Google's adressfält kommer att förändras

Permalänk
Avstängd

Google's adressfält kommer att förändras

Jag använder inte Google Chrome sedan nästan 10 år tillbaka så detta kom som en nyhet för mig:

TLDW; Chrome kan komma att kapa URL-namnet ned till endast domännamn i syfte att göra det säkrare mot phishing genom att lättare genomskåda vad som är domännamnet och inte.

Detta gör dock redan FireFox, fast genom att göra icke-domännamnet grått i adressfältet.

Kritiker menar på att Google försöker göra fler beroende av deras sökmotor med denna förändring. Dock kommer det fortfarande gå att se hela URL-namnet genom att föra musen ovanför adressfältet och klicka på det.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Jag tror att facebook, google och apple är en del av en konspiration att göra slutanvändare dummare så att de till slut inte kan använda några andra produkter..

Har för övrigt kört firefox så länge jag kan minnas och kommer fortsätta med det.

Permalänk
Medlem

Lär ju gå att ändra tillbaka om man vill.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
99:e percentilen

Apple gjorde detta för flera år sedan på iOS, till min förtret. Tycker Firefox gör det bäst, som gråar ut allt utom det registrerade domännamnet.

Men ser absolut en fördel i att tydliggöra vilken domän man faktiskt är inne på, eftersom många inte har så bra koll på URL:er.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers