Phanteks Eclipse P500A – prisvärt chassi med stomme i världsklass

Phanteks Eclipse P500A – prisvärt chassi med stomme i världsklass

Jonas tar en titt på Phanteks nya chassi Eclipse P500A, vilket kombinerar högt luftflöde med enkel montering och kabelhantering

Läs hela artikeln här

Gillar att de kör på usb-c + två standard usb. Så många chassi som byter ut en usb mot en usb-c istället.

säkert ett bra chassi men fronten tilltalar mig icke.

Trevligt att de säljer en modell utan RGB och i det stora hela ser det bra ut. Aningen onödigt långt för min smak när det ändå inte är ämnat för lagringsbygge, och helt öppen front lär aldrig (mer) köpas till eget bygge. Men för de som behöver maxat luftflöde så visst.

Äntligen! Väntat på detta sen CES i början på året, fan vad tid de tog på sig.
Blir riktigt bra för tunga, svettiga komponenter som 2080Ti.

Ett minus för mig, är att man inte kan montera nätaggregatet med fläkten upp.

Fråga: Går det att montera frontfläktarna mellan meshfront och chassi eller endast på chassits "insida" som ni monterat i ert bygge?

Oj, det här var inte det minsta likt P400A, ett server/kontorsdator chassi, ej lämpat för en speldator.

Funderar på hur många chassin @JonasT byggt under åren.

Med en custompanel istället för dom hemska slide-sköldarna framför kabeldragningen och lite vattenkylning kanske detta kan bli mitt nästa main-chassi

Hela tre fläktar för insug men inget för ut?! Jonas är ett djur.

Trevlig recension som vanligt signerad chassikungen.
Dock är designen för mycket för mig, stilrent ska det va!

Skrivet av [SmR]BMF:

Fråga: Går det att montera frontfläktarna mellan meshfront och chassi eller endast på chassits "insida" som ni monterat i ert bygge?

JA

Skrivet av Tip Top:

TACK!

Det enda som jag ställer mig lite frågande till är fördelningen mellan 2,5"- och 3,5"-platser.
De som vill ha stort lagringsutrymme lär väl inte satsa på ett flertal 2,5" SSD, eller har jag fel?

Skrivet av Tip Top:
Skrivet av [SmR]BMF:

FASEN VAD NI SKRIVER HÖGT. Chilla lite.

För övrigt gillar jag lådan och blev nästan sugen på att köpa nu, fast nästa dator ligger (minst) ett år bort.

@JonasT Kommer en recension på Lian Li LanCool II Mesh? Är ju trots allt en direkt konkurrent till P500A

Skrivet av employed:

Hela tre fläktar för insug men inget för ut?! Jonas är ett djur.

Tydligen är chassit bra på att låta den varma luften pressas ut Hade dock själv valt att ha ett utblås. Hardware Canucks testade temps med tre fläktar fram, ingen bak samt två fram och en bak och skillnaden var någon grad.

Skrivet av Thomaseron:

För övrigt gillar jag lådan och blev nästan sugen på att köpa nu, fast nästa dator ligger (minst) ett år bort.

Capslock intryckt sorry

@Tip Top: Jag tog inte illa upp. Det bara såg lite roligt ut när båda skrev med stora bokstäver.

Skrivet av Thomaseron:

HAN BÖRJADE!

Skrivet av Tip Top:

I den videon använder de dock inte originalfläktarna. Enligt Gamers Nexus får de inte plats fram:

Jäkligt snyggt gjort men aningen stort. Gångjärn för det temperade glaset borde bli standard!

Riktigt bra recension Jonas! Bra tempo, grundligt, lagom nivå. Jag är ingen spekulant på nytt chassi, men jag tittade ändå på hela!