Half-Life 3 skrotades på grund av spretig utvecklingskultur inom Valve

Permalänk
Medlem

Frågan är om det idag går att göra HL3 utan att ha en ohanterbart stor risk att bli sågad?

Om man blir sågad, får det mer långtgående effekter?

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Molotov:

Mycket möjligt.
Men om man var med i "försnacket" osv innan HL:A så är det mer troligt.
Och sen med tanke på hur HL A slutade så är både Half life 3 eller episode 3 "skrotat" som koncept.
Half life alyx är "half life 3".

Absolut men jag kommer aldrig ge upp på HL3 ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Jag tror inte de lärt sig någonting. De kommer aldrig bli en vanlig spelutvecklare längre. Tyvärr men det är dags att gå vidare. Valve har gjort tre bra spel varav en de lånade idéerna från ett freeware spel.

Permalänk
Medlem

När gjorde de något bra sist. portal 2?
Var det deras senaste spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Novdid:

Mild spoilervarning!

Spelade du Alyx? Till slutet?

Jag äger inget VR-headset, så nej.

Skrivet av Mithras:

Utan att säga för mycket har jag svårt att se hur HL:A skulle fortsätta utan att samtidigt bli en "andlig" HL3.

Valve kallar episoderna för en andlig HL3.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

När gjorde de något bra sist. portal 2?
Var det deras senaste spel?

Half-life: Alyx är ju senaste, men de har gjort annat med. Jag räknar knappt Portal till valve eftersom det började som en source mod, lite som att räkna Minecraft till Microsoft... självklart i tvåan blev det lite mer Valve över det med story och finslipat, men inte deras ide eller värld

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Half-life: Alyx är ju senaste, men de har gjort annat med. Jag räknar knappt Portal till valve eftersom det började som en source mod, lite som att räkna Minecraft till Microsoft... självklart i tvåan blev det lite mer Valve över det med story och finslipat, men inte deras ide eller värld

Ungefär som Dota och CS alltså. Vad mer finns kvar?

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

valve fattar ju inte vad gamers vill ha, dom har alla pengar i världen att göra HL3 att dom inte gjorde det visar bara att dom skiter i vilket.. köper inte deras nonsens ursäkter... det är synd att det blev så här, nånting gick ju snett i episoderna där dom lovade vi inte skulle få vänta allt för länge mellan varje... märkligt att sabba ett så fint varumärke som vunnit massor av awards sådär :/ jävla gabe newell som inte vet vad gamers vill ha idag.. dom skulle sålt rättigheterna till en annan studio istället.

Tagit bort otrevlig ordval /Mod
Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Jag äger inget VR-headset, så nej.
Valve kallar episoderna för en andlig HL3.

Ok.

Det är väl det som är knepigt med att släppa ett så bra spel i en så älskad värld som så få kan spela. Men utan att säga för mycket så lär det en fortsättning på Half Life vad det lider.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Jag äger inget VR-headset, så nej.
Valve kallar episoderna för en andlig HL3.

Ok....?

Förstår du inte poängen i det jag försöker säga, eller hade du själv en poäng i det som jag helt missar?

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

valve fattar ju inte vad gamers vill ha, dom har alla pengar i världen att göra HL3 att dom inte gjorde det visar bara att dom skiter i vilket.. köper inte deras nonsens ursäkter... det är synd att det blev så här, nånting gick ju snett i episoderna där dom lovade vi inte skulle få vänta allt för länge mellan varje... märkligt att sabba ett så fint varumärke som vunnit massor av awards sådär :/ jävla gabe newell som inte vet vad gamers vill ha idag.. dom skulle sålt rättigheterna till en annan studio istället.

Ingen aning vad du försöker säga med detta svamlande, men Half-Life: Alyx är definitvt en värdig uppföljare och en klockren fortsättning på Half-Life historian. Hur de skulle ha "sabbat" varumärket är en gåta, då HL:A har fått skyhöga betyg och endast positiv kritik.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

När gjorde de något bra sist. portal 2?
Var det deras senaste spel?

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Valve_games
2020: Dota Underlords och Half-Life: Alyx

Permalänk
Medlem

Misslyckats med en uppföljare i över ett decennium, men så fort det handlar om en möjlighet att sälja ett nisch-tillbehör som få annars är intresserade av för 10 000kr så går plötsligt allt som smort.

De kan hitta på historier om problem med spelmotorn bäst de vill, men det är ganska tydligt att cash is king i slutändan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Valve_games
2020: Dota Underlords och Half-Life: Alyx

Dota underlords.
"Spelet har utvecklats av Valve sedan juni 2019 efter en populär mod skapades av Drodo Studio."
Så en Mod och ett spel de gjort för att sälja ett vr headset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Ingen aning vad du försöker säga med detta svamlande, men Half-Life: Alyx är definitvt en värdig uppföljare och en klockren fortsättning på Half-Life historian. Hur de skulle ha "sabbat" varumärket är en gåta, då HL:A har fått skyhöga betyg och endast positiv kritik.

jag sa vad jag tycker, vadå svamlar ? så du menar att efter EP2 så har dom skött det snyggt ? När kom den sista episoden, 2007 eller ? Vi har ju inte ens fått nåt efter det o nu tills Alyx spelet, VR är ju ett skämt o inte ens en fullvärdig uppföljare som inte ens alla kan o vill spela då VR är inte direkt billigt idag.... Nä dom har kört ned spelserien i botten o frågan är om det ens är lönt att försöka sig på en riktigt uppföljare idag efter alla år som dom visat att dom struntar i vilket arroganta jäkla lata utvecklare som inte ens kan erkänna..

fans har ju skrikit efter fortsättningen i andra episoden alla år men du menar att valve har skött detta snyggt eller? om nån svamlar så är det väl du som lever i förnekelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drenmi:

Misslyckats med en uppföljare i över ett decennium, men så fort det handlar om en möjlighet att sälja ett nisch-tillbehör som få annars är intresserade av för 10 000kr så går plötsligt allt som smort.

De kan hitta på historier om problem med spelmotorn bäst de vill, men det är ganska tydligt att cash is king i slutändan.

Om "cash is king" skulle vara det primära direktivet hos Valve för att utveckla HL:A så är dem otroligt korkade ifall det bästa dem kan komma på är att utveckla ett relativt högbudget-spel till en plattform som inte är särskilt mogen eller allmänt utbredd. Där inkomsterna från plattformshårdvaran som dem själva säljer förmodligen knappt täcker upp dess produktions- och utvecklingskostnader (om det ens gör det).

Nej skälet till att Valve utvecklade HL:A är för att driva på införandet och utvecklingen av VR-headsets samt för att fånga mer marknadsandelar i VR-segmentet så att Steam fortsätter vara en giltig plattform att köpa VR-spel och mjukvara från, samtidigt som man också begränsar FB/Oculus och dess storefront med sin stängda trädgård. (inmurad trädgård?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

jag sa vad jag tycker, vadå svamlar ? så du menar att efter EP2 så har dom skött det snyggt ? När kom den sista episoden, 2007 eller ? Vi har ju inte ens fått nåt efter det o nu tills Alyx spelet, VR är ju ett skämt o inte ens en fullvärdig uppföljare som inte ens alla kan o vill spela då VR är inte direkt billigt idag.... Nä dom har kört ned spelserien i botten o frågan är om det ens är lönt att försöka sig på en riktigt uppföljare idag efter alla år som dom visat att dom struntar i vilket arroganta jäkla lata utvecklare som inte ens kan erkänna..

fans har ju skrikit efter fortsättningen i andra episoden alla år men du menar att valve har skött detta snyggt eller? om nån svamlar så är det väl du som lever i förnekelse.

VR är inget skämt bara för att du inte kan eller har råd att skaffa det. (Spel är ingen rättighet)
Det är ju som att mobil eller konsolspelaren säger att PC gaming är ett skämt.
Skärpning i ledet, att Valve valt att göra ett VR half life verkar kränkt en hel del.
VR växer hela tiden, den som inte ser det är blind eller vill inte.

