Portabel AC inför sommaren [Samlingstråd]

Permalänk
Medlem

@tboss: Ledsen men jag tycker det blir för mycket krångel. Varför kan man inte bara lägga upp en bild?
Det jag behöver göra nu är:
1. Ta en bild med telefonen.
2. Maila bilden till mig själv, för att få den på datorn.
3. Lägga upp på Imgur. Hur det nu fungerar...
4. Posta en kommentar och hitta rätt ikon för att ladda ner bilden. Råkade en gång lägga upp en bild på ett forum som inte var för andra att se. Sen gick det inte att ta bort bilden.

Någon får gärna förklara om det finns enklare sätt.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

@f@boy: Skapa ett konto så kan du även ta bort saker du laddar upp på Imgur.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av f@boy:

@tboss: Ledsen men jag tycker det blir för mycket krångel. Varför kan man inte bara lägga upp en bild?
Det jag behöver göra nu är:
1. Ta en bild med telefonen.
2. Maila bilden till mig själv, för att få den på datorn.
3. Lägga upp på Imgur. Hur det nu fungerar...
4. Posta en kommentar och hitta rätt ikon för att ladda ner bilden. Råkade en gång lägga upp en bild på ett forum som inte var för andra att se. Sen gick det inte att ta bort bilden.

Någon får gärna förklara om det finns enklare sätt.

Antingen lägger du upp bilden till imgur direkt från telefonen (varför gå omvägen via datorn?) eller så ansluter du telefonen till google photos (eller någon annan motsvarande tjänst) och delar den direkt därifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SaltyLiquorice:

Ägnat de senaste dagarna åt att konvertera min electrolux exp34u338cw till en med dubbla slangar. För att göra detta använde jag mig av ventilationsrör och diverse kopplingar samt en vanlig förvaringslåda. Efter mycket om och men installerade jag slangarna på mdf-skiva i min vädringslucka. Märkbart direkt är att undertrycket är mycket lägre nu och att acn kyler bättre.

Frågan jag ställer mig är om jag har gett för lite utrymme till frånluften. I skrivande stund blir metallen på utsidan av vädringsluckan 65.7 C. Är det någon som har en kommentar på om detta är på tok för varmt för intilliggande träpanel och om de inte åtgärdas kan riskera brandfara? Läste att trä antänds vid 300 C och isf bör det inte vara någon fara. Någon som har några kommentarer? Det som går att åtgärda är att flytta på isoleringen jag lagt mellan kall och varm sidan inuti luckan. Skulle kunna ge varmsidan några ytterligare cm.

Edit: Har fått lite frågor vilka delar jag har använt, lägger till de viktigaste komponenterna nedan.
Slang
Inloppsrör En monterad på förvaringslådan och en på mdf-skivan. Borrade 4 hål och la tätning mellan metallen och mdf-skivan.
Dimensionsövergång användes för att gå mellan den inkluderade ac-slangen och mdf-skivan.

Bifogar lite bilder på hur jag gick tillväga.

https://www.forumbilder.com/images/2020/07/02/20200702_202638.jpg
https://www.forumbilder.com/images/2020/07/02/20200702_202648.jpg
https://www.forumbilder.com/images/2020/07/02/20200702_202840.jpg

Så som du har det nu suger maskinen in varm luft igen.
Sätt utblåsslangen upptill och insuget nedtill.
Varm luft stiger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Så som du har det nu suger maskinen in varm luft igen.
Sätt utblåsslangen upptill och insuget nedtill.
Varm luft stiger.

Funderade på detta när jag byggde, resonerade som så att på ventilationsgallret så var alla "ventiler" riktade nedåt. Mitt resonemang var då att den varma luften som blåses rätt kraftigt direkt skulle blåsas tillbaka och sugas in på den "kalla" sidan. Det blev en avvägning mellan hur snabbt fläkten flyttar luften kontra hur fort den varma luften stiger av sig självt. Har inte gjort några mätningar eller beräkningar men med min helt subjektiva killgissning så borde fläkten flytta luften fortare än vad temperaturgradienten lyckas åstadkomma.

