Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

Winter Supersports 92?

Stämmer bra

Visa signatur

Ryzen 7800x3D, Ryzen 5600G, ASUS TUF 7900 XT, MSI RX 6600

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArKAN:

Stämmer bra

Allright Inget jag själv kommit över, Winter Challenge däremot gick varmt här hemma.

Okej, jag har lite svårt med inspirationen nu på "morgonen" så här kommer ännu ett spel med ubåtar i, en genre som det alltså gjorts allt för få spel inom.

Edit: en bild till

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem

Eftersom ubåtsspel inte är så väldigt vanligt förekommande så antar jag att intresset inte är så stort heller med tanke på uteblivna gissningar
Detta spel kan man säga tillhör en serie spel, alla med WWII-tema där dom andra spelen handlar om flygplan istället.

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

Eftersom ubåtsspel inte är så väldigt vanligt förekommande så antar jag att intresset inte är så stort heller med tanke på uteblivna gissningar
Detta spel kan man säga tillhör en serie spel, alla med WWII-tema där dom andra spelen handlar om flygplan istället.

Jag tror bara det är svårt. Många är inte benägna att chansa här i tråden utan vill veta att de har rätt innan de svarar. Sen kan jag inte ens namnet på något ubåtsspel på rak arm heller hjälper inte. Jag har dock googlat än del, och det tror jag andra också gör

Permalänk
Medlem

Kan det vara Aces of the Deep?

Visa signatur

Ryzen 7800x3D, Ryzen 5600G, ASUS TUF 7900 XT, MSI RX 6600

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArKAN:

Kan det vara Aces of the Deep?

Visst är det Aces of the Deep, helt fantastiskt när det kom, jag gillar att man kunde åka i realtid om man ville
Med tanke på avstånden (hela atlanten var i uppdragen) så kunde det ta hur lång tid man ville. Jag gillar såna spel där man bara kan åka runt om man vill även om det här mest är vatten då och något skepp då och då.

Din tur!

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7800x3D, Ryzen 5600G, ASUS TUF 7900 XT, MSI RX 6600

Permalänk
Medlem

Det där ser ut som en typ av spel jag borde ha lite koll på, men nope känner inte igen det...
Är det arkad? Kan kanske spelat det nån gång i min barndom...
Nyfiken!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Det där ser ut som en typ av spel jag borde ha lite koll på, men nope känner inte igen det...
Är det arkad? Kan kanske spelat det nån gång i min barndom...
Nyfiken!

Fanns till Amiga CD32/A1200

Visa signatur

Ryzen 7800x3D, Ryzen 5600G, ASUS TUF 7900 XT, MSI RX 6600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Det där ser ut som en typ av spel jag borde ha lite koll på, men nope känner inte igen det...
Är det arkad? Kan kanske spelat det nån gång i min barndom...
Nyfiken!

Skrivet av ArKAN:

Fanns till Amiga CD32/A1200

Jag fick lite Mad Gear känsla men det är inte det, men något liknande. Också nyfiken på vad det är

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArKAN:

Fanns till Amiga CD32/A1200

Roadkill verkar det vara, inte testat själv, har aldrig ens kommit i kontakt med en cd32..

Ska se vad jag kan göra med bild, ligger i tält på norra Gotland just nu.

Edit: lyckades komma på ett. Har inte testat det själv men var sugen när det kom.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Roadkill verkar det vara, inte testat själv, har aldrig ens kommit i kontakt med en cd32..

Coolt, aldrig spelat den, vilket kanske inte är så konstigt. (CD32 var ju ingen storsäljare precis)

Skrivet av Mr Steed:

Jag fick lite Mad Gear känsla men det är inte det, men något liknande. Också nyfiken på vad det är

Jepp, LED storm/Mad Gear var det första spel jag tänkte på också
(Jag tror även det fanns nåt topdown F1 spel också, men ingen av dem matchade bilden fullt ut)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Roadkill verkar det vara, inte testat själv, har aldrig ens kommit i kontakt med en cd32..

Ska se vad jag kan göra med bild, ligger i tält på norra Gotland just nu.

Edit: lyckades komma på ett. Har inte testat det själv men var sugen när det kom.

https://i.ytimg.com/vi/e57s6K53Meg/maxresdefault.jpg

Jag tittar på detta och undrar vad jag ser, är det en futuristisk John Bauer - tavla eller något konstigt rädda folk i grotta spel?
Aldrig sett och säkert aldrig hört men kul nöt att knäcka

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

Jag tittar på detta och undrar vad jag ser, är det en futuristisk John Bauer - tavla eller något konstigt rädda folk i grotta spel?
Aldrig sett och säkert aldrig hört men kul nöt att knäcka

Är ett klassiskt skjutaspel i sitt rätta namn.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Är ett klassiskt skjutaspel i sitt rätta namn.

Så du tog inte inspiration från Lummelundagrottorna?
Tänkte nu när du är på Gotland 😊

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Roadkill verkar det vara, inte testat själv, har aldrig ens kommit i kontakt med en cd32..

Ska se vad jag kan göra med bild, ligger i tält på norra Gotland just nu.

Edit: lyckades komma på ett. Har inte testat det själv men var sugen när det kom.

https://i.ytimg.com/vi/e57s6K53Meg/maxresdefault.jpg

Pixeljunk shooter måste det vara!

Spelade tvåan, tror jag det var iallafall, på ps3

Då jag är ganska säker på att jag har rätt så slänger jag in nästa bidrag i tråden:

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Pixeljunk shooter måste det vara!

Spelade tvåan, tror jag det var iallafall, på ps3

Då jag är ganska säker på att jag har rätt så slänger jag in nästa bidrag i tråden:
https://i.ibb.co/0B4Cvnt/20200710-184619.jpg

Kan det vara någon av Way of the Samurai?

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

Kan det vara någon av Way of the Samurai?

Näpp,

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Pixeljunk shooter måste det vara!

Spelade tvåan, tror jag det var iallafall, på ps3

Då jag är ganska säker på att jag har rätt så slänger jag in nästa bidrag i tråden:
https://i.ibb.co/0B4Cvnt/20200710-184619.jpg

Ledtråd!

Spelet är ett ARPG där man kan kontrollera upp till fyra samurajer samtidigt.

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

efter lite googlande så verkar det heta Throne of Darkness. Om det är rätt så är det valfritt för vem som helst att lägga ut en ny

Visa signatur

Ryzen 7800x3D, Ryzen 5600G, ASUS TUF 7900 XT, MSI RX 6600

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArKAN:

efter lite googlande så verkar det heta Throne of Darkness. Om det är rätt så är det valfritt för vem som helst att lägga ut en ny

Det är rätt

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArKAN:

efter lite googlande så verkar det heta Throne of Darkness. Om det är rätt så är det valfritt för vem som helst att lägga ut en ny

Ska vi testa denna då:

Permalänk
Medlem

Det är väl Skyroads om jag kommer ihåg rätt nu? (tror den varit med förut)
Det fanns ju ett spel Kosmonaut också, men minns inte om det bara var namnet som skiljde eller om det var tekniska ändringar också...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Det är väl Skyroads om jag kommer ihåg rätt nu? (tror den varit med förut)
Det fanns ju ett spel Kosmonaut också, men minns inte om det bara var namnet som skiljde eller om det var tekniska ändringar också...

Damn, här är man ute och missar ett klassiskt spel
Jag tror jag hade Kosmonaut först och sen Skyroads men är lite osäker nu för dom är ganska lika ändå. Minns dock inte vad som var skillnaden mer än utseendet

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Det är väl Skyroads om jag kommer ihåg rätt nu? (tror den varit med förut)
Det fanns ju ett spel Kosmonaut också, men minns inte om det bara var namnet som skiljde eller om det var tekniska ändringar också...

Skyroads är helt rätt, jag har inte spelat kosmonaut, men skulle vara konstigt om detta var enda spelet med denna stil då den är väldigt trevlig.

Jag har inte varit med i tråden så länge så ber om ursäkt om det redan varit med, men tycker inte det är så viktigt själv.

Kör på med ett nytt spel bara!

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Skyroads är helt rätt, jag har inte spelat kosmonaut, men skulle vara konstigt om detta var enda spelet med denna stil då den är väldigt trevlig.

Jag har inte varit med i tråden så länge så ber om ursäkt om det redan varit med, men tycker inte det är så viktigt själv.

Kör på med ett nytt spel bara!

Det är svårt efter så många år att inte råka få en dubblett då och då, det gör ingenting alls. Jag var inte heller med i tråden när detta var med sist

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Skyroads är helt rätt, jag har inte spelat kosmonaut, men skulle vara konstigt om detta var enda spelet med denna stil då den är väldigt trevlig.

Jag har inte varit med i tråden så länge så ber om ursäkt om det redan varit med, men tycker inte det är så viktigt själv.

Kör på med ett nytt spel bara!

Jag håller med dig och mr Steed - några dubletter lite då och då skadar ingen
(svårt att komma ifrån efter så lång tid)
...

Här är ett äldre spel på lite samma tema, från C64:an

Hint: det är inte riktigt en dublett, men efterföljaren har varit med i tråden för länge sen.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Jag håller med dig och mr Steed - några dubletter lite då och då skadar ingen
(svårt att komma ifrån efter så lång tid)
...

Här är ett äldre spel på lite samma tema, från C64:an
https://i.ytimg.com/vi/Uj_iif1zgPs/maxresdefault.jpg
Hint: det är inte riktigt en dublett, men efterföljaren har varit med i tråden för länge sen.

Ah det måste vara Trailblazer. Jag minns det vagt, så jag är ganska säker på att jag hade det

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

Ah det måste vara Trailblazer. Jag minns det vagt, så jag är ganska säker på att jag hade det

Jepp, korrekt!
Din tur

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Jepp, korrekt!
Din tur

Okej då tar vi en lätt idag

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a