Permalänk

Ny monstergamingdator 30k +

Hej, ska bygga en ny gamindator men är lite osäker på vilka delar jag vill ha eller vilka som passar bäst ihop, vill ha en i9-processor och 2080 grafikkort, la fram något som förslag bara men vet ni något som är bättre eller passar bättre ihop byt gärna ut. Men chassit jag har valt vill jag i alla fall bygga i så det är det som gäller. Men har inga delar från början så behöver allt.
Vill kunna spela lite mer krävande spel så som Cod och battlefield, med så bra fps som möjligt.
Budgeten har inte så stor betydelse. Betalar hellre lite extra för att den till exempel inte ska bli överhettad eller liknande.
Så är det någon som har några förslag på delar, lägg gärna fram det här, tack på förhand

Permalänk
Medlem

Processorn är slöseri om fokus är gaming. Jag hade köpt Ryzen, men annars en billigare Intel

Permalänk
Medlem

Ryktet säger att Nvidia 3080 lanseras i höst... bara så du vet.

Permalänk
Skrivet av Gorgonzola:

Processorn är slöseri om fokus är gaming. Jag hade köpt Ryzen, men annars en billigare Intel

Okej tack, ska absolut ha det i åtanke!

Permalänk
Viking

Skulle säga att det här är ett bättre alternativ, för att sedan uppgradera grafikkortet till höst.

Men om du väljer att uppgradera grafikkortet så kan du också välja en Ryzen-processor och uppgradera de samtidigt.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Skrivet av CFSsss:

Ryktet säger att Nvidia 3080 lanseras i höst... bara så du vet.

Tanken är ändå att vänta men vill veta ungefär vad jag vill ha och vad det kommer gå på, så väntar ändå till 3080, tack ändå.

Permalänk
Skrivet av Donnerstal:

Skulle säga att det här är ett bättre alternativ, för att sedan uppgradera grafikkortet till höst.
https://komponentkoll.se/bild/dyZDu.png
Men om du väljer att uppgradera grafikkortet så kan du också välja en Ryzen-processor och uppgradera de samtidigt.

Tack!