Ser gärna att någon slår hål på denna logiken om den verkar helt uppåt väggarna

Permalänk
Skrivet av SaltyLiquorice:

Ägnat de senaste dagarna åt att konvertera min electrolux exp34u338cw till en med dubbla slangar. För att göra detta använde jag mig av ventilationsrör och diverse kopplingar samt en vanlig förvaringslåda. Efter mycket om och men installerade jag slangarna på mdf-skiva i min vädringslucka. Märkbart direkt är att undertrycket är mycket lägre nu och att acn kyler bättre.

Frågan jag ställer mig är om jag har gett för lite utrymme till frånluften. I skrivande stund blir metallen på utsidan av vädringsluckan 65.7 C. Är det någon som har en kommentar på om detta är på tok för varmt för intilliggande träpanel och om de inte åtgärdas kan riskera brandfara? Läste att trä antänds vid 300 C och isf bör det inte vara någon fara. Någon som har några kommentarer? Det som går att åtgärda är att flytta på isoleringen jag lagt mellan kall och varm sidan inuti luckan. Skulle kunna ge varmsidan några ytterligare cm.

Edit: Har fått lite frågor vilka delar jag har använt, lägger till de viktigaste komponenterna nedan.
Slang
Inloppsrör En monterad på förvaringslådan och en på mdf-skivan. Borrade 4 hål och la tätning mellan metallen och mdf-skivan.
Dimensionsövergång användes för att gå mellan den inkluderade ac-slangen och mdf-skivan.

Bifogar lite bilder på hur jag gick tillväga.

https://www.forumbilder.com/images/2020/07/02/20200702_202638.jpg
https://www.forumbilder.com/images/2020/07/02/20200702_202648.jpg
https://www.forumbilder.com/images/2020/07/02/20200702_202840.jpg

Precis införskaffat mig en EXP35, men bara hunnit testa snabbt än så länge. Var inne i tankarna på att ge mig på att modda för två slangar. Men tyckte att den sög in luft framförallt i det övre gallret, inget du känner igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av d-man2003:

Precis införskaffat mig en EXP35, men bara hunnit testa snabbt än så länge. Var inne i tankarna på att ge mig på att modda för två slangar. Men tyckte att den sög in luft framförallt i det övre gallret, inget du känner igen?

Vad jag har lyckats lura ut är det där den kalla radiatorn sitter. Alltså den som är till för att kyla luften i rummet, helt väntat att det passerar mycket luft igenom den. Luften som passerar igenom den radiatorn cirkulerar endast i rummet och bidrar därför inte med undertryck.

Om jag täcker över det undre gallret en kort stund så reduceras flödet av varmluft i utblåsslangen. Det skulle kunna vara så att det läcker luft internt från det övre gallret till det undre om det blir för svagt flöde av ny luft från utsidan. Skulle kunna vara detta jag märker, då jag fortfarande har ett visst undertryck i lägenheten dock ej lika påtagligt som tidigare. Förmodligen brhöver jag en ännu grövre slang eller mindre motstånd i vädringsluckan för att jag ska bli av med undertrycket fullständigt.

Permalänk
Medlem

Övre gallret är luften som cirkulerar i rummet och skall naturligtvis vara samma drag som det som blåser ut på den kalla utloppet.

Den undre gallret (på de flesta maskinerna och modellerna) suger luften som sedan går ut i slangen - och det är den luften som måste ersättas av olika läckor och inflöden i rummet om man inte som en del här - bygger om så att det suger via slang även här.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swennis:

Editerade där, en del har kanske möe varmare rum/lägenheter än vad du har...
Vi använder vår i sovrummet jätteofta på sommaren, då det rummet blir sjukt varmt så fort det är sol ute

Jag har aldrig under 23 grader inne och de är på vintern, under sommaren har jag mellan 24-30 grader beroende på ute temp och en Ac har jag haft, problemet är bara att den måste vara på konstant för så fort man stänger av den så åker tempen upp igen och inom 10-15 min är de lika varmt igen så de är ganska meningslöst, fanns de en Ac som var helt tyst ja då skulle jag köpa en direkt, problemet är att dom låter för mycket, då de är riktigt varmt inne brukar jag sova på golvet med öppen balkongdörr, är svalt och skönt och gratis, de krävs flera dagar med svalare väder för att få ner tempen inne men de är inte värt en Ac som de är nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Jag har aldrig under 23 grader inne och de är på vintern, under sommaren har jag mellan 24-30 grader beroende på ute temp och en Ac har jag haft, problemet är bara att den måste vara på konstant för så fort man stänger av den så åker tempen upp igen och inom 10-15 min är de lika varmt igen så de är ganska meningslöst, fanns de en Ac som var helt tyst ja då skulle jag köpa en direkt, problemet är att dom låter för mycket, då de är riktigt varmt inne brukar jag sova på golvet med öppen balkongdörr, är svalt och skönt och gratis, de krävs flera dagar med svalare väder för att få ner tempen inne men de är inte värt en Ac som de är nu.

Tråkigt för dig att du inte kan sova med acn på :/
Vi sover som stockar när vår är igång, blir ett konstant brummande, så det blir ett sövande ljud för oss... tur är väl det, att båda vi tycker så...
Under den varma sommaren 2018, sov vi med tjocka täcken, svalt och skönt i sovrummet .
Men du kanske förstår varför folk köper, använder sina portabla AC, av det jag beskriver? våran är en lifesaver under somrarna det är ,bland det bästa köp jag gjort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av d-man2003:

Precis införskaffat mig en EXP35, men bara hunnit testa snabbt än så länge. Var inne i tankarna på att ge mig på att modda för två slangar. Men tyckte att den sög in luft framförallt i det övre gallret, inget du känner igen?

Det övre hålet suger in luften som ska kylas och blåsas ut i rummet. Det ger inget undertryck till stället du är i då det bara går rakt igenom maskinen. Om du tittar ner genom luckan som blåser ut kalluft så ser du kylflänsarna där.

Det nedre gallret suger in luft som sedan transporteras ut genom fönstret/dörren. Det är där luft måste ersättas och skapar undertryck.

Visa signatur

| 5950x | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600mhz cl 16 | x570 Aorus Master | 3080 Aorus Master | Gigabyte Aorus NVMe Gen4 M.2 2280 | Fractal Design Define 7 XL | Corsair H115i Pro XT | Corsair HX1000i 1000W |

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på nåt enkelt och billigt sätt att förlänga utloppsröret från Woods Cortina Silent 12K? Läste i manualen att röret var 150 cm men har ca 200 cm till ventilen från platsen där enheten ska stå.

Permalänk
Medlem

Info om Deltaco och Propoint

Hej!

Jag har lite info som jag vill dela med mig.
Från inet köpte jag:
DELTACO Smart AC 9000 Btu
samt
DELTACO Smart AC Fönsterkit Svenska Fönster.
Själva acen hade delar lösa i sig så den har åkt in på service.

Jag köpte även från Power.se
POINT PRO POAC8112 LUFTKONDITIONERING/UPPVÄRMNING.

I paketet för POINT PRO POAC8112 ser jag till min förvåning att delarna i toppen är exakt samma som i DELTACO Smart AC 9000 Btu (Slangar,plastdetaljer och handkontroll). Fönsterkittet för svenska fönster ligger även med i kartongen. Jag drar slutsatsen att en OEM tillverkar båda dessa i Kina åt Powers egna varumärke Propoint samt Deltaco.

Andra skillnader på maskinerna finns såklart, Deltaco är på 9000 BTU medan Propoint är på 12000 BTU. Jag kommer troligtvis inte kunna testa dessa om det inte kommer monstervärme igen till Sverige. Deltacon var även "smart" så att du kan koppla upp den och stödde google assistant. Dock ingen jag testade.

Hoppas min info hjälper någon i sina beslut, eller skapar diskussionsunderlag i tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stidt-O:

DELTACO Smart AC 9000 Btu

Jag drar slutsatsen att en OEM tillverkar båda dessa i Kina åt Powers egna varumärke Propoint samt Deltaco.

Den där Deltaco är exakt likadan som denna Hantech som säljs av byggvaruhuset Hornbach.

HANTECH A018-12KR2 12000 BTU

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swennis:

Tråkigt för dig att du inte kan sova med acn på :/
Vi sover som stockar när vår är igång, blir ett konstant brummande, så det blir ett sövande ljud för oss... tur är väl det, att båda vi tycker så...
Under den varma sommaren 2018, sov vi med tjocka täcken, svalt och skönt i sovrummet .
Men du kanske förstår varför folk köper, använder sina portabla AC, av det jag beskriver? våran är en lifesaver under somrarna det är ,bland det bästa köp jag gjort.

Alla är vi olika, jag måste ha helt tyst annars kan jag inte sova, har ventilation som jag själv kan styra och ibland störs jag till och med av den trots att de knappt hörs, till och med en golvfläkt störs jag av.

Permalänk
Medlem

@Rolle2000: Nej inte riktigt, det skiljer på vikt och BTU. Jag gissar på att tillverkarna har kunnat välja på två eller flera olika kompressorer och hur styrenheten/skalet ska se ut.
Hantech och Power valde den större, på 12000 BTU.
Deltaco den mindre på 9000 BTU.
Men Deltaco och Hantech valde samma styrpanel, deltaco köpte till wifi-modul.
Power valde den enklare billigare styrpanelen utan digital visare av temp i rummet, som Hantech och deltaco kan.

Permalänk
Medlem

@Stidt-O: Du har helt rätt.

Så här i efterhand inser jag att det var endast det yttre jag tänkte på. Borde jag så klart ha skrivit.
Allt var i alla fall likadant. Till och med slang, slangadapter mot fönster, fjärrkontroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av puck:

Någon som har tips på nåt enkelt och billigt sätt att förlänga utloppsröret från Woods Cortina Silent 12K? Läste i manualen att röret var 150 cm men har ca 200 cm till ventilen från platsen där enheten ska stå.

Absolut! Jag har förlängt min så pass mycket att jag för ut den varma luften genom ett hål i väggen (väggventil), så skönt att slippa täta fönster och dylikt. Detta behöver du:
- Silvertejp
- Valfri ventilationsslang från Biltema https://www.biltema.se/bygg/vvs/ventilation/ventilationsslang...

Jag köpte även rörmuff från Biltema, just för att min ventilationsslang behövde vara ca 100 mm i diameter för att få den att passa i väggventilen. Du kan ju välja en som är snarlik i diameter för ventilationsslangen du fick till, så blir det lättare att koppla ihop slangarna (om du inte behöver ha en viss diameter för ändröret av slangen).

Kanske kompletterar detta inlägg med en bild sen, behöver läsa på hur man lägger till bild.

Edit: Jag har en Electrolux Chillflex Pro vars ventilationsslang är ca 150 mm i diameter

Permalänk
Medlem
Skrivet av µiCro:

Absolut! Jag har förlängt min så pass mycket att jag för ut den varma luften genom ett hål i väggen (väggventil), så skönt att slippa täta fönster och dylikt. Detta behöver du:
- Silvertejp
- Valfri ventilationsslang från Biltema https://www.biltema.se/bygg/vvs/ventilation/ventilationsslang...

Jag köpte även rörmuff från Biltema, just för att min ventilationsslang behövde vara ca 100 mm i diameter för att få den att passa i väggventilen. Du kan ju välja en som är snarlik i diameter för ventilationsslangen du fick till, så blir det lättare att koppla ihop slangarna (om du inte behöver ha en viss diameter för ändröret av slangen).

Kanske kompletterar detta inlägg med en bild sen, behöver läsa på hur man lägger till bild.

Edit: Jag har en Electrolux Chillflex Pro vars ventilationsslang är ca 150 mm i diameter

Grymt! Tack. Det verkar som om diametern på den medföljande slangen passar min väggventil perfekt, så ska se om de har något snarlikt och sedan bara köra någon slangklämma för att hålla den på plats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av µiCro:

Jag köpte även rörmuff från Biltema, just för att min ventilationsslang behövde vara ca 100 mm i diameter för att få den att passa i väggventilen. Du kan ju välja en som är snarlik i diameter för ventilationsslangen du fick till, så blir det lättare att koppla ihop slangarna (om du inte behöver ha en viss diameter för ändröret av slangen).

Klarar din enhet av att köra normalt om du stryper luftflödet så mycket? Ser nu att innerdiametern på min väggventil endast är 80 mm vilket jag tror är lite väl snålt. Jag har ingenting att mäta och jämföra utloppstemperaturen med men enheten tycks inte kyla lika bra som om jag skulle leda röret ut direkt genom fönstret som står på glänt och mätaren som visar innertemperaturen på enheten skenar (30 grader+).

Permalänk
Medlem

@puck

Jag har dessvärre inte hårdkört den än då det är så svalt väder för tillfället. Men förlänger man så blir nog effekten något sämre, jag får testa när det blir varmare och utvärdera. Jag tror inte det har med diametern att göra, men snarare längden som sagt. Original utblås som man ska göra ut genom fönstret har mindre yta än vad röret har.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Andersson ARC 2.3 och skulle gärna vilja ha en lite längre utblåsslang, den är vad jag kunnat mäta 140-150mm i diameter. Min fråga är om någon vet ifall ACns funktionalitet hindras jättemycket ifall man går ner till 100-125mm? Jag gissar att slangen inte lär vara vald i just exakt den diametern för att det är det optimala. Det borde pusha ut varmluften oavsett vill jag tycka, även om det blir en aning mer motstånd om något.

Permalänk

Kan ju konstatera att det var en j- flopp att köpa portabel AC iår med tanke på vädret och att vi ändå letar hus och lär installera en bättre lösning om huset inte har ett.
Nu står man med en Qlima P528 som får säljas...

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razz:

Köpte en Electrolux Chillflex EXP26U338CW härom veckan. Nöjd än så länge. Funderar ändå så här i efterhand om man skulle tagit den större modellen. För ett sovrum räcker den dock mer än väl.
Hög ljudnivå men det visste jag ju innan. Ändå ett ett "rent" brusande ljud. Inga störande vibrationer eller andra plötsliga ljud man väcks av.

Har köpt lite delar för att göra tvåslangslösning. Slang, anslutning, låda och munstycke från Banggood (skickas från EU-lager).
Inte fixat än så får återkomma med hur det blir.
Eventuellt köper jag nytt galler och gör en mer permanent lösning, typ limma en låda direkt mot gallret. Troligen lättare då filtret ska rengöras. Galler och andra reservdelar finns här.

Funderar på att införskaffa något liknande och göra tvåslangslösning nu när det är lite svalare, så att det är klart när varmare tider (förhoppningsvis) kommer. Fråga om dimensionen på rörnippeln/anslutningen ovan: är det ytterdiametern på tätningsringen som är 160 mm eller själva röret? Om det sistnämnda, hur fick du slang med diameter 152 mm? Såg att slang på både 152 mm och 160 mm fanns på Bauhaus så funderar lite vad som blir bäst.

Permalänk
Medlem

Min Electrolux EXP26U338CW som inköptes våren 2019 har börjat lukta illa när man sätter igång den på kylningsläge. Det luktar som värst de första minuterna, sedan försvinner det. Med risk för att det blir permanent så tänkte jag försöka mig på att rengöra AC:n.

Jag har läst i ett tidigare inlägg i denna tråd att pollen, damm och hudavlagring kan sätta sig i AC:n och bilda bakterier.

Vad tror ni om att använda en sprayflaska för rengöring av AC i bilar? T.ex. denna produkt.

Har vi någon annan i den här tråden som har provat detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tboss:

Funderar på att införskaffa något liknande och göra tvåslangslösning nu när det är lite svalare, så att det är klart när varmare tider (förhoppningsvis) kommer. Fråga om dimensionen på rörnippeln/anslutningen ovan: är det ytterdiametern på tätningsringen som är 160 mm eller själva röret? Om det sistnämnda, hur fick du slang med diameter 152 mm? Såg att slang på både 152 mm och 160 mm fanns på Bauhaus så funderar lite vad som blir bäst.

Blev något fel med länkningen. Det var denna rörreduktion jag köpte här.
150mm-sidan passade bra med slangen jag köpte.

Permalänk

Har hittat ett märkligt beteende hos min Wood's Cortina Silent G. Kompressorn startar och stängs av olika beroende på om en inställning görs med fjärrkontroll eller direkt på huvudenheten.

Exempel:
Det är 22 grader i rummet, och jag har ställt in 21 grader som måltemperatur. Kompressor är igång. Om jag ställer in 30 grader som måltemperatur på enheten stängs kompressorn av omedelbart. Om jag däremot gör samma sak med fjärrkontrollen ändras bara displayerna - dvs både på fjärren och på huvudenheten - men kompressorn fortsätter att arbeta.

Motsvarande situation i låga temperaturer, dvs kompressorn startar omedelbart om jag ställer in en klart lägre måltemperatur än omgivningstemperaturen i rummet - men bara om jag gör det på huvudenheten, inte när samma sak görs med fjärrkontrollen.

Är det fler om upplevt samma problem?

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 9700K | GPU: Asus Geforce RTX 2060 Dual OC MB: MSI Z390-A Pro | RAM: Corsair Vengeance LPX 32GB | PSU: Corsair RM650x v2 | Chassi: Fractal Design Define R6 | SSD: Samsung 970 EVO 500GB + Samsung 860 EVO 1TB | HDD: Seagate Barracuda ST8000DM004 8TB | CPU-kylare: Noctua NH-D15

Bildskärm: LG 27UK650-W | Mus: Logitech MX Master 2S | Tangentbord: Logitech Craft | Ljudkort: Focusrite Scarlett 2i2 MK2 | Monitorer: Yamaha HS 7 W | Subwoofer: Peerless XLS 10” / hemmabyggd slavbaskonstruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av en_slacker:

Har hittat ett märkligt beteende hos min Wood's Cortina Silent G. Kompressorn startar och stängs av olika beroende på om en inställning görs med fjärrkontroll eller direkt på huvudenheten.

Exempel:
Det är 22 grader i rummet, och jag har ställt in 21 grader som måltemperatur. Kompressor är igång. Om jag ställer in 30 grader som måltemperatur på enheten stängs kompressorn av omedelbart. Om jag däremot gör samma sak med fjärrkontrollen ändras bara displayerna - dvs både på fjärren och på huvudenheten - men kompressorn fortsätter att arbeta.

Motsvarande situation i låga temperaturer, dvs kompressorn startar omedelbart om jag ställer in en klart lägre måltemperatur än omgivningstemperaturen i rummet - men bara om jag gör det på huvudenheten, inte när samma sak görs med fjärrkontrollen.

Är det fler om upplevt samma problem?

Nu har inte jag den modellen utan Electrolux. Riktar jag inte kontrollen korrekt så uppdateras inte enheten utan enbart på fjärren. Kan stå 22 grader på enheten och 18 på fjärren om jag inte hör det där "pipet" som sker på min huvudenhet. Kan vara nåt sånt?

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Nu har inte jag den modellen utan Electrolux. Riktar jag inte kontrollen korrekt så uppdateras inte enheten utan enbart på fjärren. Kan stå 22 grader på enheten och 18 på fjärren om jag inte hör det där "pipet" som sker på min huvudenhet. Kan vara nåt sånt?

Fast det märkliga är ju att jag får både pip-ljud från huvudenheten och att samma information visas på båda displayerna. Så det verkar som att signalen går fram, men att olika saker händer beroende på om jag gör en viss inställning med fjärrkontrollen eller direkt på huvudenheten.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 9700K | GPU: Asus Geforce RTX 2060 Dual OC MB: MSI Z390-A Pro | RAM: Corsair Vengeance LPX 32GB | PSU: Corsair RM650x v2 | Chassi: Fractal Design Define R6 | SSD: Samsung 970 EVO 500GB + Samsung 860 EVO 1TB | HDD: Seagate Barracuda ST8000DM004 8TB | CPU-kylare: Noctua NH-D15

Bildskärm: LG 27UK650-W | Mus: Logitech MX Master 2S | Tangentbord: Logitech Craft | Ljudkort: Focusrite Scarlett 2i2 MK2 | Monitorer: Yamaha HS 7 W | Subwoofer: Peerless XLS 10” / hemmabyggd slavbaskonstruktion

Permalänk
Medlem

@Razz: Tack, jo jag misstänkte det. Körde du smältlim för att fästa anslutningen i lådan för övrigt?