Permalänk
Medlem

Kan rekommendera dessa.
Bra pris och finns även i större storlekar. Riktigt sköna och bra pris. Kan inte svara på hur de håller i långa loppet då jag inte haft dem så länge. Köpte 8 stycken och är grymt nöjd än så länge, men framtiden får utvisa om de tappar färgen snabbt.

Inte sådär sjukt tunna som tex Cubus har så att en vit tröja nästintill är genomskinlig och får en massa småhål.

Permalänk
Skrivet av SleepstreameR:

Jag skulle vilja hitta bra t-shirts anpassade för de som är längre (jag är runt 2m). De flesta blir bara bredare och bredare, men inte nämnvärt längre när man går över Medium i storlek.

Magtröja är så 90-tal

Har haft samma problem hela livet, spana in Asos, dom har en tall eller Long serie!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Tjenix,
Någon som har tips på billiga och bra, enfärgade T-shirts, som är bekväma och håller färgen?

Jag använde tidigare H&Ms baströjor, men H&M har nu bytt ut dessa till någon glansig historia som inte alls sitter eller ser lika bra ut som den gamla modellen.

Är ute efter svarta, om det gör någon skillnad.

Tacksam för tips

Köpte ett par av dess sist, gick upp en storlek pga slimfit.
Efter några tvättar är jag väldigt nöjd med den vinröda medan den svarta är lite lösare i passformen än vad jag hade önskat.

https://www2.hm.com/sv_se/productpage.0570002001.html

Permalänk
Medlem

Titta på Engelsons finns i de flesta storlekar.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av medbor:

Lager157 hade förut en modell som hette extra lång, dom var fantastiska! Osäker om de finns kvar dock, sen kostade de över 100kr och var inte tillgängliga i många färger... passformen var/är bra dock. Jag har mina 3 kvar och används ofta

De finns tyvärr inte kvar, i varje fall inte i mitt varuhus.

Skrivet av Alligatorn:

Har haft samma problem hela livet, spana in Asos, dom har en tall eller Long serie!

Tack!

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk

tycker dessa är helt okej för en kille som är 178 och lite övervikt funkar m fortfarande bra https://www.stayhard.se/studio-total/t-shirt-favourite-tee/70...

Permalänk
Medlem

Jag gillar Hampton Republic på KappAhl och SOC på Stadium. Bra passform och Hampton är hållbara.

Men gillar även tröjorna på MMsports.

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem

Inget ont till OP, men...Vad tusan gör den här tråden på Sweclockers.com förstasida? Har sommarjobbarna helt tagit över?

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Jag brukar beställa från Engelsons. Finns från 50kr och uppåt. Använder mina som jobbkläder och dom är väldigt mjuka och sköna Finns även i större storlekar vilket är nice!

Edit: Ser att fler tipsat om Engelsons så istället för att länka en tredje gång så vouchar jag för att det finns bra grejer där! Lite off topic men jag köpte vinterkängor där i vintras som är riktigt bra

Två hann före mig med tipset! Onödigt med länkspam :D
Visa signatur

Ryzen 7 5700X | MSI GeForce RTX 4070 12GB VENTUS 3X OC | MSI MPG B550 | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Samsung 970 EVO m.2 1 TB | Samsung 860 EVO 250 GB | Toshiba P300 2TB | Sabaj DA3 | Sennheiser HD 490 Pro

Permalänk
Medlem

har typ 10st lager 157, 30kr styck och de är jag väldigt nöjd med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Om jag minns rätt brukar jag köpa från Dressman och de fungerar i alla fall bra på mig. Kostar runt hundringen har jag för mig, de verkar dock ha rea på dem lite titt som tätt.

+1 på den. Köper alla mina t-shirts där, bra passform, håller bra, är tillräckligt långa för mig som har lång rygg och gärna har t-shirten innanför byxorna när jag har skjorta utanpå. Nästan alltid erbjudande typ "köp 3 betala för två".

/ B

Permalänk

Mina WILJD är lite dyrare, men hinner nog avverka 4-5 st billigare från H&M innan den ens har börjat tappa form eller ser sliten ut.
Samt ekologiska och fairtrade, helt tillverkade i Europa.

Annars gör jag som många och tipsar om engelsons, köper mycket där också, men där får man nog ha dödstal.

Jag är ju också lite skadad som räknar på hur många som dött för våra plagg. Även dom flesta billiga eller dyra tillverkas på samma ställe men med olika specar så är det svårt att sålla.
Men om man kollat på dokumentärer om hur det går till på t.ex. HM's fabriker där det står köer med arbetare utanför och väntar. När en dör och bärs ut får nästa jobb.
Svälta eller uppfrätta lungor...

