Flytta en hårddisk från en PS4 till en annan

Permalänk

Flytta en hårddisk från en PS4 till en annan

Hej

Jag köpte nyligen en PS4 Pro och skulle vilja byta över hårddisken från min PS4. Anledningen är att jag har satt i en bättre hårddisk i PS4an och skulle gärna behålla den. Jag är medveten om att man inte bara kan byta över dom så jag undrar om man måste formatera den på något sätt och i så fall hur? Är det formatering i datorn som gäller eller kan man göra det i någon PS4 meny.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Ja du, hur gjorde du när du bytte disken i första PS4an?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

Ja du, hur gjorde du när du bytte disken i första PS4an?

Satte i den i PS4an och installerade senaste firmware via usb

Permalänk
Medlem

Men nu vill du flytta med dig disken för att den du har är bättre samt att du har en massa saker sparade på den?

Permalänk
Skrivet av MickeBoy:

Men nu vill du flytta med dig disken för att den du har är bättre samt att du har en massa saker sparade på den?

Jag vill flytta över hårddisken men jag behöver inte ha med mig datan på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AFishyTeddyBear:

Jag vill flytta över hårddisken men jag behöver inte ha med mig datan på den.

Kan du då inte göra som sist?

Sätt in den och installera senaste firmware via usb?

Permalänk
Skrivet av MickeBoy:

Kan du då inte göra som sist?

Sätt in den och installera senaste firmware via usb?

Jag vet inte om man kan göra det eftersom att hårddiskarna är bundna till PS4an. Det är därför jag undrade om någon visste om man behövde formatera den innan man sätter i den eller om man kan göra det via PS4an på något sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AFishyTeddyBear:

Jag vet inte om man kan göra det eftersom att hårddiskarna är bundna till PS4an. Det är därför jag undrade om någon visste om man behövde formatera den innan man sätter i den eller om man kan göra det via PS4an på något sätt.

Ps4an sköter formateringen atomatiskt när hdd,en stoppas in. Då disken blir "låst" till den konsolen den sitter i, så kommer inte den nya konsollen kunna läsa disken och vill då formatera den skälv till sig skälv. Så bara gör som du gjorde senast

Skulle du vilja flytta med datan så är det Säkerhetkopiering till USB disk som du ska göra i så fall.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

Ps4an sköter formateringen atomatiskt när hdd,en stoppas in. Då disken blir "låst" till den konsolen den sitter i, så kommer inte den nya konsollen kunna läsa disken och vill då formatera den skälv till sig skälv. Så bara gör som du gjorde senast

Skulle du vilja flytta med datan så är det Säkerhetkopiering till USB disk som du ska göra i så fall.

Okej! Tack så mycket för svaret : )