Win 10 upgrade: __p0__ vmware workstation pro (no-op)... ...

Permalänk
Medlem

Win 10 upgrade: __p0__ vmware workstation pro (no-op)... ...

__P0__ VMware Workstation Pro (No-Op) Uninstall this app now because it isn't compatible with Windows 10.

Får detta felmeddelande då jag försöker uppdatera windows. Har följt några guider och tagit bort det lilla som fanns av VMWare (hade inget installerat) och även rensat i registret men samma felmeddelande dyker upp ändå.
Hur ska jag bära mig åt för att kunna fortsätta?
Hittar inget som har med VMWare att göra på datorn.

Edit:
Körde en chansning och installerade VMware workstation och nu ser det i alla fall ut som att den installerar.

Edit 2:
Datorn är nu uppdaterad. Funderar på om vmware behövs även fortsättningsvis. Det verkar orimligt så jag kommer att prova utan.

Uppdatering av information i ämnet
Visa signatur

///Arch

Permalänk
Medlem

Jahapp. Det fungerade såklart inte nu när 2004 skulle installeras. Windows klagar på samma sak igen men den här gången hjälpte det inte att installera vmware.
Så hur tusan blir jag av med en fil/program som inte finns någonstans?

Visa signatur

///Arch

Permalänk
Medlem

Efter att letat runt i registret och hårddiskarna samt även kört registerrengöring utan annat resultat än att jag inte längre kunde logga in så blev det en total återställning. Är ju en linuxgubbe egentligen så jag orkar inte med alla konstiga sätt windows kan förstöra sig själv.
Tre gånger avbruten uppstart för att komma till den menyn och sen vänta en bra stund men nu är datorn i alla fall uppdaterad och ren.

Visa signatur

///Arch

Permalänk
Vila i frid

Det är inte helt ovanligt att MS tycker att tredjepartsprogram inte är kompatibla. För ett år sedan drabbades jag själv (och många andra) av att 1904 inte gillande en specifik version av MySQL - som gjorde att ett antal EMS'are åt diverse svenska storföretag drabbades av stillestånd. Ut med MySQL, in med 1904, in med MySQL och köra vidare.

Har du provat med Revo Uninstaller? PRO-versionen är gratis i en månad.

Permalänk
Medlem

jag har kör vmware sen strax efter jag blev blöjfri Men nu när jag uppdaterade till 2004 så gav jag upp. Avinstallerade VMWare o kör Hyper-v, blev för mkt strul. WSL2 använder dessutom Hyper-v

Är ändå positivt överraskad av Hyper-v nuförtiden

// LZ

Permalänk
Medlem

Grejen är ju den att jag inte ens använder vmware. Det finns inte ens på datorn.
Kan hända att det någon gång i forntiden funnits nåt som använt någon självstartande virtuell hårddisk men vmware i sig själv installerade jag nyss för att förhoppningsvis få bort det när jag sen avinstallerade det.
Inget i nedladdade filer eller liknande heller så jag vet inte vad windows lyckades hitta.
Har sökt i registret på diverse olika bokstavskombinationer för att hitta vmware men allt som har med virtualisering att göra har hetat hyper-v, inget vmware.

Nej har inte provat revo, men nu är det för sent.

Visa signatur

///Arch