Permalänk

Vart får jag tag i billiga PBT keycaps

Köpte ett corsair k70 för ett tag sedan och knapparna har spruckit till höger och vänster i själva "krysset" som dom sitter fast i, försökt kolla runt en massa men kan inte hitta någon konkret information så tänkte kika här om det är någon som vet var jag kan få tag i pbt keycaps för t-bordet som inte kostar 70% av vad själva tangentbordet kostar?

Permalänk
Medlem

Inet har lite men pbt keycaps är rätt dyra. Finns dock på aliexpress med varierande kvalité och pris.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Skrivet av Blupparen:

Inet har lite men pbt keycaps är rätt dyra. Finns dock på aliexpress med varierande kvalité och pris.

Yes sir, passar vilka som helst som är för mx cherry red?

Permalänk
Medlem

Har för mig att någon skrev i en annan tråd att Standard caps inte passade ordentligt på corsairs tangentbord. Kan dock minnas fel. Vet att maxgaming har sålt några mx kits förut.

Jag har samma tangentbord och har också haft caps som gått sönder på samma sätt, verkar inte vara någon toppen kvalitet direkt. Webhallen nekade garanti men öppnade en ticket hos corsair och frågade om dom kunde skicka en ny tangent. 2 veckor senare fick jag ett brev från kina med en utbytes cap.

Sen dess har ytterligare en tangent gått sönder. Den lyckades jag varsamt superlimma ihop x fästet på.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | Dell S2721DGFA | Asus MG279Q |

Permalänk

@Ragin Pig: lika bra att köpa nytt tangentbord med andra ord alltså, om jag ska skicka efter extra tangenter kommer jag få göra det varannan vecka då dom ryker som inget annat (spelar fighting spel på det så smattrar duktigt hehe) :/

Permalänk
Medlem

Varför inte köpa ABS om du byter så ofta?

Sen har Corsair inte standardlayout på storleken/vinkeln av tangenterna, men om du byter alla tangenter är det ju bara storleken som spelar roll.

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragin Pig:

Har för mig att någon skrev i en annan tråd att Standard caps inte passade ordentligt på corsairs tangentbord. Kan dock minnas fel. Vet att maxgaming har sålt några mx kits förut.

Jag har samma tangentbord och har också haft caps som gått sönder på samma sätt, verkar inte vara någon toppen kvalitet direkt. Webhallen nekade garanti men öppnade en ticket hos corsair och frågade om dom kunde skicka en ny tangent. 2 veckor senare fick jag ett brev från kina med en utbytes cap.

Sen dess har ytterligare en tangent gått sönder. Den lyckades jag varsamt superlimma ihop x fästet på.

Du har rätt angående bottenrads måtten på corsairs k "alltvaddomheter" tangentbord(se länk).

https://www.maxkeyboard.com/mechanical-keycap-layout-and-size-chart.html

Skrivet av syntaxerrorr:

@Ragin Pig: lika bra att köpa nytt tangentbord med andra ord alltså, om jag ska skicka efter extra tangenter kommer jag få göra det varannan vecka då dom ryker som inget annat (spelar fighting spel på det så smattrar duktigt hehe) :/

Ett råd: Köp ett tangentbord med standard bottenrads mått(se länk).

Ducky, Das mm raden i länken har standard bottenrads mått, gäller både ANSI(US layout å bl.a ISO/Nordic, UK layout).

Edit: Annars finns detta blanka svarta 105 keys (ej PBT, inte i lager) set som passar på ditt tangentbord.

https://www.maxgaming.se/sv/keycaps/iso-105-key-cherry-mx-key...

Du ska, om du nu tänker köpa detta set, välja 6.5x(står/läs i texten).

Tillägg i text.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.