Permalänk

Blev innan semestern flyttad till 3rd line med teamlead-roll, 41k i lön och känner mig överbetald men trivs inte alls längre så kommer nog söka mig till annat..

Skrivet av oatp1b1:

Men tjänar du sub-100k i SF har du knappast ett glassigt liv, du måste sätta det i relation till vad det kostar att leva. Du ska betala av massiva studielån, betala från 30kkr per månad i hyra om du vill bo själv, dyr barnomsorg/skola, betala alla typer av försäkringar, du måste ha bil p.g.a. att kollektivtrafik inte existerar osv. Jag har en kompis som tjänar 45k i Sverige men tackade nej till ett jobb i SF som gav $150k för att han inte skull ha råd att leva.

Okej, nu vet jag inte om ni bara försöker göra en poäng av att det är dyrt att leva där men så dyrt som ni får det att låta är det inte. Flera bolag har skyttelbussar som går ständigt genom stan och plockar upp sina anställda, det finns tunnelbana och spårvagn så kollektivtrafik finns, vissa väljer att bosätta sig i billigare Oakland och ta färjan över bukten osv. Jag kunde fan inte vända mig om utan att se företagsbussar kändes det som.

Jag säger inte att SF inte är dyrt, det är förmodligen långt dyrare än snittet i USA men får man $150k (som är en bra peng nog ganska långt över snittet i stan) i lön och inte tycker att man har råd att leva har man för höga krav. Blir man inte erbjuden mer än $150k för sin kompetens är kanske de kraven inte motiverade att ställa. Din löneutveckling är lite annorlunda mot vad vi är vana vid och de större bolagen betalar flera av dina försäkringar. Bolaget jag jobbar på har några konsulter i San Francisco och för mig som själv tidigare lekt med tanken på att försöka ta mig över av jobbskäl och inte bara semester låter det du skriver som ganska långt ifrån min uppfattning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SupakmeGusta:

Några ingenjörer i byggsektorn som är villiga att dels med sig av sin lön?

Har skrivit tidigare i tråden och har inte hänt något sen dess pga Corona har skjutit upp vår löneförhandling till hösten.

Yrkeshögskola 2 år
Grundlön på 35k
Bonus på upp till 3 månadslöner
Vanliga förmåner (Benify, sjukförsäkring osv)

Tror jag är lite underbetald då jag alltid är för lojal till företag men har 5 års erfarenhet (ish) inom byggbranschen varav ~4 med olika roller på konsultbolag (projektör, teknikansvarig, projektledning).

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Har skrivit tidigare i tråden och har inte hänt något sen dess pga Corona har skjutit upp vår löneförhandling till hösten.

Yrkeshögskola 2 år
Grundlön på 35k
Bonus på upp till 3 månadslöner
Vanliga förmåner (Benify, sjukförsäkring osv)

Tror jag är lite underbetald då jag alltid är för lojal till företag men har 5 års erfarenhet (ish) inom byggbranschen varav ~4 med olika roller på konsultbolag (projektör, teknikansvarig, projektledning).

Bra bonus . Är det svårt att uppnå ?

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av moire:

Bra bonus . Är det svårt att uppnå ?

Det är beroende på hur gruppen, avdelningen, bolaget och moderbolaget går. Så det beror på hur hela bolaget går. Men det har gått bra hittills för vår grupp

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Arbetslivserfarenhet: ca 15 år
Yrke: IT-tekniker
Lön: 26100
Tjänstepension
Friskvård ca 4000kr

Känner mig aningen underbetald och har väldigt svårt att förhandla upp lönen. Varit på företaget i över 5 år. Trivs annars.

Permalänk
Medlem

@ryeshack: Vet inte hur stort ansvar du har men det låter väldigt lågt med tanke på erfarenheten. Är nog dags att byta arbetsplats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IsaaKeN:

@Deep9: Vet inte hur stort ansvar du har men det låter väldigt lågt med tanke på erfarenheten. Är nog dags att byta arbetsplats.

Du har nog inte fel.

