Vad betyder ert nickname i spel?

Permalänk
Avstängd

Vrill.

1977 hackades TV sändning i Storbritannien. En röst dök upp i rutan som sade sig vara Vrillon (a representetive of the Ashtar Galactic Command).

Finns på Youtube.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

TheUnSocialDildo

Namnet kom till på den tiden när Cod mw 1 var hipp.
Anledningen var att komma på ett så förnedrande namn som möjligt och det fungerade riktigt bra,
P12orna skrek mer en någonsin när dem förlora mot en och namnet har hängt med sen dess.

Visa signatur

NZXT Phantom | 4790k 4.8Ghz | GA-Z97X-Gaming 7 | 16GB | ASUS 1080 TI Strix | 3 x 525GB SSD | XFX P1-1050-BEFX Full custom watercooling loop.
Acer 28" Predator XB281HK G-Sync 4K

Permalänk
Medlem

Toimi
Jag tog helt enkelt mitt efternamn, Toimi är inte precis ett vanligt namn så det är nästan alltid ledigt fungerar finemang

Visa signatur

CPU: Ryzen 1700x med be quiet! Pure Rock | GPU: 2x GTX 760 2GB i SLI | RAM: 16GB DDR4 | OS: Debian

Permalänk
Medlem

Oj, hade glömt att jag skapade den här tråden och den var jättestor men sen bara legat död i nästan 4 år.

Nåja kanske väcka upp denna igen.

Som vanligt så går den ut på vad ert spelnamn betyder och varför ni heter så.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Mitt nick betyder testiklar

Dock inte det jag har på swec

Permalänk
Medlem

Zippeer kommer ifrån Luftens hjältar och är engelska namnet på flugan

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Inaktiv

Derank och det har med mitt intresse för börsen och aktier att göra, och så är det oftast ledigt, el var iaf. Mitt nick här Dansken är ju typ upptaget överallt i världen numera

Permalänk
Medlem

carax-0 Kom inte på det själv utan det var ebay som skapade det åt mig som en kombination av mitt förnamn och efternamn. Tre första bokstäverna från mott förnamn och de två sista från efternamnet. Har ingen aning vad nollan ska betyda men jag gillar den 😀

Permalänk
Medlem

SanyaIV kommer från animeserien Strike Witches, mer specifik Sanya V Litvyak. Där jag först använde namnet var det redan upptaget... av flera andra, varav IV som i fyra. Numera är Sanya dock mitt riktiga namn så det är alltså historien bakom mitt riktiga namn också. I vissa spel använder jag Night Kitty vilket också kommer från karaktären vars familiar är en katt och aktiv mestadels natt, vilket jag också var under den tiden jag först började använda namnet... nattaktiv alltså, inte katt... men skulle gärna testa på att vara en katt också.

Permalänk

Min main i wow heter Isak och min alt Isake. Betydelsen är knappast en gåta 😀

Permalänk

Till PC så kör jag med Katten_BoB som nick, var någonting i stil med att min kompis nickade "Flamingo_BoB" en gång och jag behövde ett nick och gillade katter... Heter varken Bob eller är en katt

Till konsol så körde jag först med Greve_Von_Medic. Tyckte att det lät lite lustigt, plus att jag nästan alltid kör någon typ utav supportklass.
Numera kör jag med Baron_Von_Medic (gjort i 10+ år) då jag tappade bort inlogg/lösen till Greve_Von_Medic

Visa signatur

450D / 50D, 30 1.4, 50 1.8, 90 2.8, 70-200 4 IS

Permalänk
Medlem

Lobboz har hängt med sen mellanstadiet. Skulle skapa en email när hotmail var nytt och häftigt och gjorde det hemma hos en kompis som hade en orc-arme i Warhammer. Han hade precis köpt en katapult eller nåt sånt som hette Lobbaz, så det blev originalnamnet. Sen glömde jag av lösenordet till det kontot och fick skapa ett nytt och då blev det Lobboz istället.

Kul att så höra allas historier

Permalänk
Medlem

bzqit - spelade en del cs 1.1-1.3 med min syster. Hon nickade då kexet, och jag blev givetvis lillkexet i hennes vänners krets. Tyckte det lät horribelt men spann vidare på det och det blev bizqit. Nowadays är det oftast bzqit eller bzq.

OT - fortfarande inte tröttnat på cs...

Permalänk
Medlem

Har egentligen bara haft 2 nick som suttit i sen CS då jag alltid körde med M4A1 och killarna i skolan störde sig på mig och M4A1 med ljud dämparen så dom började kalla mig för ColtareN vilket jag sen bytte ut.
När COD4 kom så satt jag och spelade med några i pappas Klan och funderade på ett nytt nick då jag inte visste vad jag ville nicka och då kom dom på det under Pro Mod rundorna att jag skulle nicka Surxx och jag har gjort det sen dess även om jag byter nick när jag ska spela in vissa spel eller driva med några man spelar med ibland :p.
Men nicket betyder nog egentligen inget men jag har alltid haft det och har dock aldrig funderat på att byta ut det. Namnet har suttit där sen den tiden och har alltid kört med det sen dess.

Permalänk
Medlem

Har väl använt Sealance sen 89.. spelade Red Storm Rising en hel del och tyckte "Sealance" lät coolt som 10 åring Det är även nicket jag använder på twitch.
Fenix använder jag mest på svenska forum och sidor. Började väl med det nicket nån gång när piplådan användes för att ringa upp internetleverantören tidigt 90-tal

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------