@Lagge
Faktiskt var det Valve som inte ville att "Steam headseten" skulle fungera på Oculus. Har nått att göra med att dom stoppade Vive från att fungera
Oculus ville från början att det skulle vara öppet.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Kanske man kan våga hoppas på lite utveckling gällande CS också som ju stått still i typ 15 åt förutom kosmetiska uppdateringar. Var ju rykten om en övergång till Source Engine 2 men sen blev det tyst även om jag nog tror det krävs ett helt nytt spel för att hänga med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

VR är inget skämt bara för att du inte kan eller har råd att skaffa det. (Spel är ingen rättighet)
Det är ju som att mobil eller konsolspelaren säger att PC gaming är ett skämt.
Skärpning i ledet, att Valve valt att göra ett VR half life verkar kränkt en hel del.
VR växer hela tiden, den som inte ser det är blind eller vill inte.

@Lagge
Faktiskt var det Valve som inte ville att "Steam headseten" skulle fungera på Oculus. Har nått att göra med att dom stoppade Vive från att fungera
Oculus ville från början att det skulle vara öppet.

vr kommer vara överspelat av ar om några år, låt säga 5. visst, några kommer säkert minnas vr som en kul grej. tills dess kommer miljoner att fortsätta spela på 1080p skärmar.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

vr kommer vara överspelat av ar om några år, låt säga 5. visst, några kommer säkert minnas vr som en kul grej. tills dess kommer miljoner att fortsätta spela på 1080p skärmar.

VR fungerar för bra idag för att vara en tillfällig grej. Även med begränsningarna (sladd, tung grej på ansiktet, dyrt, låg upplösning) så är upplevelsen fullständigt överlägsen allt annat.

Jag körde Alyx på original Vive, och he***ävlar vilken upplevelse! Man är verkligen på plats i City 17, enormt mäktigt. En upplevelse jag är säker är mycket bättre på de förfinade VR-systemen som Index.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag tror mycket väl att man spinner vidare på Half Life Alyx som serie och/eller sidospår därtill.
Man har tappat mycket mark från plattformen Steam till andra aktörer på marknaden, Epic Games är kanske en utav de största - och man behöver få in pengar via andra håll förutom Steam -plattformen.

Nu är förvisso spelutveckling idag inget snabbt sätt att skapa pengar, vi konsumenter är så bortskämda med hög kvalitet på både spel, grafik och story att vi mer eller mindre kräver genomarbetade spel - något som tar tid och därmed kostar pengar att utveckla.

Mja... vi får se.
Valve’s fickor anses djupa, men frågan är - hur mycket kan de leva på gamla meriter ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Testpilot
Skrivet av HazZarD:

jag sa vad jag tycker, vadå svamlar ? så du menar att efter EP2 så har dom skött det snyggt ? När kom den sista episoden, 2007 eller ? Vi har ju inte ens fått nåt efter det o nu tills Alyx spelet, VR är ju ett skämt o inte ens en fullvärdig uppföljare som inte ens alla kan o vill spela då VR är inte direkt billigt idag.... Nä dom har kört ned spelserien i botten o frågan är om det ens är lönt att försöka sig på en riktigt uppföljare idag efter alla år som dom visat att dom struntar i vilket arroganta jäkla lata utvecklare som inte ens kan erkänna..

fans har ju skrikit efter fortsättningen i andra episoden alla år men du menar att valve har skött detta snyggt eller? om nån svamlar så är det väl du som lever i förnekelse.

Låter som du inte spelat HL:A alls

Alla jag känner som spelat HL:A (inkluderat mig själv) anser att Alyx är potentiellt det bästa Half-Life spelet som släppts och att VR är vad som möjliggjorde det också. 'Immersion'-faktorn man har i det spelet är sinnessjukt hög, och detta kan attriberas till Valves (nästan sinnessjuka) öga för detalj.

