Permalänk
Medlem

ergonomisk mus, vänsterhänt

Jag fick tips av en kollega att skaffa en vänstermus till cadden på jobbet, för att avlasta högerhanden. Jag har inga problem med musarm eller liknande, tänkte mest i förebyggande syfte.

Kollegan har en razer deathadder left handed, dock verkar de inte finnas att köpa längre. Finns det nåt alternativ på en ergonomisk mus för vänster hand och palm grip? Vill så klart ha sidoknappar på höger sida av musen, dvs. en speglad version av högermus.

Har en Logitech g403 eller vad den heter till högerhanden, liknande storlek vore toppen. Hemma har jag kört ie 3.0 och mionix naos.

Tack för svar

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Har en kollega som kör Contour Unimouse för att avlasta. Finns både som höger och vänster.

Går att prova den gratisi 14 dagar i alla fall

Edit: Den går att tilta för att justera justera vinklen, så den är rätt förnurlig. Jag hade valt en sladdlös variant så du enkelt kan ha tex under tangentbordet för att variera vinkel på armen.