e-Päron - För gaming föräldrar som vill spela online i gott sällskap

Permalänk
Medlem

e-Päron - För gaming föräldrar som vill spela online i gott sällskap

Tjena!.
Vag titel kanske men någonstans där i finns en tanke jag gått och grunnat på ett tag.
Inget är skapat eller etablerat mer än en Discord-kanal: https://discord.gg/tKFdTgR och en placeholder Facebook grupp men jag skulle vilja starta en dialog ändå med andra i samma sits.

Jag skulle vilja försöka samla ihop lite gaming föräldrar där ute så att man har en grupp med några som är väl införstådda med blöjbyten och abrupta "shit hit the fan" moments som kan uppstå. Jag har själv tvillingar på fyra år och en liten en på ett år. Tiden för att gamea eller hitta gaming-vänner (eller ens vanliga vänner) att snacka sånt här med är ganska liten! Jag är ju fortfarande väldigt nyfiken på online världen trots att man inte kan vara med så mycket längre. Pausknappen och singleplayerspelen är heliga men ibland vill man ju köra lite LoL / Dota, Warzone eller annat online lir också.

Någonstans skulle jag tro att folk har snarlika erfarenheter och letar efter folk med förståelse för ens livssituation.

Någonstans skulle jag också vilja tro att man kan vara en god faktor i spelvärlden också genom att komma med kanske ett lugnare casual perspektiv och supportande uppförande online.

Just nu är jag själv väldigt nyfiken på e-sports världen och försöker köra nån match LoL/Dota om kvällen, inte för att bli pro men för att det är kul. Samma med Warzone. Annars är jag en fan av Destiny samt The Division spelen också.

Vad tror/tycker ni? Det kanske finns redan?

/TreD eller Dadman

Permalänk
Medlem

Detta är något som är väldigt intressant. Har själv 3barn där den äldsta fyller 12 i år. Jag kommer gärna in någon kväll när tiden finns

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Har tre barn i varierande åldrar så det känner man igen. Dock börjar dom bli stora nu så blöjbyte och barn som vaknar mitt i natten slipper man 👍.

Men bra initiativ, tycker man ofta hör föräldrar som spelar själva just för att dom inte vill störa andra med just dessa "problem"

Hoppar gärna in nån gång.

Permalänk
Medlem

Jag startade precis en ny tråd med samma syfte, missade den här tråden! Är ni fortfarande aktiva?

Permalänk
Medlem

Blev aldrig något riktigt igångkickat tyvärr! Jag lider av två saker, för mycket vilja/idéer och för lite tid tyvärr

Permalänk
Medlem

Förstår dig @TreD Samma för mig, jag hoppas att den discord kanalen jag startade sköter sig själv så fort som möjligt, bara kul om man kan få till någon spelkväll med andra i liknande sits i livet. Titta gärna in där vettja!
https://discord.gg/Ga4g3Sp5NM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ficaria:

Förstår dig @TreD Samma för mig, jag hoppas att den discord kanalen jag startade sköter sig själv så fort som möjligt, bara kul om man kan få till någon spelkväll med andra i liknande sits i livet. Titta gärna in där vettja!
https://discord.gg/Ga4g3Sp5NM

Jag gick med i kanalen. Börjar bli tråkigt att spela själv eller med min 6 åring 😁

Visa signatur

|OS: Windows 10 64bit|MB: MSI z390 godlike |CPU: Intel Core i9-9900K 5.1GHZ|GPU: MSI RTX 2080Ti Lightning Z |RAM:g.skill 32gb ddr4 trident z rgb 4000mhz|HDD:Corsair Force MP510 480GB|asus rog strix helios gx601|PSU: Corsair HX1000i|CPU-Kylare:Alphacool Eisbaer Aurora 420mm|Monitor:asus xg438q

Permalänk
Medlem

Jag hoppade också in! Vore kul att få till lite spel ngn kväll.

Visa signatur

FormD T1
3700X, 5700XT, 16GB 3600MHz CL16, 960 GB Corsair MP510, ASUS B550-i Gaming, Corsair SFX 750

Permalänk
Medlem

Vi är ett gäng gubbar (nån enstaka kvinna också) som sitter på en Minecraft server och spelar tillsammans på kvällarna. Sitter även och tjötar en del på Discord. Vi är blandade åldrar, men de flesta av oss är +30 och många av oss har barn och vet precis hur det kan bli ibland när någon måste hasta iväg. Så visst finns det liksinnade där ute, gäller bara att ha tur och hitta sin lilla "klick" med folk att hänga med 😄👍