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk

@Gorian:

Jag köper T-shirt och skjortor på Lidl som är delvis gjorde i lin, och bomull. Tycker iaf skjortorna håller sig riktigt bra, T-shirt inte tvättat nog mkt för o säga om de tappar färg eller ej.

Kör dock tvätt i 40 graders handtvätt, verkar bli lika rent och sliter mindre. Samt torkar på klädhängare i bra torkutrymme, eller ute.

Kan även rekommendera att kolla in lite av det som Naturkompaniet o liknande tar in, har kläder ifrån Fjällräven och Patagonia som hållit sig hur länge som helst. Kostar lite mer, men när de hållit 10 år så blir ju totalkostnaden låg. Dock inte köpt T-shirt därifrån, så jag lovar inget, och en del märkeskläder är ju mycket mer märke än kvalite.

Permalänk
Medlem

https://www.biltema.se/bygg/arbetsklader/t-shirts/
Jag brukar köpa Biltemas, riktigt sköna och mjukt tyg.

När jag känner för att vara miljövänlig/fairtrade handlar jag från lotuseco.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av etnica33:

https://www.biltema.se/bygg/arbetsklader/t-shirts/
Jag brukar köpa Biltemas, riktigt sköna och mjukt tyg.

När jag känner för att vara miljövänlig/fairtrade handlar jag från lotuseco.

Enbart med korvmotiv då får man anta?

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepstreameR:

Jag skulle vilja hitta bra t-shirts anpassade för de som är längre (jag är runt 2m). De flesta blir bara bredare och bredare, men inte nämnvärt längre när man går över Medium i storlek.

Magtröja är så 90-tal

Skrivet av Alligatorn:

Har haft samma problem hela livet, spana in Asos, dom har en tall eller Long serie!

Även jag är med i den här klubben. Köper i princip bara Urban Classics t-shirts (tall tee, tall tee roundup, osv). Dom är längre utan att bli 400% bredare.

Att försöka hitta något som passar bra i en "vanlig" affär kan man glömma. Beställer oftast från Junkyard eller Dunken (finns inte överdrivet med återförsäljare).

Det enda negativa är att dom oftast kostar runt 150-180 kr styck och att ett par vita (kanske 2 av 15) har tvättats sönder (tyget blev tunnare och tunnare på vissa ställen). Kvalitetsmässigt vetefan om priset är rätt, hade gärna sett att dom kostade 100-120 i så fall, men man har ju inte så mycket alternativ

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Ralph lauren classic fit cotton. Bästa bas t-shirt. Tyvärr lite dyra i Sverige. Så ta chansen om du åker till USA eller någon du känner gör det då de kostar det dubbla här

Permalänk
Mattecoach

Min favorit är Newbody. Speciellt passformen verkar hålla för evigt, hade en i ca 8 månader i tropiskt klimat som blev ordentligt svettfärgad (den var tidigare vit) men passformen är riktigt bra trots behandlingen.

Ett plus att man stödjer lokala föreningar också!

Permalänk
Medlem

Allt beror ju vad man menar med billigt och bra. Jag har köpt alla möjliga billiga t-shirts, allt från lager 157 till H&M och de är oftast billiga av en anledning. Har hittat några bra på H&M, men problemet är att de verkar ha minst 10 olika leverantörer så man lyckas sällan få exakt samma typ av t-shirt nästa gång man handlar. Köper numera enbart bas t-shirts från Calvin Klein och Gant. Visst, 399kr för två är kanske inte direkt billigt, men kvalitén är så mycket bättre. En del har jag haft i säkert mer än 7-8 år och färg och passform är precis lika bra nu. Men det är ju klart, är man en halvfet gamer som aldrig lämnar sin lägenhet och bara lägger pengar på sin dator och skräpmat så funkar väl vilken t-shirt som helst. Inga fördomar.

Permalänk
Medlem

Gällande t-shirtar har jag sen länge insett att billiga sådana inte är mycket att ha. Visst går det ju många gånger att få tag på ett flertal billigt, men varför?
Har inte folk gott om kläder (inte minst t-shirtar) i skåpen redan, sådana som bara tar plats?

Jag tänker istället så att jag hellre har färre, men bättre. Köper knappt nya längre eftersom jag redan har rätt många och de flesta håller väldigt länge. Har en del som lätt är 20+ år och använts flitigt.

Sen används de lite olika.
De som ser bättre ut används när det är väder för t-shirt och man ska vara bland folk. De som inte är lika snygga el aldrig varit det, används antingen under något annat, där det inte spelar roll hur de ser ut, eller för inomhusbruk hemma.
Det händer ibland att de krymper och blir för korta (el varit lite för små redan i början), dessa får fungera som sovtröja där längden/passformen inte är lika noga.