Tyvärr är detta något som är svårt att förmedla utan att uppleva det själv, speciellt då t.ex. YouTube videos inte alls förmedlar hur det är att faktiskt ha ett par VR-brillor på sig och "vara där, i världen".

Sedan har Valve 0 skyldigheter att ens släppa ett till spel, av något slag, någonsin igen om det är vad dom behagar.
Dom jobbar efter vad dom anställda själv vill producera och vad som anses gynna deras egna personliga utveckling parallellt med företaget. Är det ingen på Valve som vill jobba på ett HL-projekt? Tough luck, då blir det inte något Half-Life spel heller. Vill en stor skara anställda göra Half-Life 3 som ett mobilspel? Då blir det förmodligen så med, då det helt enkelt är så dom opererar som företag.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

vr kommer vara överspelat av ar om några år, låt säga 5. visst, några kommer säkert minnas vr som en kul grej. tills dess kommer miljoner att fortsätta spela på 1080p skärmar.

Varför skulle VR vara överspelat?
Vet du ens vad du pratar om?
Ja AR kommer självklart bli en grej också men varför det på nått sätt ska "överspela" VR när det gäller spel förstår jag inte, det är äpplen och päron du pratar om. Förklara gärna vad du menar.

Sen om miljoner "casual mainstream" spelar 1080p pancake bryr sig ingen, det gör dom ju redan.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

ett spel de gjort för att sälja ett vr headset.

Typ alla spel från större bolag finns till för att de vill tjäna pengar på något vis, i många fall är det för att öka försäljningen av Xbox eller playstation konsoler. I detta fallet är det VR headset.
Men spelen kan vara bra trots det.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

valve fattar ju inte vad gamers vill ha, dom har alla pengar i världen att göra HL3 att dom inte gjorde det visar bara att dom skiter i vilket.. köper inte deras nonsens ursäkter... det är synd att det blev så här, nånting gick ju snett i episoderna där dom lovade vi inte skulle få vänta allt för länge mellan varje... märkligt att sabba ett så fint varumärke som vunnit massor av awards sådär :/ jävla gabe newell feta tjockis som inte vet vad gamers vill ha idag.. dom skulle sålt rättigheterna till en annan studio istället.

Skrivet av Mithras:

Ingen aning vad du försöker säga med detta svamlande, men Half-Life: Alyx är definitvt en värdig uppföljare och en klockren fortsättning på Half-Life historian. Hur de skulle ha "sabbat" varumärket är en gåta, då HL:A har fått skyhöga betyg och endast positiv kritik.

Skrivet av HazZarD:

jag sa vad jag tycker, vadå svamlar ? så du menar att efter EP2 så har dom skött det snyggt ? När kom den sista episoden, 2007 eller ? Vi har ju inte ens fått nåt efter det o nu tills Alyx spelet, VR är ju ett skämt o inte ens en fullvärdig uppföljare som inte ens alla kan o vill spela då VR är inte direkt billigt idag.... Nä dom har kört ned spelserien i botten o frågan är om det ens är lönt att försöka sig på en riktigt uppföljare idag efter alla år som dom visat att dom struntar i vilket arroganta jäkla lata utvecklare som inte ens kan erkänna..

fans har ju skrikit efter fortsättningen i andra episoden alla år men du menar att valve har skött detta snyggt eller? om nån svamlar så är det väl du som lever i förnekelse.

Nu citerade du inte mig men en stark gissning att det kan ha varit tonen och innehållet i ditt inlägg (personangrepp blandat med påståenden som inte nödvändigtvis stämmer). Det verkar i vilket fall som att deras fokus inte har varit din målgrupp.

Skrivet av HenrikM:

Dota underlords.
"Spelet har utvecklats av Valve sedan juni 2019 efter en populär mod skapades av Drodo Studio."
Så en Mod och ett spel de gjort för att sälja ett vr headset.

