Permalänk
Medlem

Handlat på https://6dollarshirts.com/ två gånger, dom har ett stående erbjudande där du får 10 t-shirts för $50. Blir tull på beställningar men landar ändå runt ~1300kr för 10st t-shirts (~450kr på sidan + ~300kr frakt + ~500kr tull). Haft flera av dom i många år och trycket tvättas ut en del efter ~1år men dom går inte sönder, dom blir vintage

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jag hittade en trevlig tröja, Adidas Essentials Plain Tee. Den är inte helt enfärgad utan har en liten logga men sitter väldigt bra på mig i alla fall. Det är något med sömmarna kring axlarna som gör att den ser och känns bättre än typ alla andra t-tröjor och den har hållit formen bra i tvätt och så, dock har jag inte haft den så länge. En fördel är att den klarar att tvättas i 40 grader och torktumlas vilket inte alla dagens t-tröjor gör. Jag köpte på mig ett gäng till likadana från adidas.se för 149 styck plus någon rabattkod som gav 20%.

Oj shit vilka klarar inte ens 40?
Brukar köra det mesta i 60+torktummlare utan problem. Har ett gäng tshirts från nike och adidas som levt över tio år med det.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GenKaan:

Handlat på https://6dollarshirts.com/ två gånger, dom har ett stående erbjudande där du får 10 t-shirts för $50. Blir tull på beställningar men landar ändå runt ~1300kr för 10st t-shirts (~450kr på sidan + ~300kr frakt + ~500kr tull). Haft flera av dom i många år och trycket tvättas ut en del efter ~1år men dom går inte sönder, dom blir vintage

Betalar du alltså 1300kr för 450kr tshirts? Kanske är värt att kolla upp deras leverantör och hitta en europeisk distributör istället för att betala 3x pengarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepstreameR:

Jag skulle vilja hitta bra t-shirts anpassade för de som är längre (jag är runt 2m). De flesta blir bara bredare och bredare, men inte nämnvärt längre när man går över Medium i storlek.

Magtröja är så 90-tal

Jag är 2m lång och tycker det funkar riktigt bra med H&Ms slim fit t-shirt med storlek XXL, typ dessa https://www2.hm.com/sv_se/productpage.0578630002.html (obs 3-pack, 199:-)

Dom växer lagom mycket på längden utan att bli tält!
Finns även v-ringade om man föredrar. Idag har jag blandat v-ringat eller vanligt och olika färger, och har typ bytt ut alla mina t-shirts mot dessa. Dom är härligt stretchiga också!

Permalänk
Expertgissare

Har fastnat för mq's (nu marqetstores) t-shirt bläck, inte super billiga men 2 för 349kr är ok.

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BergEr:

Oj shit vilka klarar inte ens 40?
Brukar köra det mesta i 60+torktummlare utan problem. Har ett gäng tshirts från nike och adidas som levt över tio år med det.

Tja, klarar och klarar men många jag har köpt de senaste åren har haft tvättrådet 30 mild och ingen torktumling, en del ska till och med plantorkas. Trots att det är 100% bomull. Men det gäller kanske inte baströjor som de som mestadels diskuteras i denna tråden utan mer mellanprisklass och uppåt typ Vans, Stüssy, CK och liknande, men jag tycker mig se det också på baströjor från vanliga sportmärken och så.

Permalänk
Medlem

En lokal återförsäljare av arbetskläder har enfärgade Blåkläder tshirts för en tia styck (euro). Billiga, håller bra och tål många tvättar.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Trying is the first step to failure." - Homer Simpson

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoL_:

Jag kör på Lager 157:s t-shirts, tycker dom är sköna och har hållit bra. Har dock bara en svart och den har jag inte använt så mycket så kan inte riktigt säga hur bra den håller färgen. Men de är billiga i alla fall 🙂

Jag köpte 100 par svarta strumpor(tröttnade på att sortera dom jag hade) och 15 svarta och vita t-shirts där för några år sedan. Fortfarande bra kvalitet trots många tvättar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Tja, klarar och klarar men många jag har köpt de senaste åren har haft tvättrådet 30 mild och ingen torktumling, en del ska till och med plantorkas. Trots att det är 100% bomull. Men det gäller kanske inte baströjor som de som mestadels diskuteras i denna tråden utan mer mellanprisklass och uppåt typ Vans, Stüssy, CK och liknande, men jag tycker mig se det också på baströjor från vanliga sportmärken och så.

Okay, ja fan 100% bomull ska ju lätt klara mer.

Enda jag sett med 30 är ull och polyester.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag har haft en hel del cubus jag med, men jag tycker de noppar sig hela tiden och ser inte bra ut efter några tvättar

Lager157 här med för övrigt. Jag äger många märken, men just lager ör prisvärda och håller länge

Jag upplever att dom "melerade blå" noppae sig nått ofantligt men att rrsteramde färger inte gör det.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

Kollade lite på engelsons hemsida och t-shirts,
men hur är det tänkt man ska få dem över huvvet?
ser snävt ut på deras exempel bilder iaf.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

Jag har länge letat efter ett bra märke med t-shirts som passar bra och är bekväma. Inga superkorta ärmar eller korta tröjor. Provat det flesta märken och många krymper snabbt och blir urtvättade. H&M:s t-shirts är ju katastrof. Efter några veckor så sitter dom vid naveln. Lager 157:s har jag testat, två gick hål i efter första tvätten. Finns ju en anledning till att dom kostar 30 kr/st.