Permalänk

Arbetslivserfarenhet:5 år
Yrke: CAD-ritare
Lön: 25500
Utbildning: 3 år IT

Började jobba inom passersystem
skiftade roll till arbetsledare som sedan skiftades till att skapa ritningar.

har bra överenskommelser med chef ( komma och gå när jag vill + jobba hemma )

Visa signatur

Ryzen 5 3600X. 32GB Ram. Gtx 1070.

Permalänk
Medlem

@Shuffmeister: Låter som ett bra jobb, men lönen verkar inte spegla det du gör? 25k brukar vara en ingångslön hos oss (Ventilationsfirma) om man ritar scheman i CAD.

Visa signatur

Musik rigg: | R5 2600 | RTX 2070 | 32GB | 34" 144Hz |
Gaming rigg: | Xbox Series X | 55" gammel lcd | ikea soffa |
Min musik på Spotify: https://open.spotify.com/track/6JMTNoPXVuMjHkCO2pSA6S?si=8efa...

Permalänk

@MeckarN: Helt okej faktiskt då jag inte har någon erfarenhet av CAD överhuvud taget, utan jag lär mig medans jag håller på

Visa signatur

Ryzen 5 3600X. 32GB Ram. Gtx 1070.

Permalänk
Medlem

Hade precis fått ökning från 26k till 27k innan korttidspermittering/korttidsarbete slog till i.o.m. pandemin. Har fortfarande det "på papperet", men det blir närmare 25k nu med 92% av lönen och 40% arbetstid.

Jag står verkligen i valet och kvalet om jag ska byta jobb när pandemin är över.

Det som talar emot att byta är att jag trivs väldigt bra, arbetstiderna är väldigt flexibla (det är inte så noga att man "sitter av" 8 timmar om dagen på kontoret, så länge man får gjort det man ska), och jag har väldigt nära till jobbet.

Det som talar för att byta är att jag har jobbat på samma ställe i över 5 år, och bara gått från 25k till 27k i lön. Räknar man med inflationen är det i praktiken ingen ökning alls, kanske t.o.m. en minskning. Skulle garanterat kunna få över 30k om jag sökte något annat och hade det som minimikrav.

Är ansvarig för IT-driften på ett mindre företag, YH-utbildning samt 9 års erfarenhet.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Hade precis fått ökning från 26k till 27k innan korttidspermittering/korttidsarbete slog till i.o.m. pandemin. Har fortfarande det "på papperet", men det blir närmare 25k nu med 92% av lönen och 40% arbetstid.

Jag står verkligen i valet och kvalet om jag ska byta jobb när pandemin är över.

Det som talar emot att byta är att jag trivs väldigt bra, arbetstiderna är väldigt flexibla (det är inte så noga att man "sitter av" 8 timmar om dagen på kontoret, så länge man får gjort det man ska), och jag har väldigt nära till jobbet.

Det som talar för att byta är att jag har jobbat på samma ställe i över 5 år, och bara gått från 25k till 27k i lön. Räknar man med inflationen är det i praktiken ingen ökning alls, kanske t.o.m. en minskning. Skulle garanterat kunna få över 30k om jag sökte något annat och hade det som minimikrav.

Är ansvarig för IT-driften på ett mindre företag, YH-utbildning samt 9 års erfarenhet.

Byt omedelbart jobb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Hade precis fått ökning från 26k till 27k innan korttidspermittering/korttidsarbete slog till i.o.m. pandemin. Har fortfarande det "på papperet", men det blir närmare 25k nu med 92% av lönen och 40% arbetstid.

Jag står verkligen i valet och kvalet om jag ska byta jobb när pandemin är över.

Det som talar emot att byta är att jag trivs väldigt bra, arbetstiderna är väldigt flexibla (det är inte så noga att man "sitter av" 8 timmar om dagen på kontoret, så länge man får gjort det man ska), och jag har väldigt nära till jobbet.

