Permalänk
Medlem

Archipilago

Arch Linux med XFCE4, tilda och zsh.
Blir svårt att hålla på med annat när man har en så pass gammal dator och låg upplösning på 1366x768 xD

Permalänk
Medlem

KDE Plasma

OS: Ubuntu 20.04 LTS

Skrivbordsmiljö: KDE Plasma

WM: KWin

Bakgrund: Alone Girl

Ikoner: Papirus

Dock: Latte Dock

Tema: Nordic KDE

Vim Färgschema: Dracula

Permalänk
Medlem

Arch Linux med i3wm, polybar & zsh

Visa signatur

Arch | Samsung S20 FE 5G

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av llxt:

Tack & bock..

Visa signatur

Arch | Samsung S20 FE 5G

Permalänk
Medlem

@rothen: vart hittade du den vackra bakgrunds bild

Visa signatur

AMD Ryzen 3950X, G.SKill Trident Z Neo 128GB / 3600MHz C16
Gigabyte X570 AORUS MASTER
Gigabyte AORUS M.2 NVMe Gen4 SSD / 1TB
Samsung 970 EVO Plus series SSD 2TB M.2, Samsung SSD 860 QVO 4TB
Operativsystem är - OpenSuse Thumbelweed Linux!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Szajda:

@rothen: vart hittade du den vackra bakgrunds bild

Fann den på wallhaven.cc
https://wallhaven.cc/w/lmxmxy

Visa signatur

Arch | Samsung S20 FE 5G

Permalänk
Medlem

Här är min nuvarande setup:

screenshot

i3/manjaro/polybar

Normalt har jag inte så mycket grejer uppe på samma workspace samtidigt

Visa signatur

It's too bad she won't live! But then again, who does?

Permalänk
Medlem

Lekte runt lite i gårkväll innan jag la mig. Är nog inte helt klar än. Vill till exempel ändra på ikonerna för Firefox, VSCodium och terminalen där nere till vänster.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Skrivet av Airikr:

Lekte runt lite i gårkväll innan jag la mig. Är nog inte helt klar än. Vill till exempel ändra på ikonerna för Firefox, VSCodium och terminalen där nere till vänster.

https://sc.airikr.me/?img=desktop/main/2020-09-04.webp

Den bilen skulle jag vilja ha, superhäftig!

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz 36MB] [Noctua NH-D15] [ASUS TUF GAMING X570-PLUS] [Steelseries Rival 300 mus] [QPAD Musmatta] [MSI Radeon RX 6800 XT 16GB] [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX AMD] [Windows 10 Pro 64-bit] [Samsung 860-Series EVO 1TB] [2x Samsung 1.0T] [1x Seagate Barracuda 4TB 256MB Cache] [Fractal Design Define R6 USB-C Gunmetal TG] [PSU Corsair RM750X 750W v2 Modulär]

Permalänk
Medlem

Lite old school Superkarambateman som jag gjort själv för många år sedan. Tyckte det var dax att ni fick se nåt annat än alla platta designer

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem

Har börjat greja med linux igen efter ett par års uppehåll från det.

Upplever Ubuntu fortfarande som stabilast. Snyggast tema från start också jämfört med andra distros.

Har basic setup.

Permalänk
Medlem

Kom precis på mig att försöka starta Services i Linux för att kolla vilka Windows 10 services jag har aktiverade Dualbootar Windows 10 och Ubuntu 18.04.5 på min laptop och glömmer ibland bort att jag kör Linux

Kör med Arc Menu, Dash to Panel samt CPU Power Manager som Gnome Extensions.

Vid uppstart körs även intel-undervolt för att motverka coil whine samt att få tyst på fläktarna.

Permalänk
Medlem

Har börjat tröttna på Windows och använder det bara till Adobe så blev att köpa en m.2 disk och dual boota.

Efter att ha testa olika distro hela helgen så bestämde jag mig för Manjaro, dock känner jag ett sug utav att testa fler.
Har inte använt linux på minst 4 år.

Permalänk
Medlem

ointressant kanske

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lafa:

Här är en till på samma tema!

KDE och Debian.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem
Skrivet av sAAb:

Här är en till på samma tema!

KDE och Debian.

https://i.imgur.com/KSEu18N.png

hur gör du start-ikonen till en windows-symbol?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lafa:

hur gör du start-ikonen till en windows-symbol?

Högerklick på start-ikonen och välj "alternativ" så kan du byta där till vilken ikon du vill ha.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vad är det för webbläsare du kör med? Qutebrowser?

Permalänk
Medlem
Skrivet av crash:

Vad är det för webbläsare du kör med? Qutebrowser?

det är firefox, men jag har försökt att få till ett minimalistiskt utseende likt qutebrowser vilket jag är rätt nöjd med

Permalänk
Medlem
Skrivet av hye:

det är firefox, men jag har försökt att få till ett minimalistiskt utseende likt qutebrowser vilket jag är rätt nöjd med

Det har du lyckats med hur gjorde du detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av crash:

Det har du lyckats med hur gjorde du detta?

tack med hjälp av userChrome.css. det mesta är taget från olika configs jag hittat på /r/firefoxcss och satt ihop det till en egen. finns även information i wikin där om hur man går tillväga om man inte pysslat med det tidigare. navigerar gör jag med qutebrowser-liknande kommandon med hjälp av tillägget tridactyl då jag tagit bort mitt adressfält och allt utom mina tabs.

här är min userChrome.css

Permalänk

Mitt nuvarande skrivbord.
OS: Reborn Linux med KDE plasma 5.20.3
https://i.imgur.com/afSGdZM.jpg

Permalänk
Medlem

Blev inte riktigt nöjd med mitt förra och kände att det drog för mycket på datorn.
Så blev Arch istället och är väldigt nöjd.
Känner att linux har kommit en bra bit sedan jag sist använde det, speciellt spel delen.
Nu är det bara dags för Adobe att fixa så deras program funkar till linux också, för då ser jag ingen mening med att använda Windows igen.

Permalänk
Medlem

Installerade nyligen om min laptop, den har kört Fedora några år. Gick tillbaka till NixOS, men kör bara en helt vanlig GNOME3 med några extensions.

Bonuspoäng till den som känner igen skylinen!

Visa signatur

There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.

@oscar:prutt.party / monotux@freenode

Permalänk
Medlem
Skrivet av monotux:

Installerade nyligen om min laptop, den har kört Fedora några år. Gick tillbaka till NixOS, men kör bara en helt vanlig GNOME3 med några extensions.

Bonuspoäng till den som känner igen skylinen!

https://i.imgur.com/vPgGiTy.png

Hej!

Det där borde vara Kiruna.

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Medlem
Skrivet av UnkeN:

Hej!

Det där borde vara Kiruna.

Korrekt! I förgrunden ser ni resterna av den gamla parkeringen, och delar av gropen.

Visa signatur

There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.

@oscar:prutt.party / monotux@freenode

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Kom precis på mig att försöka starta Services i Linux för att kolla vilka Windows 10 services jag har aktiverade Dualbootar Windows 10 och Ubuntu 18.04.5 på min laptop och glömmer ibland bort att jag kör Linux

https://i.imgur.com/u5O2QBz.png

https://i.imgur.com/3isJ1En.png

Kör med Arc Menu, Dash to Panel samt CPU Power Manager som Gnome Extensions.

Vid uppstart körs även intel-undervolt för att motverka coil whine samt att få tyst på fläktarna.

Hur har du gjort för att få en så transparent panel utan att iconerna blivit transparent?

Jag har gått in i Windows Rules, gjort en window matching och knappat in att panelen ska bli transparent (active opacity 65% inactive opacity 65%), men då blev även iconerna och allt annat det också vilket inte var så najs.

/Slog mig nu att du inte kör kde plasma./

Permalänk
Medlem

Mitt tråkiga "Nord" Desktop, men det är mysigt och WIP, antar jag!

God jul och gott nytt år på er alla!

Visa signatur

Dator: R5 3600 + RX6800XT
OS: Arch + i3
Telefon: OnePlus 5T
OS: LineageOS 20