Kör nu på dessa: https://www.zalando.se/only-and-sons-onsmatt-longy-7-pack-t-s... och är riktigt nöjd än så länge! Finns fler färger som säljes i st om man söker.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem

Lidl säljer sina t-shirts i funktionsserien (inte bomull), dessa är svarta (eller grå, blå) och kan ha små reflexdetaljer. Förra året kostade de 49 kr styck men i år är de visst höjda till 59 kr. Mycket sköna och prisvärda! Inte lika sköna som de i t ex merinoull men man får ju å andra sidan 10 st Lidl t-shirts till priset av en Icebreaker Merino t-shirt.

Tillsammans med sköna mjukbyxor från t ex Superdry för halva priset från t ex Best Secret så är speluniformen klappad och klar.

Permalänk
Medlem

"so soft you’ll want to sleep in it" stämmer bra, bamboo är inte bommul, det har lite mera tyngd i sig och sitter därför underbart. Vet inget om hållbarheten då jag tvättar skonsamt och hängtorkar, så allt håller bättre då.

Men svårt att gå tillbaka till skräp när man testat.. Har även gått över till kallingar i bamboo, då man ibland sover i de med. Löjligt skönt mot huden. Började faktiskt i den änden, nu letar jag hoodies i bamboo med.

Skillnaden är ungefär som att gå från ett billigt lakan till tätvävd satin, så det är inge hittepå för miljöns skull, den skiter jag i. Visst, 279 är dyrt, men inget kan vara bäst och billigast samtidigt, man får välja.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Slår ett slag för Lager 157's Premium T-shirts. Lite dyrare än deras vanliga tröjor, men blir inte noppriga och urtvättade som de allra billigaste.

Permalänk
Medlem

Kör dessa, 5 st för 249 kr fungerar bra, haft dom ett bra tag utan att dom blir urtvättade mm. Sitter även riktigt snyggt!
https://www.zalando.se/pier-one-5-pack-t-shirt-bas-whiteblueb...
(Finns olika paket med olika antal/färg)

Permalänk
Medlem

Brukar köpa mina t-shirts på Dressmann. Riktigt sköna och slits inte så fort. Finns i både enfärgat och med tryck/mönster.

https://dressmann.com/sv/webbutik/dressmann/t-skjortor/

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Hedersmedlem

Förvånansvärt ok för pengarna, i classic fit: https://www.ullaredlantman.se/t-shirt-och-pike/t-shirt/t-shir...

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Jag har nyligen bunkrat upp med några av dessa
https://www.decathlon.se/t-shirt-gym-100-herr-vit-id_3185449....
Väldigt sköna simpla billiga tshirtar

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk
Medlem

Om du är OK med pikée brukar Stadium sälja rätt bra sådana från Kappa för 99 kr styck. Har hållit färgen bra för mig.

Permalänk
Medlem

Intersports Etirel i Bomull finns vissa som är lite blandat i man får kolla brukar vara 2st för 99:- emellanåt om rea 69:- för 2st.

Kappahls Hamton Repuplic är också ok typ 99:- st har jag för mig.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lusvig:

Uniqlos i supimabomull är ganska bra och passformen passar iaf mig. Herrmodeller och dammodeller

Slår även jag ett slag för dessa. Går att tvätta i all oändlighet, sitter snyggt och är relativt billiga. Deras kalsonger som heter typ Airism är grymt sköna, så beställ några sånna också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepstreameR:

Jag skulle vilja hitta bra t-shirts anpassade för de som är längre (jag är runt 2m). De flesta blir bara bredare och bredare, men inte nämnvärt längre när man går över Medium i storlek.

Magtröja är så 90-tal

Jag köper från Asket. Där kan man välja längd. Även om priset är högt, så blir tco låg, eftersom de har lång livslängd. Dom har även transparent hållbarhetsredovisning av plaggen.

Visa signatur

R7 2700, X470 Aorus G5, 16GB, RX6700XT, RM750x, Phanteks P400S, CQ32G1 32" 1440p@144Hz
i7 9700, Z390 Gaming X, 32GB, RTX 2060, Phanteks 300, S70A 27" 4K@60Hz
i3 9100F, Z390-i Auros Pro, 16GB, GTX1660ti, NZXT h200i, 275E1S 27" 1440p@75Hz

Permalänk
Avstängd

Sagts redan flera ggr, men 30kr från lager157 ger mycket för pengarna.
Annars så köper jag ibland även på Lidl, det är bra kvalité för priset.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

@Gorian: Lager 157

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Jack & Jones har en hel del t-shirts, både billiga basic och lite bättre premium kvalité. Vill man ha hållbarhet så kör med t-shirts av hampa, helt omöjliga att slita ut.

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem

American Apparel Eco t-shirt, inte billiga men grym kvalitet. Mina har hållit färgen och passformen i 10år.

Visa signatur

SpelBurk: Asus Z87 PRO/Intel 4770k/ HD7970/ 16 GB Ram/ Samsung 840 pro SSD.
TV-Burk: Asus Z97 Plus/ Intel G3258/ Asus Geforce GTX970 Strix/ Xonar D2/ 8 GB Ram/ Intel SSD.

Permalänk
Medlem

Dressman har bra, enfärgade, t-shirts I 100% bomull. Sitter bra gör de med. Kostar typ 130kr st.

Engelsons har enfärgade t-shirts i 100% bomull (förutom antracitgrå som är 80% bomull och 20% polyester). Även de har en bra passform och bra kvalité för priset. Typ dussintalet färger och köper du fyra eller fler så kostar de 50kr st.

Permalänk

Några tips på t-shirts som är 100% polyester månntro?
Att härda genom sommaren med hyperhidros är mindre kul!