DS212J och Synology drive?

Permalänk

DS212J och Synology drive?

Hej,
Jag har en gammal DS212J som fungerat mycket bra i alla år till vad jag behöver.
Nu tänkte jag dela lite filmer via min NAS och installerade "Synology Drive" på en iPhone men appen säger att "Synology Drive server" inte är installerat..
Är min gamla DS212J för gammal?
Vill kunna dela filmer via email till folk jag känner via NAS så inte online-konto förbrukas.
Är min Synology för gammal?

Permalänk
Livsnjutare 😎

En 212J är ju från 2012 så... den är ganska gammal ja.

Det finns en annan app som heter DS Video som gör precis det du efterfrågar, alternativt Plex.
DS File finns också som är en mobil fil-hanterare med offline-funktion.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Vilken version av DSM kör du?

Edit: Visst betydelselöst, se #18503823.

Permalänk
Medlem

Drive är nog inte förinstallerad på din NAS, det behöver laddas ner via deras App Store och antagligen konfigureras också först.

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Skrivet av Petterk:

Vilken version av DSM kör du?

DSM 6.2.3-25426

Fråga är om jag ens kan få appen "Synology drive" att funka på denna gamla diskstation?

Annars får jag testa DS video .. men funkar DS Video att ladda upp filmer från mobilen och dela till folk via mail/sms-länkar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av turbo_500:

DSM 6.2.3-25426

Fråga är om jag ens kan få appen "Synology drive" att funka på denna gamla diskstation?

Annars får jag testa DS video .. men funkar DS Video att ladda upp filmer från mobilen och dela till folk via mail/sms-länkar?

Ja, det fungerar sedan DSM 6.2.2, läs artikeln som länkas tidigare i tråden.

Edit: Eller nej, se #18503823.

Permalänk
Skrivet av Mayhem SWE:

Drive är nog inte förinstallerad på din NAS, det behöver laddas ner via deras App Store och antagligen konfigureras också först.

Hittar inte drive i min "Synology paket center"
Gissar att jag letar efter "Drive"?

Kan det vara så att min gamla NAS inte supportar drive även att jag har nytt DSM?

Permalänk
Medlem
Skrivet av turbo_500:

Hittar inte drive i min "Synology paket center"
Gissar att jag letar efter "Drive"?

Kan det vara så att min gamla NAS inte supportar drive även att jag har nytt DSM?

Din nas verkar inte ha stöd för detta (om det nu är detta du tänkte köra)

https://www.synology.com/sv-se/dsm/packages/SynologyDrive

Permalänk
Medlem

Stämmer att Synology Drive Server inte finns för ARMv5/Kirkwood, så får ursäkta att vi inte kollade så långt. Tittade på äldre versioner av Synology Drive Server och de har aldrig haft stöd för ARMv5/88f628x. Tyvärr så går det inte att köra Synology Drive-appen mot din NAS alltså.