Två st spel år 2020 se fetmarkerat i citatet, ja dom har ju släppt ett nytt VR headset, utvecklat nya kontroller och jag tror nya bas stationer samt lite annan hårdvara och mjukvara, dom har även släppt fler spel sedan portal 2 jag tyckte personligen att CS: GO, Dota 2 och The Lab alla var bra spel. Fokus verkar ivf inte ha legat mot singelplayer men får hoppas att HL3 kommer någon gång (jag behöver fortfarande köra 1'an och 2'an)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jumpcut:

Dom har väl inga chefer?

Skrivet av SCORPIUS:

Bingo 👍

Citat:

Gabe Newell—Of all the people at this company who aren’t your boss, Gabe is the MOST not your boss, if you get what we’re saying.

Valve Handbook p55.

Ja, fast nej.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Varför skulle VR vara överspelat?
Vet du ens vad du pratar om?
Ja AR kommer självklart bli en grej också men varför det på nått sätt ska "överspela" VR när det gäller spel förstår jag inte, det är äpplen och päron du pratar om. Förklara gärna vad du menar.

Sen om miljoner "casual mainstream" spelar 1080p pancake bryr sig ingen, det gör dom ju redan.

Du kanske inte förstår det nu, och det är helt okej om VR är din grej. VR, är väl inget mer än att skärmen (-arna) sitter lite närmare ögonen + att det finns motiontracker som håller reda på huvudrörelser? Alltså samma sak som miljoner vardagliga medelmåttor kan göra med en helt vanlig skärm och ett armanpassat styrdon.

AR kommer förändra saker och ting på sätt som vi kanske inte kommit på ännu. AI+AR där har du nästa grej, som kommer förändra hur vi spelar, hur vi uppfattar vår verklighet och så vidare. AR är inte päron, det är päron & äpplen på samma gång. VR är i det sammanhanget för att ta en del av ett känt citat: "...is but a stepping stone, to what we can become".

Sen är jag helt med på att det kan finnas olika mediala upplevelser som kan ha sina egna unika värden. Har faktiskt inte prövat VR själv, så nej jag kanske inte vet vad jag pratar om när det gäller just den upplevelsen, men det var heller inte vad jag sa till att börja med.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

Du kanske inte förstår det nu, och det är helt okej om VR är din grej. VR, är väl inget mer än att skärmen (-arna) sitter lite närmare ögonen + att det finns motiontracker som håller reda på huvudrörelser? Alltså samma sak som miljoner vardagliga medelmåttor kan göra med en helt vanlig skärm och ett armanpassat styrdon.

AR kommer förändra saker och ting på sätt som vi kanske inte kommit på ännu. AI+AR där har du nästa grej, som kommer förändra hur vi spelar, hur vi uppfattar vår verklighet och så vidare. AR är inte päron, det är päron & äpplen på samma gång. VR är i det sammanhanget för att ta en del av ett känt citat: "...is but a stepping stone, to what we can become".

Sen är jag helt med på att det kan finnas olika mediala upplevelser som kan ha sina egna unika värden. Har faktiskt inte prövat VR själv, så nej jag kanske inte vet vad jag pratar om när det gäller just den upplevelsen, men det var heller inte vad jag sa till att börja med.

Att du inte har provat VR eller är med/har koll på scenen visar sig tydligt.

VR och AR kommer bli kombinerat.
Enkelt förklarat.
Med VR kliver du in i Skyrim och upplever skyrims värld.
Med AR kommer karaktärerna till dig när du är ute i skogen själv
Tänk Pokémon go som ett AR koncept.

I framtiden kommer det finnas HMD's som både kan visa VR och AR. (Nästa generations fristående HMD's ryktas bli det)
ett rent AR HMD kommer tex vara mer som "glasögon" som ger en förstärkt verklighet.

Det finns inga som helst tecken på att AR är ett koncept som skulle göra VR överspelat eller tvärt om.
Man kommer väll fortfarande vilja kunna "kliva in" i en värld som nån har skapat ist för att bara behöva uppleva den på plattskärm.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Så länge VR inte fungerar som i Ready Player One, är jag inte intresserad.
Mycket utveckling kvar dvs.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |