om det går att byta ut 2019 Q90R one connect boxen mot den som följer med 2020 Q95T?
Tänkte främst så man får alla HDMI 2.1 funktioner eller kommer de bara resultera i en massa buggar och en halv trasig tv?

Mvh Mattias

Permalänk
Medlem

Bumpar denna då de va ett tag sedan, kanske nån sitter med mer info idag. Jag har sökt på nätet men hittar inget.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

@Matteume: Bump är ej tillåtet!

/Vzano, Moderator

ONT: har du slängt iväg ett email till Samsung och frågat?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Okej, då ska jag inte bumpa nå mer.
Nej det har jag inte, tänkte att dom är nog inte så intresserade att svara, för de skulle resultera i att dom kanske inte får sälja lika många Q95T 🙂

Men skadar ju inte att prova.

Permalänk
Bildexpert 📺

@Matteume: Beroende på vad du menar med HDMI 2.1-funktioner – det är flera funktioner som kommer med den specen, alla är inte tillgängliga – så har Q90R redan sådant som VRR och ska vara kapabel till 48 Gbps FRL. Har dock inte sett någon som bekräftat det senare, men möjligheten att testa har just precis blivit möjlig.

Permalänk
Medlem

@Laxpudding Okej tack. Ja tv'n ska ju vara kapabel till 4k@120hz men tvivlar starkt på att det är i 4:4:4.
Sen har inte min tv heller eARC, va väl mestadels dom två jag va ute efter, för VRR och ALLM finns på Q90R.
Samsung har sagt att Q90R är officiellt HDMI 2.0 men att port 4 har funktioner från HDMI 2.1.

Edit: Samsung har dock sagt att en uppdatering till eARC kommer att skickas ut tilö Q90R.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

ONT: har du slängt iväg ett email till Samsung och frågat?

Jag mailade Samsung för ungefär en vecka sedan, men inget svar än.