Men här uppe i norra Norrland har man under stora delar av året mer nytta av s k "långärmad t-shirt" el långärmad undertröja. Det är för övrigt ett tips för att förstärka klädseln utan att behöva byta jacka när det börjar bli bara lite för kallt för bara t-shirt under.

Men min rekommendation är alltså att satsa på färre men bra istället för många sämre. För till slut har man skåpet fullt med sådana som man egentligen inte vill använda. Hur många behöver man egentligen?
Det är en helt annan nivå och känsla på t-shirtar för ca 150-300 än de för under hundringen. Sen när det gäller material får man prova sig fram till vad man trivs med, de med blandning håller ofta formen bättre än ren bomull.

Permalänk
Medlem

@aholman: Håller med. Har handlat en del t-shirts och kalsonger med riktigt bra kvalité i USA. Tyvärr så är priserna för samma plagg i Sverige helt sjuka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterpawn:

Biltema har helt ok t-shirts. Föredrar dom över h&m basic

Biltemas t-shirts äger.

Skrivet av SleepstreameR:

Enbart med korvmotiv då får man anta?

Jag anar någon som inte förstår god smak?

Visa signatur

💻Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 2560x1600 165hz |
🎮 ASUS Rog Ally | AMD Ryzen™ Z1 Extreme | 16GB RAM | Crucial P3 2TB SSD |
📸 Sony A6400 | Alldeles för många objektiv |
📱 ASUS Zenfone 9

Permalänk
Medlem

Uniqlos i supimabomull är ganska bra och passformen passar iaf mig. Herrmodeller och dammodeller

Visa signatur

Chassi: Silverstone SG-13B | Moderkort: MSI B450I | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | CPU-kylare: Alphacool Eisbaer LT120 (fläktar utbytta till Corsair Premium ML120) | RAM: Crucial Ballistix 3600Mhz CL16 2x8GB | PSU: EVGA G3 1000W | GPU: AMD Radeon 5700 XT | Skärm: Dell U2515h | SSD: Corsair MP510 960GB | HDD: Seagate Firecuda 2TB (2,5")

Permalänk
Medlem

Köper 3-pack Ralph Lauren Polo sport när jag är i USA, alternativt på ebay. Beroende på växelkurs så 100-150kr styck. Fanns ju goda tider när det var 80kr inkl frakt.

De är långa och tunna vilket gör dem bra att ha under andra plagg. Den v-ringade har också ett djup som gör att den inte syns även med lite uppknäppt skjorta eller under en piké. Har hållit oskäligt bra över tid tycker jag. Då de är rätt tunna så gör de sig dock inte så bra till att bära enskilt. De är något genomskinliga.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk

ska du bara ha svarta utan tryck så kolla med typ nån lagerhandlare som säljer och trycker arbetskläder.

brukar själv göra så och tar jag en hel kartong (100st) får ja dom för 50:- stycket.

behöver man inte handla så ofta heller sådär var 10e år eller så.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Jag kör uteslutande New Yorkers svarta t-shirtar. Billiga och bra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hampton från KappAhl är det enda valet.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av guos89:

Lager 157. 30kr styck finns både vit och svart. Håller lika bra som vilken vanlig t-shirt som hellst, varken bättre eller sämre.

Köpte nyss ett gäng därifrån så får se om det stämmer. En tshirt från nike/adidas håller ju lätt i tio år om man tvättar den varje vecka så tre år iaf borde en billigare tshirt hålla

En liknande tråd var uppe för ett tag sen, vinnaren där blev lager157.
HM och liknande åkte ut för att deras kläder bara håller några månader.

Tvättar alla tshirts i 60c och kör sen torktummlare.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av sorcgsdf:

Biltemas t-shirts äger.

https://productimages.biltema.com/v1/Image/product/xxlarge/2000042607/1

Jag anar någon som inte förstår god smak?

Jodå jag kan uppskatta ett tilldragande korvmotiv! Föredrar dock personligen deras kallingar:

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Avstängd

Jag hittade en trevlig tröja, Adidas Essentials Plain Tee. Den är inte helt enfärgad utan har en liten logga men sitter väldigt bra på mig i alla fall. Det är något med sömmarna kring axlarna som gör att den ser och känns bättre än typ alla andra t-tröjor och den har hållit formen bra i tvätt och så, dock har jag inte haft den så länge. En fördel är att den klarar att tvättas i 40 grader och torktumlas vilket inte alla dagens t-tröjor gör. Jag köpte på mig ett gäng till likadana från adidas.se för 149 styck plus någon rabattkod som gav 20%.