Tisdagskvälls lycka! Lyckades få igång Motocross Madneess!

Permalänk
Medlem

Tisdagskvälls lycka! Lyckades få igång Motocross Madneess!

Haha! Vilka minnen! Vet att jag försökt vid några tillfällen förut genom årens lopp att få detta spel från sent 90-tal att rulla på en windows 10 pc, men har alltid strulat vid nåt tillfälle. Lyckades däremot helt random ikväll få igång det och fasiken vilka flashbacks från sitt gamla pojkrum och ens Dell dator man körde med på den tiden
Minns även att soundtracket var riktigt bra, får lite gåshud av vissa toner. Hittar dessvärre ingen info öht om vilka som gjort musiken när man söker runt, vilket ör synd. Inte ens Shazam lyckas luska fram nåt.
Nån mer som kommer ihåg detta spel?

Hade den oförglömliga microsoft sidewinder freestyle pro så klart! Var en riktigt grym controller.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Grattis, vad kul att du fick igång det!
Förmodar att du fortfarande sitter på ett "3-D Accelerator Card" då?

Riktigt kul spel och en klassiker som det spelades flitigt när det begav sig.

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk
Sötast

Haha riktig klassiker!

Jag har fortfarande PTSD från ljudet när hojen lyfter från marken.

Att de släppte spelet med ett enda, rätt dåligt ljud för det var hemskt.
Rätt knepigt då de annars, för tiden lyckades bra med ljudet av flera hojar på en bana!

Permalänk
99:e percentilen

Åå vad roligt! Jag har aldrig spelat ettan, men lirade tvåan mycket när jag var yngre. Kunde sitta i timmar och försöka sätta vansinniga stuntkombinationer på Morenci Mine. ^^

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Ja det minns man.
Nötte det en del.
Sen körde man 2an också.
Sen tror jag serien försvann?
Har inte sett nå liknande cross-spel sen dess.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo:

Grattis, vad kul att du fick igång det!
Förmodar att du fortfarande sitter på ett "3-D Accelerator Card" då?

Riktigt kul spel och en klassiker som det spelades flitigt när det begav sig.

Klart jag gjorde

Skrivet av Allexz:

Haha riktig klassiker!

Jag har fortfarande PTSD från ljudet när hojen lyfter från marken.

Att de släppte spelet med ett enda, rätt dåligt ljud för det var hemskt.
Rätt knepigt då de annars, för tiden lyckades bra med ljudet av flera hojar på en bana!

Ja ljudet i sig var väl kanske inte alltför tilltalande, men soundtracket som finns däremot är riktigt härligt!

Skrivet av Alling:

Åå vad roligt! Jag har aldrig spelat ettan, men lirade tvåan mycket när jag var yngre. Kunde sitta i timmar och försöka sätta vansinniga stuntkombinationer på Morenci Mine. ^^

Här är det tvärtom, ska se om jag inte kan få 2:an att funka snart också

Skrivet av Molotov:

Ja det minns man.
Nötte det en del.
Sen körde man 2an också.
Sen tror jag serien försvann?
Har inte sett nå liknande cross-spel sen dess.

Ja, serien försvann vilket var riktigt synd. Är länge sen och det finns mig veterligen inte något spel som liknar det, visst finns det gott om vanliga motocross-racer spel. Men få jag känner till där man kunde göra stunts osv.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Ja, serien försvann vilket var riktigt synd. Är länge sen och det finns mig veterligen inte något spel som liknar det, visst finns det gott om vanliga motocross-racer spel. Men få jag känner till där man kunde göra stunts osv.

Serien MX vs ATV är lik, ser på wikipedia att de släppte ett spel så sent som 2018. Har spenderat många timmar i originalet från 2005 med min bror.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av eas@tetris:

Serien MX vs ATV är lik, ser på wikipedia att de släppte ett spel så sent som 2018. Har spenderat många timmar i originalet från 2005 med min bror.

Får ta och kolla in 👍

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Haha riktig klassiker!

Jag har fortfarande PTSD från ljudet när hojen lyfter från marken.

Att de släppte spelet med ett enda, rätt dåligt ljud för det var hemskt.
Rätt knepigt då de annars, för tiden lyckades bra med ljudet av flera hojar på en bana!

Åh, det ljudet!

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem

Fick låna ettan eller tvåan av en kompis till Playstation en gång. Kommer ihåg att banorna var rätt roliga (inte bara arena), det var lätt att köra bara gasa och styra Och att man blev skjuten ur en kanon om man kom för långt utanför banan

Men mäst minnen har jag från pc demot av Monster Truck Madness! Det kördes mycket varmt där hemma och även med ratt ibland på också

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Fick låna ettan eller tvåan av en kompis till Playstation en gång. Kommer ihåg att banorna var rätt roliga (inte bara arena), det var lätt att köra bara gasa och styra Och att man blev skjuten ur en kanon om man kom för långt utanför banan

Men mäst minnen har jag från pc demot av Monster Truck Madness! Det kördes mycket varmt där hemma och även med ratt ibland på också

Var ovetandes om att dom hade portats till PS1
Monster Truck Madness kommer jag också likväl ihåg, var innan jag fick detta spel som jag spelade det hemma hos en polare. Kommer ihåg att man åkte utomhus på nån lerbana eller liknande och att man alltid villa köra Big Foot

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Haha riktig klassiker!

Jag har fortfarande PTSD från ljudet när hojen lyfter från marken.

Att de släppte spelet med ett enda, rätt dåligt ljud för det var hemskt.
Rätt knepigt då de annars, för tiden lyckades bra med ljudet av flera hojar på en bana!

Hahaha, jag hörde ljudet så fort jag fick syn på omslaget! Sjukt kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Var ovetandes om att dom hade portats till PS1
Monster Truck Madness kommer jag också likväl ihåg, var innan jag fick detta spel som jag spelade det hemma hos en polare. Kommer ihåg att man åkte utomhus på nån lerbana eller liknande och att man alltid villa köra Big Foot

Kan ju kanske ha fel cross spel i minnet. Det var rätt längesedan nu

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.