Half-Life 3 skrotades på grund av spretig utvecklingskultur inom Valve

Permalänk
Melding Plague

Half-Life 3 skrotades på grund av spretig utvecklingskultur inom Valve

En dokumentär om Valve avslöjar att Half-Life 3 varit under utveckling, men skrotades efter problem med spelmotorn Source 2.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Alltså hur kan man efter alla dessa år vilja starta om hypen över HL3 igen? Helt crazy i min värld, och ändå blir jag taggad. Hatar mig själv lite...

Permalänk
Medlem
Citat:

...Valve nu "brutit igenom isen runt Half-Life" och att företaget inte längre är rädda för att ta sig an serien

Half Life 3 confirmed!

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Så dom har haft skitdåliga chefer. Okidoo.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Jag tror fortfarande inte att Half-Life 3 kommer. Dags att gå vidare nu kanske.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

vore ju ballt om de kunde göra något verkligen "next gen" för HL3 men har tappat hypen för mig för längesen

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

Så dom har haft skitdåliga chefer. Okidoo.

Manager — The kind of people we don’t have any of. So if you see one, tell
somebody, because it’s probably the ghost of whoever was in this building
before us. Whatever you do, don’t let him give you a presentation on
paradigms in spectral proactivity.

-- VALVE: HANDBOOK FOR NEW EMPLOYEEs (https://steamcdn-a.akamaihd.net/apps/valve/Valve_Handbook_Low...)

Ska något bli gjort hos Valve krävs det att det finns en person som vill göra det.

Permalänk
Medlem

Har ihärdigt väntat sedan 2007.
Faen kriminellt att inte avsluta serien när episode 2 slutade med en cliffhanger.
Sätt Gabe bakom lås och bom tills det kommer en avslutning/uppföljning.

Skulle även vilja ha en Left4Dead3, men Valve verkar inte kunna räkna längre än till 2.
(kanske finns något som jag inte känner till)

Visa signatur

Atari Mega 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Så dom har haft skitdåliga chefer. Okidoo.

Dom har väl inga chefer?

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 10 Pro - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Dom har väl inga chefer?

Bingo 👍

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Inaktiv

Säga vad man vill men Valve är inte skyldiga oss ett skit. De har redan producera fler enskilda fantastiska spel än vad de flesta studios kommer göra ett av i samma nivå. Hur som helst hoppas jag att vi med Alyx just gått in i en ny era av Valve där vi äntligen kommer få se lite bra spel och inte bara satsningar på deras kassakor

Permalänk
Medlem
Skrivet av McMillan:

Har ihärdigt väntat sedan 2007.
Faen kriminellt att inte avsluta serien när episode 2 slutade med en cliffhanger.
Sätt Gabe bakom lås och bom tills det kommer en avslutning/uppföljning.

Skulle även vilja ha en Left4Dead3, men Valve verkar inte kunna räkna längre än till 2.
(kanske finns något som jag inte känner till)

Det kommer troligen att komma en uppföljning, nu när HL:A är ute i världen

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur half life alyx slutade så är jag ganska säker på att vi får "uppföljare" i half life världen.
Får se om dom går vidare all in VR eller gör ett "vanligt" spel också

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk

Jag skulle vilja att de utvecklar ett nytt Day of Defeat

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX Merc, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

Jag är inte ens intresserad av spel längre, struntade helt och hållet i Alyx kommer aldrig köpa ett VR headset. Spelar hellre Doom om jag vill spela nått (nej, menar inte "Super Mario Doom Eternal RPG").

Visa signatur

Intel 12900k/32GB/Noctua NH-P1/Seasonic Fanless 600W

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Molotov:

Med tanke på hur half life alyx slutade så är jag ganska säker på att vi får "uppföljare" i half life världen.

... om 10+ år

Don't hold your breath

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jag blir glad av tanken att mina framtida barnbarn kanske får uppleva HL3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av McMillan:

Har ihärdigt väntat sedan 2007.
Faen kriminellt att inte avsluta serien när episode 2 slutade med en cliffhanger.
Sätt Gabe bakom lås och bom tills det kommer en avslutning/uppföljning.