Det som talar för att byta är att jag har jobbat på samma ställe i över 5 år, och bara gått från 25k till 27k i lön. Räknar man med inflationen är det i praktiken ingen ökning alls, kanske t.o.m. en minskning. Skulle garanterat kunna få över 30k om jag sökte något annat och hade det som minimikrav.

Är ansvarig för IT-driften på ett mindre företag, YH-utbildning samt 9 års erfarenhet.

Se dig åtminstone om efter nytt. Du är alldeles för bekväm och har en skitlön för den erfarenheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Byt omedelbart jobb.

Presentera gärna resonemanget bakom det "rådet", i synnerhet med tanke på nuvarande situation (och dess efterdyningar som lär pågå i många år).

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Presentera gärna resonemanget bakom det "rådet", i synnerhet med tanke på nuvarande situation (och dess efterdyningar som lär pågå i många år).

Ok, trodde inte det behövdes.
Han tjänar i nivå med ett butiksbiträde i matvarubutik med liknande lång erfarenhet.
Redan ordentligt underbetald och får en löneutveckling lägre än 2% per år de senaste 5 åren.
Mycket sämre än så tycker jag inte att man kan behandla en anställd som faktiskt har ett viktigt ansvar i företaget.

Men! Mitt råd skulle vara att ta en dialog med din arbetsgivare och fråga ifall de vill ge dig marknadsmässig lön och be dem annars att förklara varför de tycker du fortsatt borde underbetalas. Sedan söker du jobb om de inte höjer din lön.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Ok, trodde inte det behövdes.
Han tjänar i nivå med ett butiksbiträde i matvarubutik med liknande lång erfarenhet.
Redan ordentligt underbetald och får en löneutveckling lägre än 2% per år de senaste 5 åren.
Mycket sämre än så tycker jag inte att man kan behandla en anställd som faktiskt har ett viktigt ansvar i företaget.

Men! Mitt råd skulle vara att ta en dialog med din arbetsgivare och fråga ifall de vill ge dig marknadsmässig lön och be dem annars att förklara varför de tycker du fortsatt borde underbetalas. Sedan söker du jobb om de inte höjer din lön.

Poängen var att det finns mkt mer än lön som påverkar vad som är ett bra jobb och om man ska byta, annars borde tex de flesta sjuksköterskor och poliser förmodligen säga upp sig. I dessa tider av ekonomisk osäker kan nog en trygg anställning vara mer värd för många än den med lite högre lön osv. Därför ska man kanske vara lite försiktig med att rakt av säga åt folk att dom ska byta jobb, däremot påpeka att de brukar vara bästa vägen till högre lön (iaf i normala fall).

För egen del vägrar min arbetsgivare ena att svara i telefon när jag försöker ringa honom så att diskutera löneförhöjning lär bli svårt

Permalänk
Medlem

44 500 kr, anestesisjuksköterska, Stockholm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Poängen var att det finns mkt mer än lön som påverkar vad som är ett bra jobb och om man ska byta, annars borde tex de flesta sjuksköterskor och poliser förmodligen säga upp sig. I dessa tider av ekonomisk osäker kan nog en trygg anställning vara mer värd för många än den med lite högre lön osv. Därför ska man kanske vara lite försiktig med att rakt av säga åt folk att dom ska byta jobb, däremot påpeka att de brukar vara bästa vägen till högre lön (iaf i normala fall).

För egen del vägrar min arbetsgivare ena att svara i telefon när jag försöker ringa honom så att diskutera löneförhöjning lär bli svårt

Jo du har en poäng såklart i att man ska vara försiktig med vad man råder andra till.
Din jämförelse med offentlig sektor är väl kanske inte en särskilt bra jämförelse? Vad en sjuksköterska tjänar är ju helt oväsentligt i diskussionen. Men vi kan jämföra äpplen och äpplen isåfall.
Jag känner folk som jobbar statlig och kommunal sektor inom IT. Helpdesk på universitet betalar mellan 30-35k för dessa personer.
Dvs svara telefonen och hjälpa folk att skriva ut på skrivaren.
Och börjar man ha mer ansvar och krävande jobb så kryper lönerna direkt upp över 40k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Jo du har en poäng såklart i att man ska vara försiktig med vad man råder andra till.
Din jämförelse med offentlig sektor är väl kanske inte en särskilt bra jämförelse? Vad en sjuksköterska tjänar är ju helt oväsentligt i diskussionen. Men vi kan jämföra äpplen och äpplen isåfall.
Jag känner folk som jobbar statlig och kommunal sektor inom IT. Helpdesk på universitet betalar mellan 30-35k för dessa personer.
Dvs svara telefonen och hjälpa folk att skriva ut på skrivaren.
Och börjar man ha mer ansvar och krävande jobb så kryper lönerna direkt upp över 40k.

Iaf sjuksköterskor finns det gott om även utanför den offentliga sektorn. Sen beror det nog på var @Pepsin bor också, det blir lätt så att man typ sätter Stockholm som referens (iaf för mig) men så ser det så klart inte ut överallt. Nu tror jag iof han/hon kan avgöra detta själv men min poäng är att det kan finnas fler faktorer än lön att ta ställning till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Jo du har en poäng såklart i att man ska vara försiktig med vad man råder andra till.
Din jämförelse med offentlig sektor är väl kanske inte en särskilt bra jämförelse? Vad en sjuksköterska tjänar är ju helt oväsentligt i diskussionen. Men vi kan jämföra äpplen och äpplen isåfall.
Jag känner folk som jobbar statlig och kommunal sektor inom IT. Helpdesk på universitet betalar mellan 30-35k för dessa personer.
Dvs svara telefonen och hjälpa folk att skriva ut på skrivaren.
Och börjar man ha mer ansvar och krävande jobb så kryper lönerna direkt upp över 40k.

Nu vet jag inte vilket universitet du pratar om, kanske något i Stockholm?
Enligt min erfarenhet av löner på universitet på så tjänar de på Helpdesk (Supporttekniker) mellan 25000-29000 men är oftast konsulter och får därmed mindre betalt. De som (IT-tekniker) jobbar 2nd/3rd/onsite och har något systemansvar eller liknande får 30-35.
Sedan brukar systemadministratörerna ligga mellan 35000-40000.

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Leyer:

Nu vet jag inte vilket universitet du pratar om, kanske något i Stockholm?
Enligt min erfarenhet av löner på universitet på så tjänar de på Helpdesk (Supporttekniker) mellan 25000-29000 men är oftast konsulter och får därmed mindre betalt. De som (IT-tekniker) jobbar 2nd/3rd/onsite och har något systemansvar eller liknande får 30-35.
Sedan brukar systemadministratörerna ligga mellan 35000-40000.

detta stämmer bra. De som han tidigare skrev 30-35 för helpdesk tier 1 kan han glömma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leyer:

Nu vet jag inte vilket universitet du pratar om, kanske något i Stockholm?
Enligt min erfarenhet av löner på universitet på så tjänar de på Helpdesk (Supporttekniker) mellan 25000-29000 men är oftast konsulter och får därmed mindre betalt. De som (IT-tekniker) jobbar 2nd/3rd/onsite och har något systemansvar eller liknande får 30-35.
Sedan brukar systemadministratörerna ligga mellan 35000-40000.

När jag jobbade med IT-Support låg lönerna på mellan 20 000:- och 23 000:- för 1st line, 2nd line från ca. 25 000:-. Det var dock kring 2012-2014 så en del kan ha hänt sedan dess.

Japp, jag begriper själv att det är bäst att sitta still i båten för stunden. Finns nog inte ett enda företag som söker efter arbetskraft just nu. Man får se efter pandemin om det finns utrymme för löneökning, och annars börja se sig om efter annat när det råder högkonjunktur. En stor aspekt när man bor i Uppsala är också att man kan välja mellan lite lägre lön och cykelavstånd, eller pendla till Sthlm och då lägga 2000 - 2800:- i månaden samt 1,5 - 2 timmar om dagen på pendling.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pepsin:

När jag jobbade med IT-Support låg lönerna på mellan 20 000:- och 23 000:- för 1st line, 2nd line från ca. 25 000:-. Det var dock kring 2012-2014 så en del kan ha hänt sedan dess.

Japp, jag begriper själv att det är bäst att sitta still i båten för stunden. Finns nog inte ett enda företag som söker efter arbetskraft just nu. Man får se efter pandemin om det finns utrymme för löneökning, och annars börja se sig om efter annat när det råder högkonjunktur. En stor aspekt när man bor i Uppsala är också att man kan välja mellan lite lägre lön och cykelavstånd, eller pendla till Sthlm och då lägga 2000 - 2800:- i månaden samt 1,5 - 2 timmar om dagen på pendling.

Jag har fått 3 arbetserbjudande på två veckor och varit på säkerhet 5-6st intervjuer på en månad.
Sökte jobb i en månad och nu har jag tackat ja till en anställning

Men sen är min kunskap rätt attraktiv på arbetsmarknaden med.

Edit; såg att du bor i Uppsala, där finns det mängder med It jobb - jag vet för jag sökte även där när jag letade jobb.
Rätt ok löner 35-45k.

Mitt tips gör dig mer attraktiv ta olika Microsoft cert. Börja med grunden AZ-900, MS-900 mfl. Sen kör AZ-104, MD-100, MS-101, MS-100, MS-101.

Sen finns CompTIA A+ / secure+ / server+ / Network+

Sen kan jag rek tex; MS-500/700 och AZ-500/700.
Kan även rekommendera att du läser på om Hyper-V men även VMware.

Som du märker är de svårt att konkurrera om man inte har lite cert eller erfarenhet som kan styrkas av flera referenser.

Bra sida med studier är pluralsight men även Udemy.
Udemy betalar du per kurs pluralsight är ca 250kr mån för alla kurser.

Edit;
Läste att du jobbar med IT-Drift med 9års erfarenhet du borde du få jobb lätt, precis sånna jobb som jag sökte i Uppsala.
Du borde ligga kring 40-45k i lön inga fjuttiga 27k.

Om du vill kan jag kolla på ditt cv och personligabrev och hjälpa dig skriva om de om de behövs?
Kanske där skon klämmer att du inte säljer dig tillräckligt bra.

Sen är linkdln en guldgruva för oss som är inom IT.
Rekryterare är på en hela tiden mer eller mindre.

Permalänk
Inaktiv

35.000kr ingångslön.

30 dagars betald semester per år.

10% ersättning vid sjukdom/föräldraledigt. Dvs får 80% av försäkringskassan och sen 10% av min arbetsgivare så förlorar bara 10% i lön.

Extra tjänstepension.

Friskvårdsbidrag

Flextider

Får behålla lön vid tex läkarbesök m.m.

Utbildningar osv.

Har massa andra förmåner med.

IT-Tekniker med inriktning mot virtualisering för klient och server. Samt i den mån de behövs 3dje linjessupport.

Permalänk
Sötast
Skrivet av CusmaR:

Nyfiken, hur du kom in på IT utan utbildning?

Det finns väldigt många servicedeskar som hyr in, eller anställer personal som saknar IT-erfarenhet eller IT-utbildning.
Man får då en roll som 1st line och förväntas ta emot inkommande samtal/mail/chatter av slutanvändare.

Det finns väldigt ofta möjlighet att stiga i rankerna med tiden på samma företag, och om det inte går så är det oftast väldigt lätt att byta till ett annat servicedesk jobb, eller it-jobb med en sådan erfarenhet sedan innan.

Enkel väl in, jag hade kört på det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bamsinen:

Yrke: CNC-Operatör
Månadslön: 30k + ob (2-skift + helg)
Förmåner: Årlig bonus upp till 17% av årslönen, 4k i friskvård
Erfarenhet: 3 år
Ålder: 22 år
Utbildning: Gymnasieexamen Industriprogrammet

Inte fullt betald ännu då företaget tillämpar en 3 -årig ökning för att hamna på en medelnivå bland dom man jobbar med. Kul jobb, har nu fått löfte om utbildning i Beredning/Programmering med start nu i januari.

Update:
Samma jobb fast tiden uppdelad på 50% operatör och 50% tekniker, går från 30 till 33,2. Går dock ner på dagtid så ingen ob på ett tag.

Permalänk
Medlem

Intressant tråd, fyller på med ett "hatat" yrke då jag jobbar som säljare för ett "mindre" företag, senaste siffran på antal anställda var 150 men det är då med all personal, avdelning säljare är runt 100.

Säljer över telefon, jobbar oftast 08:00-12:00 med möjlighet att jobba hemifrån men får givetvis jobba längre om man vill, anledningen till att jag skriver oftast är att när det går bra så är "dagens jobb" klart, går det sämre är det 15:00 som gäller och är jag helt under isen 16:30, kommer dock inte ihåg när jag var kvar längre än till 12:00 senast.
Lönen är kollektivavtalad + provision på stege men ligger i runda slängar på 35k brutto, vill jag (läs orkar) så sniffar jag på 50-60k brutto men pengar är inte en dragningskraft just nu.
Semesterlönen som ovan via kollektivavtal + 12.5% av intjänad provision/år.

Jag kan inte klaga, ett riktigt bra jobb i mitt tycke då det ger mig det jag behöver just nu, innan var jag säljledare/utbildare samt coach (samma företag) vilket gav lite extra på lönen men jag hade inte möjligheten att sluta tidigt så den sade jag upp, tid/ledighet är A och O just nu med allt som händer i livet och det värdesätter jag högt.

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

10% ersättning vid sjukdom/föräldraledigt. Dvs får 80% av försäkringskassan och sen 10% av min arbetsgivare så förlorar bara 10% i lön.

Får du 90% av hela din lön eller bara upptill SGI taket?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

Jag har fått 3 arbetserbjudande på två veckor och varit på säkerhet 5-6st intervjuer på en månad.
Sökte jobb i en månad och nu har jag tackat ja till en anställning

Men sen är min kunskap rätt attraktiv på arbetsmarknaden med.

Edit; såg att du bor i Uppsala, där finns det mängder med It jobb - jag vet för jag sökte även där när jag letade jobb.
Rätt ok löner 35-45k.

Mitt tips gör dig mer attraktiv ta olika Microsoft cert. Börja med grunden AZ-900, MS-900 mfl. Sen kör AZ-104, MD-100, MS-101, MS-100, MS-101.

Sen finns CompTIA A+ / secure+ / server+ / Network+

Sen kan jag rek tex; MS-500/700 och AZ-500/700.
Kan även rekommendera att du läser på om Hyper-V men även VMware.

Som du märker är de svårt att konkurrera om man inte har lite cert eller erfarenhet som kan styrkas av flera referenser.

Bra sida med studier är pluralsight men även Udemy.
Udemy betalar du per kurs pluralsight är ca 250kr mån för alla kurser.

Edit;
Läste att du jobbar med IT-Drift med 9års erfarenhet du borde du få jobb lätt, precis sånna jobb som jag sökte i Uppsala.
Du borde ligga kring 40-45k i lön inga fjuttiga 27k.

Om du vill kan jag kolla på ditt cv och personligabrev och hjälpa dig skriva om de om de behövs?
Kanske där skon klämmer att du inte säljer dig tillräckligt bra.

Sen är linkdln en guldgruva för oss som är inom IT.
Rekryterare är på en hela tiden mer eller mindre.

IT-branschen är het just nu! Funderar på att sadla om dit faktiskt.
Även om automationsbranschen som jag jobbar inom också är rätt hög efterfrågan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av joakim99:

Får du 90% av hela din lön eller bara upptill SGI taket?

Tänkte just skriva det; man får ju inga 80% av lönen från försäkringskassan direkt. Jo, om man har väldigt låg lön förstås men så var väl inte fallet här.