Skulle även vilja ha en Left4Dead3, men Valve verkar inte kunna räkna längre än till 2.
(kanske finns något som jag inte känner till)

Hellre Left 4 Dead 3 än Half-Life 3 för min del

Skrivet av flashen:

... om 10+ år

Don't hold your breath

Ytterligare ett Duke Nuken Forever när det gäller hur långt tid det tar att utveckla ett spel? Half-Life 3 Forever

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

... om 10+ år

Don't hold your breath

Mycket möjligt.
Men om man var med i "försnacket" osv innan HL:A så är det mer troligt.
Och sen med tanke på hur HL A slutade så är både Half life 3 eller episode 3 "skrotat" som koncept.
Half life alyx är "half life 3".

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Det kommer troligen att komma en uppföljning, nu när HL:A är ute i världen

Det kommer säkert en uppföljare till det spelet, men knappast något HL3.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av wazman:

Jag är inte ens intresserad av spel längre, struntade helt och hållet i Alyx kommer aldrig köpa ett VR headset. Spelar hellre Doom om jag vill spela nått (nej, menar inte "Super Mario Doom Eternal RPG").

Ok bra, då vet vi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wazman:

Jag är inte ens intresserad av spel längre, struntade helt och hållet i Alyx kommer aldrig köpa ett VR headset. Spelar hellre Doom om jag vill spela nått (nej, menar inte "Super Mario Doom Eternal RPG").

Sammanfattar rätt bra hur jag kände. Jag älskade Doom 2016, men i Eternal saknade all magi det förra spelet hade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Det kommer säkert en uppföljare till det spelet, men knappast något HL3.

Mild spoilervarning!

Spelade du Alyx? Till slutet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Det kommer säkert en uppföljare till det spelet, men knappast något HL3.

Utan att säga för mycket har jag svårt att se hur HL:A skulle fortsätta utan att samtidigt bli en "andlig" HL3.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av FilleMang:

Manager — The kind of people we don’t have any of. So if you see one, tell
somebody, because it’s probably the ghost of whoever was in this building
before us. Whatever you do, don’t let him give you a presentation on
paradigms in spectral proactivity.

-- VALVE: HANDBOOK FOR NEW EMPLOYEEs (https://steamcdn-a.akamaihd.net/apps/valve/Valve_Handbook_Low...)

Ska något bli gjort hos Valve krävs det att det finns en person som vill göra det.

Det går för bra för dom med andra ord.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

Ärligt talat så var varken HL1 och Episode 2 eller vad de nu ville kalla det för att skapa hype eller något ens bra.

Medioker shooter med skitskum story som hoppade runt utan att faktiskt berätta så mycket.

Tror själv att det är hela hypen om att ett 3:e avsnitt ska släppas som gör det "bra" i mångas ögon.

Sen tror jag inte HL i sig är någon kassako direkt, de borde fortsätta pusha på Source 2 till CSGO och dess anti-cheat vilket Valorant verkar ha fått lite fart på, där tjänar de pengar.

Permalänk
Medlem

@Mithras:
Hoppas du har rätt, jag är skeptisk dessvärre ...

Visa signatur

Atari Mega 2

Permalänk
Medlem

Hoppas fortfarande på HL 3, och kommer så alltid att göra, men jag räknar inte med något.

Skulle köra Alyx om jag hade VR-utrustning och inte hade lätt för yrsel.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Ärligt talat så var varken HL1 och Episode 2 eller vad de nu ville kalla det för att skapa hype eller något ens bra.

Medioker shooter med skitskum story som hoppade runt utan att faktiskt berätta så mycket.

Tror själv att det är hela hypen om att ett 3:e avsnitt ska släppas som gör det "bra" i mångas ögon.

Sen tror jag inte HL i sig är någon kassako direkt, de borde fortsätta pusha på Source 2 till CSGO och dess anti-cheat vilket Valorant verkar ha fått lite fart på, där tjänar de pengar.

På sin tid var det bra singelplayer. Mycket pussel. Bra och varierande action.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD